C-stijlplaten laten los
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 24 september 2015 10:30 AM

Hallo,
Een vraagje. Bij mijn CX laten de C stijl platen/ schildjes (ik heb de wat grotere zwarte kunststof exemplaren) los aan de raamkant. Dus de kant waar de sleuven erin zitten. Ze zullen er niet snel afvallen want zit aan de andere kant wel stevig aan de auto vast. Heeft iemand een idee hoe de kant met de sleuven op het raam is bevestigd? Het lijkt wel of ik daar restanten van lijm ofwel dubbelzijdige tape zie zitten. Weet iemand hoe dit oorspronkelijk op de ruit zit vastgemaakt? Dan kan ik het wellicht weer terug plakken. De kier die nu ontstaat ziet er niet zo mooi uit.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 september 2015 11:23 AM
  [ # 1 ]

De metalen varianten zitten aan de bovenkant onder de regengoot geklemd en aan de onderkant geschroefd. Ik neem aan dat dit bij de kunststof varianten niet anders is… Haal het schroefje er even uit, dan weet je het zeker.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 24 september 2015 11:40 AM
  [ # 2 ]

Klopt, zo zit het bij mij ook. Echter ontstaat er een kier daar waar het kunststof op de ruit aansluit. Op zich geen ramp maar aan de lijmachtige resten op de ruit lijkt zichtbaar te worden dat ze dus ook nog op de ruit geplakt zijn geweest om het geheel goed te laten aansluiten. Geen idee of dat origineel zo hoort te zijn. Eraf vallen zullen ze echter zeker niet want aan 1 kant zitten ze inderdaad onder de regengoot en aan de onderzijde geschroefd. Het gaat dus meer om de bevestiging aan de andere zijde waar ook de sleuven in het kunststof zitten. Aan die kant sluit het allemaal niet meer zo mooi aan op de zijruit.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 september 2015 11:59 AM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk is het kunststof in de loop des tijds kromgetrokken. Bij een van de CX-specialisten vind je vast wel een nette set en op leboncoin komt nog weleens NOS voorbij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 24 september 2015 12:49 PM
  [ # 4 ]

Mogelijk heb je gelijk, een en ander ziet er ook uit alsof het wat te ruim is geworden. Vervangen zal dan misschien de enige optie zijn…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2015 01:02 PM
  [ # 5 ]

Heb dit fenomeen ook rechts.
Verholpen door een stukje nieuw dubbelzijdig tape tussen ruit en plaat te stoppen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook