Oliedruklampje
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 28 augustus 2015 12:02 AM

Twee leidingen vervangen achter van rem en rechter veerbol en nu doet het oliedruk lampje van de hydro en de motor olie het niet meer wanneer ik mijn contact aanzet, oranje dynamo lampje brandt wel. Wanneer ik het knopje indruk om de lampjes te controleren doen ze het allemaal en alle zekeringen doen het ook. Weet iemand waar ik moet zoeken?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 28 augustus 2015 11:09 AM
  [ # 1 ]

Ben je ook onder de motorkap geweest? Als het oliedruklampje het niet doet komt dat meestal omdat je bij het sleutelen de stekkertjes bij de linkerveerbol aan de voorkant per ongeluk hebt losgestoten. Er loopt een draadje van de linkerkant van het motorblok richting veerbol. Dit draadje wordt ter hoogte van de veerbol aangesoten op een draadje uit de kabelbook die je dashboard in gaat.

Het hydrauliek lampje gaat alleen branden als het systeem onvoldoende druk heeft bij het omdraaien van de contactsleutel. Als het systeem nog druk heeft blijft hij uit. Je kunt eventueel een heleboel keer de rem indrukken bij niet draaiende motor. Hierdoor valt de druk weg en gaat het lampje aan.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 30 augustus 2015 06:04 AM
  [ # 2 ]

Zo simpel, hij doet het weer, dank je!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook