Hydrauliekpomp blijft aanslaan
Bernard van Vliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 08 september 2015 12:03 AM

Mijn hydrauliek pomp komt snel achter elkaar in. Dit is plots ontstaan. Het betreft een LHS systeem van een DS 19 - 1961
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Waar kan ik beginnen om een beeld te krijgen wat kapot is? De auto heeft een stuurbekrachtiging, semi automaat en een rempaddestoel.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 september 2015 01:33 AM
  [ # 1 ]

Hoe lang blijft de pomp iedere keer druk leveren bij stationair toerental?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5356
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 september 2015 09:41 AM
  [ # 2 ]

Grote kans dat je voorraadbol kapot is.
Deze zijn gereviseerd te krijgen bij o.a. Citrotech.
http://citrotech.nl/shop/product/revisie-voorraad-bol-lhs/

Profiel  
 
Bernard van Vliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 08 september 2015 07:25 PM
  [ # 3 ]

De pomp slaat aan en uit in een bestek van 4-6 seconden. Zowel stationair als tijdens het rijden.
Hen kontakt gehad met Cytrotech, Ronald van Zanden.
Ook hij verdenkt de accubol en gaat op Oek voor een vervangende bol, deze lijken schaars te zijn.
Overigens een fijn adres die jongens van Citrotech, vriendelijk, behulpzaam en technisch proffessioneel!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5356
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 september 2015 10:10 PM
  [ # 4 ]

Ik dacht eigenlijk dat die deelbare bolletjes van LHM en LHS hetzelfde zijn, alleen ander membraan.
Kan me vergissen…
Of je moet je eigen bol er af schroeven en daarmee naar Oldebroek rijden.
Heb ik redelijk recent met mijn veerbollen gedaan…

Je weet niet wat je ziet al die apparatuur!

Hoe is je vering trouwens?
Ze kunnen ook druk checken en eventueel bijvullen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2015 11:13 PM
  [ # 5 ]

de hoofdbol voor rood deelbaar is wel schaars maar niet zeldzaam. idd een ander membraan is genoeg. Naast citrotech is chyparse in almere of de club ook ee bron voor spullen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bernard van Vliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 09 september 2015 04:57 PM
  [ # 6 ]

Fijn en bedankt voor alle reacties,
Citrotech gaat voor mij een bol testen en klaarleggen om deze uit te wisselen met die van mij. Volgens Ronald van Zanden kan je bij demontage al zien of hij kapot is, mogelijk het gat zichtbaar in de membraam en veel olie in de bol. Gaan dit avontuur aan en houd jullie op de hoggte van de geboekte resultaten of verdere stappen.
Nogmaals bedankt voor input en foto’s

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook