1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
verklikker niveau ruitenwisservloeistof
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 02:39 PM

Hallo,

Bij mijn weten is onderstaand probleem(pje) niet eerder op het CX-forum behandeld, vandaar een nieuw topic.

Als ik het witte en het bruine stekkerje bovenop het reservoir van de ruitenwisservloeistof met elkaar verbind, gaat er op het dashboard geen lampje branden. Ik zie op dat dashboard ook geen lampje dat een indicator zou kunnen zijn; op een enkel klein verschil na is het het dashboard dat in Olving staat. Voor zover ik weet horen dashboard en auto bij elkaar. Heeft iemand een suggestie?

B.v.d.,

Rougefurio

Afbeelding Bijlagen
P1010032.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 november 2015 03:05 PM
  [ # 1 ]

Is dit wel een origineel CX-vaatje?

Zelfs een serie 2 heeft geen niveauschakelaar in dit vaatje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 03:12 PM
  [ # 2 ]

Het vaatje zelf is waarschijnlijk niet origineel. Niet alleen ziet het er qua kleur iets te nieuw uit, maar ook heeft de beugel het vat zo afgeklemd dat er halverwege een scheurtje in zit. Echter, het dekseltje met bijbehorende aansluitingen is mijns inziens wél origineel.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2015 03:27 PM
  [ # 3 ]

Vaatje is origineel
Zijn die stekkers niet van het pompje…?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 november 2015 03:33 PM
  [ # 4 ]

Heeft een serie 1 origineel niet een los pompje?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 03:47 PM
  [ # 5 ]

Voortaan moet ik eerst zelf eens goed nadenken voor ik een topic begin… Natuurlijk heeft F. gelijk: het is een pompje; het niveau moet je gewoon met het oog controleren! Het vaatje is waarschijnlijk slecht passende imitatie, anders maak je het niet kapot met een moeilijk te verbuigen beugel.

Bedankt voor het meedenken,

groeten R.

Afbeelding Bijlagen
P1010033.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2015 05:41 PM
  [ # 6 ]

Beugel is waarschijnlijk origineel.
Die vaatjes gaan precies kapot op het randje van de beugel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 november 2015 05:42 PM
  [ # 7 ]
René Jongejan schreef:

Heeft een serie 1 origineel niet een los pompje?

Serie 1 ( de eerste in ieder geval ) heeft een plunje pomp.wie onder aan het dekseltje zit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2015 05:50 PM
  [ # 8 ]

Wit en bruin is de stroom en aarde voor je pomp. Je hebt nu waarschijnlijk een zekering gemold.

Er zit geen niveau verklikker in. Verder zijn er wel 4 verschillende soorten pompjes gebruikt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 05:59 PM
  [ # 9 ]

F en RJ,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog op zoek naar een ander vaatje. Als alles origineel is moet het toch lukken de zaak precies passend te krijgen zonder dat het vaatje door de beugel kapot wordt geknepen. Wat mij betreft einde verhaal, want ik blijf graag bij het oorspronkelijke topic.

Groeten Rougefurio

PS: bogaard77, ik lees net je bericht. Als de boel niet meer werkt, weet ik dat ik het in de zekering moet zoeken.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 06:36 PM
  [ # 10 ]

Zojuist even getest. Ik ben gelukkig niet afgestraft voor mijn domheid, want de ruitensproeier werkt nog, dus de zekering is niet kapot. Wel hapert het wismechanisme in de intervalstand, maar dat is een ander verhaal. (Het relais, de schakelaar of de motor waarschijnlijk.) Als ik er niet uitkom begin ik een nieuw draadje.

Nogmaals dank,

R.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2015 06:37 PM
  [ # 11 ]

Goed bezig!!
Ik vind het vaatje btw best origineel eruit zien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 november 2015 06:53 PM
  [ # 12 ]

Ja, maar het lekt wel. Met een soldeerbout het plastic laten smelten om de boel dicht te krijgen zal (wellicht?) niet werken.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 06 november 2015 09:34 PM
  [ # 13 ]

vaatjes zijn vaak kapot inderdaad. Die beugel gaat roesten en drukt een scheur in het vat.
Blijft verassen he? een citroen Smile

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 november 2015 03:55 PM
  [ # 14 ]

Omdat niet-gescheurde vaatjes zeldzaam zijn, heb ik het anders opgelost: met Bison Kombi Power de scheur gedicht, de beugel achterwege gelaten en het vaatje met tiewraps tegen de wand vastgezet. Niet zo heel mooi misschien (het vaatje ligt ook niet waterpas), maar het grote voordeel is dat de kwetsbare hoeken nu niet meer belast worden.

Afbeelding Bijlagen
P1010043.jpgP1010044.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 november 2015 05:29 PM
  [ # 15 ]

Het dichten van de scheur met Bison kit is een prima oplossing.
De tyraps die je gebruikt hebt zijn echter volgens mij onderbemeten: staat het vaatje wel in alle richtingen goed vast?
Ik zou het vaatje gewoon in z’n originele positie duwen, eventueel met een dun laagje rubber of een leren zeem erachter.
Dan vastzetten met een stalen bindband (of grote slangklem).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook