5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 december 2015 03:12 PM
  [ # 61 ]

Voor zover ik het vanaf de foto’s kan beoordelen ziet het er zeker niet verkeerd uit. Onder de verdroogde bitaklaag heeft zich een laagje vliegroest afgezet, als ik het goed beoordeel. Dat is niet erg erg en vrij gebruikelijk. Het gaat erom dat deze delen niet te ver zijn ingeroest (diepere pitvorming). Volgens mij tref je dit op bijna elke originele onverlaste DS aan als je de bitaklaag verwijdert. In het compartiment van het achterdraagarmlager ziet het er netjes schoon uit, dat was bij mij ook (desalniettemin heb ik ervoor gekozen om de bodemplaat onder de compartimentenbalk te vervangen, waardoor ik er echt heel goed bij kon (en ja, die balk was geheel hard).
Nu kun je de licht aangeroeste delen op verschillend manieren aanpakken: stralen kan, maar daarvoor kies je alleen als je de hele auto kaal hebt en dan wilt ontroesten. Toch ben ik daar niet een onverdeeld voorstander van: het is lastig om dit overal even gelijkmatig te doen. Sommige delen riskeren te dun te worden, andere te oppervlakkig. daarbij blijft er overal straalgrit in hangen, niet handig. Tussen op zich harde maar licht aangeroest plaatdelen (reken maar dat die zich overal bevinden) komt het straalproces niet. Daar moet je dus alsnog met roestomvormende en zeer goed kruipende middelen aan de gang. Ik heb ervoor gekozen om cm voor cm met de hand mechanisch te ontroesten. Dan weet je wat je doet en wat je hebt. Goed schoon te maken en ontvetten. Daarna heb je de perfecte basis voor een middle als RX5 of Owatrol. 2K ben ik alleen van indien het om nieuw en 100% roestvrij plaatstaal gaat.Ik ken een gerenommeerd DS-specialist die volgens mijn informatie om deze reden ook met RX producten werkt. En daar komen mooie projecten vandaan.

Omdat jij pas in een tweede stadium echt aan de slag gaat moet je nu bedenken wat je gaat doen. Of je pakt de getoonde delen nu gelijk goed aan en slaat dat tzt over, of je redt je nu met een snelle tijdelijk oplossing. Maar die laatste betekent dan wel dat je straks weer iets moet verwijderen. RX5 werkt alleen goed op heel vetvrije ondergronden! dus als je er nu bv ‘even’ tectyl ML’ opsmeert heb je straks een probleem als je met een niet-vet middel verder wil. Keuzes…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 29 december 2015 07:40 PM
  [ # 62 ]

Het plan is om de delen te ontvetten/schoon te maken en daarna met Dinitrol converust in te spuiten. Daarna de buitenste delen aan te pakken Dinitrol Metallic. De holle delen etc willen we aanpakken met converust en Dinitrol 1000.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 31 december 2015 03:09 PM
  [ # 63 ]
charlesdegaulle21 schreef:

Ik denk dat ik ga voor de ‘attestation de date pour véhicule de collection’. Het blijkt echter dat je per auto maar 1 document aan kan vragen, dus het moet die ene keer wel gelijk de juiste zijn;).

Een voorbeeld van een ‘attest’ van mijn DS 21 staat op mijn website. Zorg er voor dat je meteen voldoende bewijsmateriaal meestuurt (foto’s van chassisnummer, motornummer,etc.etc.).
P.S.: naam en adres zijn in attest verwijderd, maar staan er uiteraard op.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 december 2015 03:16 PM
  [ # 64 ]

Jof, wat is de link naar jouw website?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 31 december 2015 03:35 PM
  [ # 65 ]

Klik op Profiel in mijn bericht.
Klik in blokje communicatie op www.
Klik vervolgens op de DS
Klik vervolgens op Attest (links boven).
Zal wel lukken toch ?

Anders: http://members.home.nl/jo.citroen/

Succes !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 december 2015 03:38 PM
  [ # 66 ]

Jof, dank voor de info! Ik had even een fantasieloos momentje;), maar heb het gevonden!!

De datum die staat bij ‘a été commercialisé le’ is dat de productiedatum?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 31 december 2015 03:54 PM
  [ # 67 ]
charlesdegaulle21 schreef:

De datum die staat bij ‘a été commercialisé le’ is dat de productiedatum?

Nee, dat denk ik van niet, althans: dat is niet 100% zeker vast te stellen. De ORGA-code is pas veel later ingevoerd, en die code is om te rekenen naar een exacte productiedatum. Volgens mij is 9 juli 1970 de datum geweest waarop de DS de fabriek verlaten heeft om op weg te gaan naar de Citroëndealer. Maar je weet natuurlijk nooit hoe lang hij in de fabriek ‘gereed’ gestaan heeft (maar dat zal toch wel niet zo héél erg lang geweest zijn). In ieder geval is (aantoonbaar) het eerste Franse kenteken 1 week later uitgegeven. Zelf ben ik er van uit gegaan dat 9 juli 1970 inderdaad de productiedatum was.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 januari 2016 09:30 PM
  [ # 68 ]

Weer een stukje verder met de Break. Achterzijde schoongemaakt en daarna behandeld met Converust RC900 van Dinitrol. Enkele lasnaden en andere overlappingen afgewerkt met nadenkit en strijkkit en het boeltje in de loodmenie gezet. Nu nog zwarte lak erover en daarna afwerken met bodyshoots/ Dinitrol Metallic. In het kokerdeel van de achterdraagarmen en stabilisator stang komt Dinitrol ML en Dinitrol 1000. Daarnaast zijn de achterste draagarmen uit elkaar geweest. Lagerwerk nagekeken (was als nieuw), dus nieuw vet erin en kan het weer jaren mee.

Afbeelding Bijlagen
Paint kofferbak strijkkit 1.jpgPaint kofferbak strijkkit.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 januari 2016 09:31 PM
  [ # 69 ]

nog enkele foto’s

Afbeelding Bijlagen
Paint loodmenie achterzijde rechts.jpgPaint Loodmenie achterzijde.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 januari 2016 10:34 PM
  [ # 70 ]

Meestal is het oranje boven, maar in dit geval ...
Ik ken de Converust niet, wat heeft jou besloten om daarvoor te kiezen?
Ziet er goed uit verder!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 januari 2016 11:05 PM
  [ # 71 ]

Netjes. Hoe heb je de chassisdelen ontroest?

Wordt loodmenie nog verkocht? (Leve het milieu 😳)

Waarom de keuze voor zwarte lak? Zwarte lak hoort i.p. Op een berline, op een break hoort AC136 gris rosé of RAL 7044.

Succes verder!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 januari 2016 11:24 PM
  [ # 72 ]

We hebben de chassisdelen eerst ontdaan van het jarenlange straatvuil, modder etc. Bij het verwijderen hiervan bleek de lak ook op verschillende plaatsen los te komen. Alle losse delen uiteindelijk verwijderd en zodoende werd de plaat zo goed als compleet kaal. Goed schoongemaakt met wasbenzine en alle naadjes, randjes etc het vuil weggekrabt. Wat beginnende vliegroest op sommige delen en daarom gekozen om een roest ontvormer te gebruiken. We gebruiken dinitrol producten, dus vandaar ook maar de dinitrol ontroester gekozen, die tevens de mogelijkheid biedt om daarna verder te gaan met primer of andere lakken. De loodmenie is inderdaad nog, via specifieke kanalen, te koop. Good old loodmenie;)! Mijn berline is ook geheel met loodmenie aangepakt en die houdt zich super. Voor wat betreft de kleurkeuze. Het break chassis behoort inderdaad grijs te worden. Echter enkele delen, zoals de wielkasten, maken we zwart omdat we daar toch verder willen gaan met bodyshoots of een ander steenslag werend product (wellicht zijn er andere suggesties/opties?).

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 januari 2016 11:28 PM
  [ # 73 ]

Dinitrol Metallic (met oud type ML als ondergrond) houdt zich bij mij erg goed!
Behandeld in 1979 of zo…:-)

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 januari 2016 11:30 PM
  [ # 74 ]

@ H@ns,

Ons plan, tot nu toe, is om ook de Dinitrol Metallic als laatste laag te gebruiken. In de holle delen willen we ML en dan Dinitrol 1000 gaan gebruiken.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 februari 2016 01:08 PM
  [ # 75 ]

En? Hoe staat het ermee?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook