Problemen na de storing anti diefstal
cafc3001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-11-2015

Gepost: 08 november 2015 10:50 AM

Enige weken geleden kreeg ik het probleem dat mijn Xsara 1.6 uit 2002 niet meer wilde starten. De computer gaf aan dat er een storing was met de anti diefstal beveiliging. Auto naar de garage, inclusief de code van de sleutel. Daar is geprobeerd om deze opnieuw in te lezen, maar dat was niet gelukt. Zijn oplossing was om de BSI te vervangen met een exemplaar van de sloop. Dit is inmiddels gebeurd en de auto start en rijdt weer. Maar….

De afstandsbediening tot het niet meer, geeft ook nog steeds kort een melding van de anti diefstal bij het starten.
De airco doet het niet.
De cruise control doet het niet.

Wie o wie heeft hier een oplossing voor? Het liefst omgeving Amsterdam.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 november 2015 03:14 PM
  [ # 1 ]

neem aan dat je bij citroen garage was? dus terug gaan, waarschijnlijk heb je een bsi uit een auto zonder opties, deze staan dus ook niet aan gemeld in het systeem. en hij moet je sleutel weer opnieuw inleren, met die kaart (code). je kan in zo,n bsi alles aan en uit zetten, want die bsi is het brein van de auto.

Profiel  
 
cafc3001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-11-2015

Gepost: 08 november 2015 03:24 PM
  [ # 2 ]

Mijn garage (gespecialiceerd in franse auto’s) heeft dit ook geprobeerd maar het lukt hem niet. Onkunde? Onjuiste apparatuur? Ik weet het niet.

Als de BSI uit een auto zonder deze opties komt, kun je dan alsnog deze opties aanzetten?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 november 2015 05:26 PM
  [ # 3 ]

Is geen onkunde, maar je garage mist apparatuur hier voor, wat ik begrijp van mijn universieele garage, is dat dit alleen door een dealer mag gebeuren, die cv dan, ivm diefstal auto,s anders wordt het wel heel erg makkelijk ,  heb ik nog even een vraag voor je, heb je de orginele radio nog? Of is er een aftermarkt in gezet, en is die dan goed aan gesloten?  En voor die bsi, naar mijn weten moet dit kunnen,  wel als we het over het zelfde immers hebben, de bsi is degene bij de zekeringkast , in het dachbord, en niet de schakelkast achter de accu, dat ding met die zekeringen en zo,

Profiel  
 
cafc3001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-11-2015

Gepost: 09 november 2015 12:16 AM
  [ # 4 ]

Dacht eigenlijk aan onkunde omdat hij wel degelijk er 1 of andere computer op had aangesloten. Gaat inderdaad om dat ding in het dashboard.

Heb er een aftermarket in gezet. Volgens mij op de juiste manier aangesloten, zit er ook al bijna 3 jaar in. De originele heb ik ook nog. Denk je dat het er iets mee te maken heeft?

Profiel  
 
cafc3001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-11-2015

Gepost: 09 november 2015 12:20 AM
  [ # 5 ]

Trouwens, wil best naar een dealer, ook wel contact mee gehad. Maar heb geen zin om 100-120 euro af te rekenen om er alleen maar naar te kijken. Liever wordt het gemaakt voor een afgesproken bedrag. En als het niet lukt wil ik ook niets betalen. Althans niet het bovengenoemde bedrag.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook