17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
   
Koen’s BX 14 Deauville - terug van weggeweest op CiFo
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 22 maart 2016 10:35 PM
  [ # 241 ]

Ik paniekeer nooooooooit.  Rolling Eyes
Kleppendeksel pakking ga ik morgen halen, plus een bus of 6 remreiniger (want zo houden we de Action draaiend). Zaterdagmiddag gaan we de draagarmen van de AX vervangen, daarna gaan we het blok van de BX te lijf. Ik denk dat het gewoon de olie is die eruit gegooid is door de wagen tijdens de laatste ritjes 2 weken terug, en dat het dus inderdaad nu pas beneden aan is gekomen. Het blok is flink nat, vet en vies.
Komt goed! Gelukkig heb ik altijd nog CiFo om op terug te vallen.

In ander nieuws: ik heb een Haynes voor de AX gevonden. Daar staat dus netjes alles van m’n Volcane in, maar eindelijk dus ook de juiste gegevens van de 1.4 die in de Deauville hangt. Werd tijd, na 2 jaar.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 27 maart 2016 01:52 PM
  [ # 242 ]

En we zijn weer terug bij af. Laughing
Kleppendeksel vervangen, samen met een nieuwe pakking. Ik had mijn kleppendeksel inderdaad gewoon krom gedraaid, zonde. Deze nieuwe is recht, netjes op moment vast gezet (6Nm, dat was het laagste dat de momentsleutel van Tim ging). Gevoeld met een kleine ratel hoeveel weerstand dat nou eigenlijk is dan, dus dat moet in de toekomst wel goed gaan. Uiteraard koop ik gewoon een momentsleutel, maar toch.
Toen is Tim nog even onder de wagen gaan liggen, en ja hoor, het was geen motorolie onder de auto maar LHM. Er ligt dus wéér LHM op de bak, precies daar waar in januari door de garage een O ring is vervangen. De BX gaat dus volgende week weer even richting de garage, niet meer dan redelijk dat ze er even naar kijken lijkt me. Verder draait de wagen lekker. Ik merkte alleen wel dat ze twee weken heeft stil gestaan, met koude motor ging het niet van harte. Kwestie van weer even een keer goed warm rijden en dan is ze weer tevreden. Ook met het wat betere weer op komst straks even de ECU uitlezen en resetten, misschien even een flesje injectiereiniger er doorheen, olie verversen en dan kunnen we héérlijk op vakantie naar Tsjechië met de oude dame.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 maart 2016 09:03 PM
  [ # 243 ]

Dwars gedrag na twee weken stilstaan moet niet hoeven.
M’n BX Deauville had daar destijds geen last van en ook Brek was vorige week, na bijna twee jaar stilstand, ook meteen enthousiast toen ze weer mocht ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 27 maart 2016 10:19 PM
  [ # 244 ]

De wagen wordt eigenlijk teveel voor korte stukjes gebruikt en draait dus weinig warm. Ik merkte dat het vooral in de inspuiting zit doordat de wagen even inhoudt aan het begin van de rit als ik teveel gas geef, alsof ze gaat verzuipen. De laatste paar keer dat ze dat deed was de gasklep vies - gasklephuis schoonmaken en een flesje injectiereiniging later was ze weer helemaal bij. Sowieso zijn de problemen helemaal weg na een paar minuutjes.
Starten doet ze goed en draait eigenlijk meteen netjes stationair, het is pas als er gas gegeven wordt dat het even lastig is. Andere mogelijkheid is natuurlijk dat er ergens valse lucht getrokken wordt (de brug tussen luchtfilter en injectiehuis is niet al te best), maar gezien het feit dat het brandstoffilter al erg oud is denk ik dat er gewoon sprake is van vervuiling. Normaal rijd ik ook de eerste 10 minuten rustig om de auto op temperatuur te laten komen, maar ik heb zo lang in m’n AX gereden dat ik eigenlijk meteen begon te trappen. Laughing

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 maart 2016 10:21 PM
  [ # 245 ]

Vòòr de gasklep wordt er nooit “valse lucht” gezogen, hooguit niet-gefilterde lucht.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 30 maart 2016 01:32 PM
  [ # 246 ]

Da’s helemaal correct, René. Daar zit natuurlijk helemaal geen sensor voor. Toch komt er een nieuwe ‘brug’ op, om het vuil buiten te houden. Deze sluit niet helemaal goed af, en schiet af en toe van het injectiehuis af voor m’n gevoel.
Inmiddels weer de nodige kilometers gemaakt met de dame, ik mag er gerust van uit gaan dat het vuil was doordat ik m’n moeder met de BX heb laten rijden. Ze draait weer als een zonnetje, koud, warm, weer, geen weer - klik, vroem, vermogen waar het hoort en geen verzuip gedrag.

Zodra de lekplek in de AX verholpen is (en ik weet nu waar het water vandaan komt) volgende week de BX even bij de garage zetten voor het LHM lekje, en dan ergens deze maand de olie verversen.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 07 april 2016 09:31 PM
  [ # 247 ]

Nou, de BX staat bij de garage voor het LHM lek. Wat betreft het hoog blijven: het LHM spoelen lijkt effect te hebben gehad. De wagen zakt nu voor ook langzaam in!
Er viel me wel iets op nu. De auto had 2 dagen stil gestaan, bij de start kwam er 1 tel een rookwolk uit. Wit, hoofdzakelijk, beetje blauw - kan dat altijd lastig inschatten. Verder geen problemen gehad, auto rijdt prima. Op een paar scholen weer bezig geweest vandaag, telkens tussendoor bij het starten gelet op rook, niks. Na thuiskomst even gegeten en spullen voor het werk vanuit de BX in de AX gelegd etc. In totaal had de auto 2 uurtjes stil gestaan ongeveer. Starten: 1 tel rook. Het is enkel bij het starten 1 pluim die ook meteen weer weg is. Ik verdenk de klepseals. Wat voor klusje is dat? Of is dit nog te miniem om een reparatie voor uit te voeren?

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 10 mei 2016 12:51 PM
  [ # 248 ]

Zo, weer even wat stof afblazen hier. Het heeft wat langer geduurd dan gepland om de BX weer terug te krijgen van de garage omdat ze de brug compleet vol geboekt hadden. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen, en gezien de lage prijzen ga ik er eigenlijk ook geen probleem van maken - ze zijn er tenminste eerlijk over. De O ringetjes die in januari vervangen zijn waren nog goed, nu was de rest kapot gegaan: lekkende veiligheidsklep dus. Probleem is verholpen, auto houdt weer netjes alle LHM binnen.
Toen kwam de vakantie naar Tsjechië! De BX heeft me perfect naar Tsjechië gebracht, daar in zuid Bohemen door de heuvels getuft en weer prima naar Nederland gereden (overigens met een zéér net verbruik van gemiddeld 1:17 en nergens meer een pluimpje te zien), maar vanaf de eerste tussenstop op de heenreis (Raststätte Ohligser Heide, net 2 uur van huis) lekt de dame olie. Voor vertrek de olie gepeild, zat rond half, maar ik had een liter olie achterin liggen dus we zijn gewoon gaan rijden. We hadden de auto geparkeerd om even te lunchen, en toen we terugkwamen bij de wagen lag er een plas onder de auto - flink, geen voorzichtige druppel maar echt een plas. Waarschijnlijk heb ik de wagen “iets” te hard gepusht met volle belading (160 op de GPS, en ze trok nog door). Eigen schuld, dikke bult. Gelukkig voor de vakantie nog even snel Wegenwacht Europa afgesloten, dus voor de zekerheid de ANWB gebeld. Anderhalf uur later stond er een aardige man van de ADAC bij de BX (“hebt der Wagen sich nog hoch? Ah Gut - und ich find dass immer so schön.”) - oliepeil was ondanks het verlies nog goed, en ondanks dat alles aan de achterkant van het blok nat was kon hij nergens een lek vinden bij draaiende motor. Oftewel: ergens zweet iets flink. Het advies was dan ook om voorzichtig door te rijden, en het oliepeil in de gaten te houden. Als het verlies te groot was na de vakantie de wagen netjes bij een vertrouwde garagist neerzetten (dagwaarde van de auto is te laag voor verscheping naar Nederland, en als ‘ie echt zoveel olie kwijt zou raken was de kans groot dat de reparatie langer zou duren dan de vakantie), maar hij schatte in dat het wel mee zou vallen. Zo gezegd, zo gedaan. Omdat het best hard werken is in de BX en het voor zowel mijn vriendin als mij de eerste écht lange rit was die we ermee maakten hadden we besloten om in 2 dagen te rijden. Bij vertrek na de overnachting in Dettelbach bleek dat de wagen nog altijd genoeg olie aan boord had (iets minder dan wat de ADAC man geconstateerd had, maar niet veel minder), voor de zekerheid een halve liter bij gedaan en door getuft naar Tsjechië. Bij elke tussenstop onder de wagen gekeken, en bij elke tussenstop weer geconstateerd: plasje onder de auto. Na de eerste nacht in Tsjechië weer olie gepeild, er zat nog genoeg in. In Tsjechië zelf natuurlijk rondgereden met enkel 2 personen in de wagen, maar wel erg heuvelachtig landschap, dus ik had verwacht meer olie te moeten bijvullen en heb voor de zekerheid nog een liter 10W40 gekocht. De auto heeft me echter aangenaam verrast: wel elke keer olie onder de wagen, maar niet meer dan een klein plekje. Ik heb dan ook geen olie hoeven bijvullen in Tsjechië, en heb het voor de terugreis enkel voor de zekerheid gedaan om niet voor verrassingen te komen staan. Uiteindelijk een ruime 2500km gereden, en ze heeft nog geen liter eruit gegooid (er zit nu meer in dan voor we weg gingen), maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Alle olie komt van de achterkant van het blok, maar ik kan niet zo 1,2,3 zien waar vandaan. De voorkant is volledig droog, en de motorkap isolatie ook. Ik gok dus dat de koppakking ergens is doorgeslagen naar buiten - maar het zou volgens anderen ook wellicht een scheurtje in het onderblok kunnen zijn. Dan zijn we natuurlijk wat verder van huis.
Gisteren de auto na 4 dagen stilstand gestart, ze wilde eerst voor niet opkomen. Na wat spelen met de hoogteregelaar kwam de neus weer omhoog, weggereden en nog voor ik de straat uit reed was de motor uit. Doorgestart, even pruttelen, weer uit, toen met het gaspedaal op de vloer doorgestart en ze bleef aan. Wel een blauw-witte pluim achter de wagen en een zwarte plak achter de uitlaat… Verder geen problemen meer gehad, ze reed in één keer prima. Ook de auto een paar keer helemaal plat gelegd en weer op laten komen, dat ging ook in 1 keer. Misschien was ze wat nukkig dat ze 4 dagen niet gebruikt was na erg zware belasting. Maar toch… De AX is afgekeurd op een gescheurde flens bij de einddemper, reparatiesetje is onderweg - zodra die eronder zit en ik weer een verse APK heb op dat kleintje gaat de BX ter inspectie naar de garage. Even kijken of het de koppakking is, of dat ik een nieuw blok nodig heb. Gelukkig is het in beide gevallen niet het einde van de wereld qua kosten (al is het wel wat moeite). Het weegt nog niet op tegen een BX 1.6 met wat meer luxe zoeken voor mijn gevoel.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 10 mei 2016 12:56 PM
  [ # 249 ]

En aangezien jullie van foto’s houden, ook nog wat plaatjes van de BX in Tsjechië.


Bij het klooster in Vyšší Brod.


Bij het vakantiehuisje.


Zonsondergang bij het huisje.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 22 mei 2016 11:34 AM
  [ # 250 ]

Na flink veel twijfelen en het kijken bij een 1.6 TZI (in Groningen, ach, je moet er maar 3 uur voor in de auto willen zitten) besloten om de Deauville te houden voorlopig. Maandag gaat ze naar de garage voor inspectie. Met lichte belasting verliest ze veel minder olie: op de ritjes die ik gisteren heb gedaan lijkt ze zelfs droog geweest te zijn. Een olie lek dat zichzelf oplost is natuurlijk fijn, maar om het in goed Brabants te zeggen: da hoort nie!
Gisteren in Winschoten ook meteen een mooi, volledig TZI interieur opgehaald (daarvoor dank Vincent!). Dat ga ik binnenkort inbouwen.
Bijkomende voorwaarde van de Deauville houden is wel dat ik extra comfort wil gaan inbouwen, dus als iemand mij nog aan CV, elektrische ramen, digitaal klokje en/of een toerenteller kan helpen: graag!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 mei 2016 12:19 AM
  [ # 251 ]

De sloop BX 16 TZI van Gert lijkt me perfect voor dat soort onderdelen!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 23 mei 2016 11:27 PM
  [ # 252 ]
Timo1990 schreef:

De sloop BX 16 TZI van Gert lijkt me perfect voor dat soort onderdelen!

Yep, ik heb ‘m een berichtje gestuurd. Ik lees nu alleen dat niet alle toerentellers sowieso werken - die uit een 16 TZi/Chic zouden in combinatie met een TU3 motor problemen geven (motor zou er slecht door lopen). http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/170372/P15/ Beetje raar verhaal dus, iemand enig idee wat nou werkt - en mocht een 16TZi toerenteller nou niet werken, heeft iemand dan nog een toerenteller die het in mijn Deauville wél doet?

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Gepost: 24 mei 2016 12:06 AM
  [ # 253 ]

Dit draad is een tijdje ‘sticky’ geweest vanwege de vele verzoeken: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/164882/

Daarin is volgens mij alles besproken over het aanpassen van het dashboard (zeg maar van basis 1.4 naar GTI).

Ben benieuwd. Succes.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 24 mei 2016 12:23 AM
  [ # 254 ]

Hartelijk bedankt! Zoeken op combinaties van “toerenteller”, “aansluiten”, “TU3” en/of “BX” gaven zoveel resultaten dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik ga even dit uitpluizen, en dan zien of ik aan de juiste toerenteller kan komen.

EDIT: het schijnt dat de toerenteller van een 1600 met een Magneti Marelli ECU het niet doet in een 1.4i, maar van een Bosch ECU weer wel. Er zit dus maar 1 ding op denk ik: proberen!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 19 augustus 2016 11:24 AM
  [ # 255 ]

clean

Afijn, bijna 3 maanden later. Inmiddels de olielekkage te lijf gegaan, deels met succes.

Eerst is de koppakking vervangen, die was door, daarna bleef de olie weer keurig netjes waar die hoort, maar na 600 km vond ik toch plots weer olie onder de auto. Dit maal wel een stuk minder. Eerst eens de carterontluchtingslang vervangen, dan nog eens goed kijken. Mijn vermoeden is een lekke krukas keerring, de olie ligt namelijk op de bak maar de achterkant van het blok is schoon (afgezien van de carterontluchting dus). Verder is het vliegwiel wel erg nat.
Maar goed, koppeling zat er toch al aan te komen, en als de wagen nu goed warm is slipt de koppeling ook flink. Da’s dus bak eronderuit, keerringen vervangen, koppeling vervangen, en bak terug - meerdere vliegen in 1 klap.

Wat er verder nog gaat gebeuren met de auto:
- Centrale vergrendeling en elektrische ramen heb ik via een forumlid op de kop getikt, dus die liggen klaar voor inbouw. Voordat ik daar aan begin moeten wel alle 4 de raamgeleiders vervangen worden: 3 van de 4 zijn doorgeroest, dus de ramen zakken scheef als ik ze open doe.
- Tellerbak van een TZI inbouwen. Ook deze heb ik via een forumlid op de kop getikt. Dat wordt draadjes trekken voor de toerenteller, en eens kijken of een oliedrukmeter toch niet ergens nog in zou passen (wellicht andere carterpan nodig). Werkt de toerenteller, dan prima, zo niet, dan liggen de draadjes er al om een GTI toerenteller op aan te sluiten.
- Digitaal klokje op het dashboard inbouwen.
- Sierlijst op de bumper weer vastzetten.
- Auto laten detailen - ik heb de kortingsbon nog en de wagen is er echt aan toe.
- TZI interieur volledig inbouwen. Voorstoelen had ik al, sinds gisteren zit er ook de juiste achterbank in (heerlijk, zo’n deelbare achterbank met armleuning in het midden). Nu nog de deurpanelen, zodra de elektrische ramen erin zitten!
- Lekkage bij de achterruit oplossen. Als de auto stil staat in de regen, liggen er altijd druppels op de bank bij de hoofdsteun aan de bestuurderszijde. Eerst dacht ik dat dit door het achterkleprubber kwam, maar nu deze is vervangen lekt het nog steeds. Dat wordt dus de ruit er opnieuw in (laten) zetten.

Verder draait de wagen als een zonnetje, al beginnen nu de klepjes wel op te spelen. Maar: de walm is na het starten meteen weg, en nog niet erg genoeg om direct aan te pakken.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
 
17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook