Watertemperatuur Xsara LPG: wanhoop nabij
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 11 september 2015 10:07 PM

Sinds enkele dagen schiet de temperatuurmeter van mijn Xsara (op gas) steeds zover door dat het STOPPEN gaat branden. De ene keer is dit bij 120 km/per uur de andere keer bij 90 km/per uur. Na het aanzetten van de verwarming daalt hij wel weer naar net boven de 90. Beide sensoren en waterpomp zijn vervangen. Wat kan het nog meer zijn?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 september 2015 11:17 PM
  [ # 1 ]

Wordt de radiateur warm? Zo niet: thermostaat. Sowieso goed ontluchten.
Wat ook nog kan is dat je gasverdamper lek is en het gas in je koelsysteem komt en de koelvloeistof eruit drukt. Maar dan moet je dus behoorlijk vloeistof verliezen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 13 september 2015 07:14 PM
  [ # 2 ]

Bedankt! Het bleek idd de thermostaat te zijn. Het probleem is nu verholpen

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 13 september 2015 07:20 PM
  [ # 3 ]

Mooi zo. Als die echt te heet zou worden kost het je je koppakking. Ook zo zonde

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 23 juni 2016 04:03 PM
  [ # 4 ]

bij hoge buitentemperaturen loopt de temperatuur erg snel in het rood. Vorig jaar had ik ook het probleem dat dat gebeurde maar dat was toen constant ook bij lage buitentemperatuur. Forumleden gaven toen aan de waterpomp, alle sensoren ed te vervangen wat ik heb gedaan. Toen geen last meer gehad. Maar vandaag met een buitentemperatuur van 31 graden liep de de meter weer op en ging “STOP” weer branden. Fan werkt normaal, geen koelvloeistof verlies, geen lekkende radiator. Dus wie kan mij vertellen waar het dan aan kan liggen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 juni 2016 08:04 PM
  [ # 5 ]

Die nieuwe thermostaat dat je hebt gestoken, hoeveel graden had die? Voor een Lpg had je gerust eentje mogen kiezen die sneller opent.
Hoe is de verwarming binnenin? Verwarming en fan op vol vermogen moet je in 10 minuten uit je wagen laten smelten, zoniet zit er lucht in het systeem of begint het te verstoppen, hij is ondertussen 15 jaar oud he.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 23 juni 2016 08:38 PM
  [ # 6 ]

Hoeveel graden de thermostaat heeft weet ik niet.
De verwarming is prima. Binnen 2 a 3 minuten is het een sauna.
Hij is idd 15 jaar oud

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 juni 2016 09:06 PM
  [ # 7 ]

Zou een 83 graden thermostaat halen, kost 20-25€, standaard zal een 89 graden zijn is teveel voor en op Lpg en oude radiator.
Je kunt ook de radiator spoelen, bestaan middeltjes voor maar kan ook met soda of vaatwasblokjes, die laatste 2 niet in het systeem, moet je volledig afkoppelen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 24 juni 2016 09:58 AM
  [ # 8 ]

Ik ben net bij de automaterialenwinkel geweest en die had alleen 89 graden thermostaat, want die hoort daarin. Thermostaat 83 graden kan hij niet bestellen. Weet iemand misschien waar ik hem wel kan kopen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2016 12:37 AM
  [ # 9 ]

Gewoon op het net geef eens welke auto je juist hebt

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 25 juni 2016 10:34 AM
  [ # 10 ]

Het is een citroen xsara break(n2). Ik heb wel ergens een thermostaat gevonden met openingstemperatuur van 82 is dat ook goed?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2016 02:12 PM
  [ # 11 ]

Ja nog beter zelfs

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 30 juni 2016 02:59 PM
  [ # 12 ]

Ik heb vandaag de auto laten uitlezen. Kreeg o.a. Foutcode P1518 met beschrijving rempedaal licht. Maar als ik op de lijst van foutcodes citroen gaat kijken staat er intake manifold runner control(stuck open). Ben helaas niet technisc maar is dat hetzelfde?  En wat moet er gedaan worden om deze foutcode te verhelpen.

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 18 juli 2016 09:27 PM
  [ # 13 ]

Zoals ik in eerdere topic al had beschreven had ik problemen met de temperatuur van de xsara. Laatste keer een thermostaat van 82 ingezet, het hele systeem doorgespoeld en gereinigd en ontlucht. Het is 3 weken goed gegaan, maar heb nu dezelfde problemen.

Ten overvloede nog even vermeld, fan, waterpomp, alle temperatuursensors zijn inmiddels vernieuwd.

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 19 juli 2016 12:16 PM
  [ # 14 ]

Heb je na dit alles de boel ook goed ontlucht? Daar zijn 3 nippels voor, 1 op de radiator, 1 op t thermostaathuis en nr 3 zit op de aansluiting van de kachelradiator.
Zeker als je een paar dagen gereden hebt na het vullen is het raadzaam hier nog eens op de controleren.

Profiel  
 
Blauwtje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-2009

Gepost: 19 juli 2016 12:23 PM
  [ # 15 ]

Edit mod: quote van het direct voorgaande bericht verwijderd.

Heb dit idd om de paar dagen gedaan, maar dat mocht niet baten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook