Versnellingsbak C4 Cactus
J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-2015

Gepost: 04 november 2015 04:02 PM

Ik ben sinds januari 2015 in het bezit van een mooie witte C4 Cactus 82 ETG die mij uitstekend bevalt alleen is er al vrij snel een probleem met mijn versnellingsbak, wat nu toch wel op een soap begint te lijken.

Al vrij snel na aanschaf begon de klacht dat als ik na ergens geparkeerd te hebben de auto niet reageerde op de knoppen van de ETG, als ik dan de motor uitzette en weer wou starten gaf de auto aan dat ik de knop neutraal moest indrukken en het rempedaal moest intrappen, uiteraard deed ik dat al maar geen reactie.
Dan na ongeveer 15 minuten niets doen weer starten en alles werkte weer naar behoren.
De dealer heeft toen nieuwe software geplaatst.
Na een paar maanden kwam de klacht weer terug, en heeft de dealer na de auto een paar dagen onderzocht te hebben de computer die de bak aanstuurt vervangen.
Weer na enige tijd kwam de klacht terug maar nu zodanig dat ik niet meer wegkwam en de auto ook na uitzetten maar bleef schakelen, ik ben toen door Citroen assistance naar de dichtstbijzijnde dealer gesleept wat niet mijn eigen dealer was en die hebben na ruim twee weken en veel overleg met Citroën Nederland en via hun ook Frankrijk besloten dat er een nieuwe versnellingsbak in moet, nu bijna 5 weken later is de bak nog niet geleverd i.v.m. leveringsproblemen. De Dealer waar mijn auto staat doet zijn best maar als er geen versnellingsbak is kunnen zij ook niet verder.
Ik rijd nu al bijna 5 weken in een vervangende huurauto en nog niet helemaal duidelijk is of Citroën Nederland deze gaat betalen, de dealer gaat er wel van uit maar ik heb er nog wel eens een slapeloze nacht over want die rekening loopt wel aardig op zo. Het is wel een lang verhaal geworden, maar ik moest het toch even kwijt.
met vriendelijke groet Jan-Willem confused

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 04 november 2015 04:24 PM
  [ # 1 ]

Als echte Citroen freak en ex dealer, betreur ik dit voorval wat niet wil zeggen dat dit normaal is.
Zelf rijd ik met een egs6 bak, in mijn C4 16 e HDI 2011 met 65000km en een gratis update van de software in het eerste jaar probleemloos en tevredenheid rond.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-2015

Gepost: 04 november 2015 04:38 PM
  [ # 2 ]

Voor alle duidelijkheid, ik ben erg tevreden met mijn Cactus en zeker ook met de ETG versnellingsbak die ik al kende uit allebei de C3’s die ik hiervoor heb gereden.
Dit probleem is zeker niet een ETG probleem en staat op zich zelf, ik heb gewoon pech en dat kan zelfs in een Rols Royce gebeuren, mijn probleem is dat het nu al enige weken duurt dat er een nieuwe versnellingsbak geleverd kan worden en dat gaat mijn voorstellings vermogen een beetje te boven, maar uiteindelijk zal dit allemaal wel goed komen hoop ik en word er ergens in een magazijn nog wel een exemplaar van deze zeer exclusieve ETG 5 gevonden Smile en Citroën Nederland de rekening van de huur auto heeft opgepakt

Profiel  
 
Sjors81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 30-07-2015

Gepost: 04 november 2015 04:40 PM
  [ # 3 ]

door aan te geven dat zij de versnellingsbak op eigen kosten vervangen bekennen zij schuld voor het mankement wat is ontstaan en waardoor jij dus ook de auto niet kunt gebruiken. Het zou de omgekeerde wereld zijn dat jij dan voor deze kosten zou moeten opdraaien. wat nu als er pas over een jaar een nieuwe in wordt geplaatst? Citroen heeft je een auto verkocht waarvoor je de volle pond moest betalen maar waarin je een jaar niet mag rijden. nee hoor, dit is zo helder als wat. alles gaat buiten jouw eigen schuld om.

Profiel  
 
J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-2015

Gepost: 23 november 2015 02:24 PM
  [ # 4 ]

Even een kleine update net contact gehad met de dealer waar de auto staat en volgens Citroën Frankrijk is de versnellingsbak onderweg nou was dat vorige week ook al zo dus ik hou nog even een slag om de arm voor ik de champagne open trek we gaan ten slotte week 8 in van deze soap.
Ik heb nu wel een erg lange proefrit in een Cactus met een handgeschakelde versnellingsbak en ik weet nu zeker hoe veel ik mijn ETG mis want dat is toch wel een erg prettige bak

Profiel  
 
J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-2015

Gepost: 02 december 2015 12:10 PM
  [ # 5 ]

Om dit verhaal af te sluiten, de champagne kan open.
Sinds gisteren rijd ik weer in mijn eigen Cactus met een big smile.
Alle lof voor de reparerende dealer het Motorhuis in Hoofddorp die er ook erg mee in hun maag zaten dat het allemaal zo lang moest duren, mijn auto heeft ruim 6 weken een brug bezet gehouden omdat voor alles los lag omdat de versnellingsbak gedemonteerd was.
Er moesten van het inwendige foto’s verstuurd worden naar Frankrijk om het probleem te vinden.
Ondanks dat ik geen klant van hun ben hebben ze ongeveer Citroën Nederland en Frankrijk gestalkt om die nieuwe versnellingsbak te krijgen.
Het probleem was een stangetje wat nooit goed gezeten heeft en daardoor inwendig dingen stuk gemaakt heeft.
De rekening van de vervangende auto is nog onderwerp van gesprek met Citroën Nederland maar daar hoef ik mij verder geen zorgen om te maken dat is dus ook een goed gevoel.
Al met al is dus alles onder garantie verholpen.

Profiel  
 
Gold
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-11-2015

Gepost: 02 december 2015 03:35 PM
  [ # 6 ]

Gaaf man!
Fijn te horen hoe dit soort problemen opgepakt worden.

Geniet er weer van

Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne

Profiel  
 
Ester
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 28-12-2015

Gepost: 28 december 2015 05:42 PM
  [ # 7 ]
J.W. Smeets schreef:

Al vrij snel na aanschaf begon de klacht dat als ik na ergens geparkeerd te hebben de auto niet reageerde op de knoppen van de ETG, als ik dan de motor uitzette en weer wou starten gaf de auto aan dat ik de knop neutraal moest indrukken en het rempedaal moest intrappen, uiteraard deed ik dat al maar geen reactie.

Ik heb een ETG proef gereden, had precies hetzelfde probleem toen ik even geparkeerd had. Weet eigenlijk niet meer wat ik heb gedaan om hem weer an de praat te krijgen. Maar duurde wel even voordat ik hem gestart kreeg. Lijkt software probleem.

Hopelijk is jouw probleem toch blijvend opgelost. Ik heb uiteindelijk de BlueHDi 100 gekozen.

Profiel  
 
J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-11-2015

Gepost: 29 december 2015 09:55 AM
  [ # 8 ]

Het probleem is helemaal tot tevredenheid opgelost met het plaatsen van een nieuwe ETG versnellingsbak, in het begin dachten ze ook dat het software matig was maar uiteindelijk bleek het een fabricage fout in de bak te zijn

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook