2.5D in C35 om te bouwen naar TD?
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 09 november 2015 03:09 PM

Hey luitjes,

Ik heb eens een zoekrondje gedaan, maar geen sluitend antwoord gevonden.
Is de 2.5 diesel in de C35 om te bouwen naar turbo-diesel?
De vraag is dus niet of een TD uit bv. een CX gaat passen, want ik heb wel gevonden dat dat niet gaat werken omdat die de andere kant op draait.

Echter, ik heb ook begrepen dat de 2.5D in de C35 bouwtechnisch gelijk zou zijn de CX diesels? Correct me if i’m wrong.
Gebaseerd op die informatie had ik dus het idee opgevat, dat mijn torretje eventueel om te bouwen zou zijn naar turbo-diesel met de “aanbouw-delen” (turbo, intercooler, spruitstukken, etc.) van een CX TRD Turbo 2.
Iets wat geen overbodige luxe zou zijn, daar mijn C35 Neba camper rijklaar over de 3 ton weegt en de standaard 75 pk niet echt overhoud, ofschoon het op vlak land doenlijk is.

Heeft iemand dit al eens onderzocht of geprobeerd?

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 november 2015 03:29 PM
  [ # 1 ]

Er zijn wat problemen: de CX turbodiesel heeft een iet wat aangepast onderblok, met o.a. oliesproeiers die olie op de zuigerbodem sproeier om te koelen, een andere krukas, oliepomp met grotere capaciteit en nog wat zaken. Tweede probleem is de brandstofpomp, die is bij een TD anders dan bij een niet TD en heeft een verrijkingssysteem wat niet op de inspuitpomp van een motor zonder turbo zit. Omdat inspuitpompen bij de cx ook de andere kant op draaien is die ook niet bruikbaar op de C35 ombouw..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 november 2015 03:29 PM
  [ # 2 ]

Nanko bouwt een XM TD 110 pk in zijn C35, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1929477/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 09 november 2015 03:46 PM
  [ # 3 ]

Dat lijkt me dan wel een sluitend antwoord. Simpelweg niet mogelijk.
Wil ik toch meer power, dan zal ik dus een rigoureuze verbouwing moeten doen. Iets waar ik niet direct op zit te wachten.
Nou ja, dat idee dan eerst maar weer in de diepvries zetten.

Hartelijk dank voor de vlotte reacties!

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook