5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Koen’s BX 14 Deauville - terug van weggeweest op CiFo
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 23 september 2015 09:54 PM
  [ # 61 ]
René Jongejan schreef:

Koen, je kijkt naar nr. 6, die is NFP.

Maar nr. 7 is volgens beide lijstjes nog leverbaar.

Samen met de pakkingen ook maar een leesbrilletje bestellen, ik ben er duidelijk aan toe. Mijn excuses!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 september 2015 10:03 PM
  [ # 62 ]
Midfriesland schreef:

De meuk aan de onderkant is vloeibare pakking. Daar is die bovenste volgens mij ook mee ingesmeerd. Gewoon papier pakking tussen plaatsen en geen vloeibaar spul gebruiken. De meeste vloeibare pakking is niet bestand tegen langdurige blootstelling aan benzine(damp). De dikte van de pakkingen steekt volgens mij niet zo nauw. Maar ‘t moet geen halve centimeter worden natuurlijk ...

Dan gebruik jij het verkeerde spul Wouter!!!!

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 24 september 2015 10:27 AM
  [ # 63 ]

Pakkingen zijn inderdaad leverbaar, de dichtstbijzijnde Citroën dealer bestelt ze voor me. Met wat geluk morgen binnen!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 26 september 2015 01:30 PM
  [ # 64 ]

Zo, de pakkingen gisteren opgehaald. Volgens de Citroën dealer in Oudenbosch zijn deze pakkingen slecht tot niet leverbaar, ze konden via via nog aan 2 stuks komen. “Zuinig mee zijn, net als met die BX - hou ‘m rijdend!” was het advies.
Net even met wasbenzine en remreiniger de vloeibare pakking te lijf gegaan, is allemaal goed los gekomen. Wat me wel opviel was dat de pakkingen geen ruimte bieden voor de 2 zwarte clipjes waarmee de onderdelen op elkaar zitten. Op het plaatje van service.citroen trouwens ook niet.
M’n vriendin wil nog even gaan shoppen straks, kan ik nog even bij de Brezan binnenlopen voor wat extra spulletjes. Morgen komt Tim me helpen met het vervangen van het onderdeel!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 september 2015 02:29 PM
  [ # 65 ]

Gaatjes even zelf maken met een holpijpje van de juiste diameter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 26 september 2015 02:51 PM
  [ # 66 ]
René Jongejan schreef:

Gaatjes even zelf maken met een holpijpje van de juiste diameter.

Dat was ik inderdaad van plan.
Het grote gat in het midden is trouwens kleiner dan het gat waar de pakking op komt - de pakking steekt dus naar binnen uit. Hoort dat? Of ook even aftekenen en wegsnijden?
Als ik de pakking onderop het gasklephuis leg komt het wél precies uit (dus waar het injectiehuis op het motorblok komt).

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 26 september 2015 03:24 PM
  [ # 67 ]

Wederom kan ik ineens m’n berichtjes niet wijzigen. Dus dan maar weer een dubbelpostje.


Hier is duidelijk te zien dat de diameter van het gat van de pakking kleiner is dan de diameter van het gat onder het injectiehuis.


En het past dus wel precies aan de onderkant van het gasklephuis.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 september 2015 03:34 PM
  [ # 68 ]

Gewoon even helemaal pasmaken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 26 september 2015 08:08 PM
  [ # 69 ]

Ok, als dat geen kwaad kan doe ik dat inderdaad maar! Eigenlijk vreemd dat een onderdeel dat hiervoor specifiek benoemd staat op service.citroen niet gelijk pas is.
Achteraf gezien natuurlijk logisch dat het kan, da’s precies hetzelfde als zelf een pakking maken met pakkingpapier, maar ja - dit is echt compleet nieuw voor mij. Tijd dat ik het leer.
Ik waardeer alle tijd en moeite die jullie hier in hebben gestopt!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 september 2015 08:12 PM
  [ # 70 ]

Een mooi inwendig rondje knippen kan je met zo’n krom nagelschaartje, heb je die?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 26 september 2015 08:58 PM
  [ # 71 ]

Ik heb een paar jaar geleden een uitgebreid nagel verzorgingssetje gekocht - niet omdat ik zo’n ijdeltuit ben, maar een hoop van dat fijnere spul werkt perfect om moederborden van corrosie af te helpen. Daar zit ook zo’n rond nagelschaartje in.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 27 september 2015 07:05 PM
  [ # 72 ]

Tim is hier net weer de deur uit - het wisselen van dat injectiehuis is eigenlijk kinderspel. Ik voel me haast schuldig dat ik daar hulp voor heb gevraagd… Maar goed, wel weer een hoop geleerd over de auto zelf, dus bedankt daarvoor Tim!
Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik Tim van drinken heb voorzien en mee heb staan kijken, maar goed, toch zeker wel een stekkertje en een slangetje aangesloten.  Rolling Eyes (Schandalig…)
Nog voordat het nieuwe injectiehuis er op zat viel Tim op dat de aandrijfhoes aan de bestuurderskant gescheurd is, dus die wordt binnen nu en een week ook vervangen - beter nu vervangen met mooi weer, dan straks APK afkeur.
Afdekking LHM pot zweet ook, dus daar ga ik nog eens naar op zoek. Is toch handiger als daar geen LHM door naar buiten komt.
Na de wissel een proefritje gemaakt; wat een verschil! Een stuk minder schokken, toerental bleef netjes laag stationair, heerlijk gewoon. Al met al zou ik zo zeggen dat het een geslaagde wissel is geweest. Nu even afwachten tot de computer gewend is aan het nieuwe injectiehuis. Hopelijk rijdt het nu ook wat zuiniger.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 september 2015 08:05 PM
  [ # 73 ]

Gefixt! Proefrit is inderdaad geslaagd, erg fijne BX
WP_20150927_002

Overigens is het geen aandrijfhoes, maar een stuurhuishoes.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 27 september 2015 09:18 PM
  [ # 74 ]

Dan had ik bijna het verkeerde onderdeel besteld dus - met de bijbehorende versnellingsbak olie voor het geval dat. Ik loop morgen even binnen bij AMG hier in Zevenbergen, bestel er meteen een klepdekselpakking bij en een stel bokken. Stukje bij beetje moet ik het nu toch echt gaan leren om dit zelf te doen.
Morgen om 8 uur stap ik weer in de BX voor een werkdag, dan zie ik meteen hoe ze zich dan houdt.
Tim, bedankt voor het sleutelen en het gezelschap; René, bedankt voor het goede advies en de plaatjes; jmta, bedankt voor de spot-on analyse van het probleem (injector cleaner heeft me wel door de laatste week gebracht, maar het verschil met dit injectiehuis is dag en nacht). Hopelijk is het probleem hiermee opgelost, anders ga ik er toch snel een nieuwe lambda onder hangen.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 september 2015 09:34 PM
  [ # 75 ]

Lambda heb ik eventueel nog wel liggen om te testen, heb m werkend uit een sloper gehaald

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook