Rammeltje in courtesy light C4C
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 04 november 2015 10:48 AM

Ik rij graag in een auto zonder bijgeluiden. De Cactus viel me altijd op door z’n stijfheid en rammel/kraakvrij zijn. Toch vernam ik na een paar maanden een hinderlijk, klein maar constant aanwezig, irritant, sellesvervelend rammeltje ergens voorin. Na lang zoeken heb ik het gelokaliseerd. Ik drukte tegen de courtesy light console en het stopte.

Het bleek aan 2 dingen te liggen. De zilveren reflector heeft een paar dunne stripjes die het omringende kunststof net wel/niet raken. Ik heb deze vastgezet met een beetje polymeerkit en de lampjes meteen maar vervangen voor 27 smd led. Beetje overdone, maar die had ik nog liggen. Beetje licht is nooit weg toch Smile 

Na terugplaatsen, was het rammeltje van klankkleur veranderd maar nog niet weg.

Weer alles eruit, betikt en bekeken. Nu bleek het zwarte montageframepje dat de courtesy light in het plafond op z’n plaats houdt de boosdoener. Deze zit met clips aan het metaal van het dak geklikt en heeft meerdere steunpootjes die het metalen dak net wel/niet raken. Ook hier polymeerkit aangebracht en eindelijk is het 99% van de tijd in het interieur weer zo stil als een franse hoogvlakte.

99%, want op slechte klinkerwegen hoor ik nu nog 1 iets vibreren dat uit het kozijn bij de bestuurder lijkt te komen. Als iemand weet wat het is, hou ik me aanbevolen. Ik ga er niet naar op zoek, want het is uitsluitend op zeer slechte wegen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook