motermanagement en oliepeilstok
snookerbillie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-01-2015

- Xsara Picasso 1,8i 16 V plaisier
- Saxo radio 538
Gepost: 08 september 2015 05:32 PM

Ik rijd in een xsara picasso 1.8.
Onlangs zag ik het motermanagementlampje knipperen. Ik ben gestopt en heb onder de kap gekeken.
Ik zag dat de oliepeilstok niet helemaal op zijn plek zat. Motor af laten koelen en olie gecheked. pielstok helemaal ingebracht en auto weer gestart. Lampje ging gewoon weer uit zoals het hoort.
Nu is mijn vraag: Is dit o.k? Gaat motormanagement oplichten als de peilstok niet geheel ingestoken zit? En hoe kan de peilstok zomaar eruit komen? grrr

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 september 2015 05:52 PM
  [ # 1 ]

Ik heb het idee dat die dingen niet met elkaar te maken hebben.
Mogelijk is de rubber afdichting van de “pielstok Wink ” verteerd?
Dan zou ie wat makkelijker naar boven kunnen floepen…
Of hij is vorige keer niet helemaal goed aangedrukt?

Veel druk in het carter zou ook nog kunnen (slijtage), maar meestal vangt de carterventilatie dat wel op.

Profiel  
 
snookerbillie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-01-2015

- Xsara Picasso 1,8i 16 V plaisier
- Saxo radio 538
Gepost: 08 september 2015 06:09 PM
  [ # 2 ]

Yup de Pielstok Laughing
Ik ben een leek op dit gebied dus ik vroeg het me af.
Maar dat van het rubber, daar kan ik naar kijken en misschien heb ik hem inderdaad niet helemaal goed aangedrukt.
Die slijtage is dat normaal dat er dan druk zoveel druk op komt? Moet ik alvast gaan sparen voor een andere auto!?

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 september 2015 09:55 PM
  [ # 3 ]

Bij mijn oude Xsara Picasso, was het gele van de peilstok aan het verteren, zoal H@ns zegt, ik heb toen een nieuwe peilstok gekocht.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 september 2015 10:40 PM
  [ # 4 ]
snookerbillie schreef:

Die slijtage is dat normaal dat er dan druk zoveel druk op komt? Moet ik alvast gaan sparen voor een andere auto!?

Denk het niet hoor, ik denk dat er dan een rookgordijn achter de auto hangt waar de buren geen brood van lusten of dat je geen huid voor ogen meer ziet…

Even off topic…
Ik vind die nieuwe pielstok met glasvezel helemaal niet fijn.
Dat metalen stukje zit meestal helemaal vol olie van de peilstokhouder.
Dan is eigenlijk niet te zien hoe het werkelijke niveau is.
Komt volgens mij door dat verbindingsknobbeltje…
Die smeert de hele houder vol.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook