Cactus interieur: ik kan niet kiezen!
Elisabeth
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-11-2015

Gepost: 13 november 2015 09:40 AM

Vandaag ga ik een Cactus bestellen.  Het wordt een parelmoer witte met glazen panoramadak. Over die keuze hoefde ik geen moment te twijfelen, wel over het interieur.  Habana leer of habana velours?  Wie geeft mij advies hierin?
Alvast bedankt.
Elisabeth

Profiel  
 
PRL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 21-04-2015

Gepost: 13 november 2015 10:58 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd, Habana is een prima keus. Je hebt duidelijk een luxe-probleem Wink Zelf hebben we gekozen voor de Velours, omdat leer ons niet zo aanspreekt en omdat het ons kwetsbaarder lijkt. Bovendien is het aanzienlijk duurder en heb je er volgens mij ook nog eens stoelverwarming bij nodig. Er zijn vast Forumleden die daar ervaring mee hebben.

C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 13 november 2015 11:29 AM
  [ # 2 ]

Ik stond een paar weken geleden voor dezelfde keuze.
Beetje zitten twijfelen, maar uiteindelijk voor de velours gekozen. De twijfel was er vooral omdat ik de verhalen had gelezen dat met het leer ook automatisch een deelbare achterbank mee zou komen in de nieuwe productie.
Leer vind ik niet echt een meerwaarde hebben, en de stoelverwarming zit er dan ook automatisch op. Maar ook dat vind ik niet direct een heel belangrijke accessoire.
Uiteindelijk blijkt dat de deelbare achterbank vanaf de Habana velours standaard wordt meegeleverd. Da’s dan weer mooi meegenomen.

Als alles goed gaat krijg ik in week 51 een parelmoerwitte cactus business plus met zwarte airbumps en velours bekleding.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 november 2015 12:55 PM
  [ # 3 ]

velours, heb ik zelf ook. Mijn vorige auto had leren bekleding, ik heb daar nooit een voordeel van gezien. Ook is het ‘s-winters koud en moet je de stoelverwarming aanzetten welke dan weer het gevoel gaf dat je het in je broek had gedaan.
Velours is echt de mooiste keuze, krijg je geen spijt van.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Francophile
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-10-2015

Gepost: 13 november 2015 01:17 PM
  [ # 4 ]

Ik heb gekozen voor het habana leer. Ik vind het er net iets ‘chiquer’ uitzien. Daarnaast merkte ik dat de zetels met het leer net iets steviger zitten (je zakt iets minder weg). Waarschijnlijk komt dit omdat leer stugger is dan stof.

Daarnaast is leer makkelijker schoon te maken (bijvoorbeeld koffie vlekken o.i.d.). Desalniettemin zou ik ook heel blij zijn met velours hoor, ik heb lang getwijfeld. En hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt…

Profiel  
 
Sjors81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 30-07-2015

Gepost: 13 november 2015 01:49 PM
  [ # 5 ]

Persoonlijk vind ik dat icm met de buitenkant het habana interieur er überhaupt niet bij past. Ik zou voor de mistral leer gaan. Maar ja het blijft een persoonlijke voorkeur.

Profiel  
 
Buster
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-2015

Gepost: 13 november 2015 04:28 PM
  [ # 6 ]

Zelf heb ik ook velours en dat bevalt prima.

Het nadeel van leer is dat het zomers loeiwarm kan zijn en in de winter dus dan weer koud. Stoelverwarming helpt dan wel, maar duurt heel even.

Voordeel van leer is inderdaad wel dat het makkelijker te reinigen is. Zeker een voordeel als je kleine kinderen hebt. Mijn kinderen zijn wat groter en zijn blij dat we nu Velour hebben. Ik had geen verwarming op de achterbank!!!

Succes met je keuze.

Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 13 november 2015 08:21 PM
  [ # 7 ]

Ik had leer interieur in mijn 307 cc .
Het is gewenst voor een cabrio maar voor een “gewoon” uitvoering vind ik velours veel warmer en aangenamer .

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
florisjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015

- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Gepost: 13 november 2015 09:38 PM
  [ # 8 ]

Heb de lerenversie en dat bevalt prima! Ziet er leuk uit, airbump profiel. Is praktisch met schoonmaken. Dat het zomers warmer is heb ik niet meegemaakt ondanks mijn panoramadak! Nu het kouder wordt is de stoelverwarming heerlijk. De zit is ook goed. Als je het geld voor over heb kan ik het je aanraden!

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 13 november 2015 10:55 PM
  [ # 9 ]

Oud-collega van me heeft de lederen Mistral zetels in d’r gitzwarte Cactus, ikzelf heb gekozen voor de velours Habana zetels in m’n parelmoer witte Cactus. De lederen zetels zitten inderdaad een stuk steviger dan de velours, maar vind het persoonlijk wel lekker dat je enigszins wegzakt in de velours zetels. In m’n DS3 had ik ook lederen zetels, maar die waren in hete zomers echt een klef gedoe…

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 18 november 2015 10:42 AM
  [ # 10 ]

Ik ben nu toch wel heel benieuwd wat er uiteindelijk besteld is? @Elisabeth bye2

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 november 2015 02:40 PM
  [ # 11 ]

Leer, zie enkele posts hierboven.

Prima keus, heb ik ook. De zit voelt inderdaad steviger (ik heb uitgebreid proefgezeten en -gereden in een versie met stof). Kwetsbaar is het echt niet (er zijn nu een half jaar kinderschoenen overheen gerausd, geen effect) en van die kouwe kont (of in je broek-plas-effect bij ingeschakelde stoelverwarming) heb ik geen last. Ik ben juist blij dat het erop zit, die stoelverwarming.
Ook de combi habana(-leer) met Blanc Perlé Nacré bevalt me nog altijd prima. Ik ben op mijn beurt dan weer blij dat ik voor grijze airbumps heb gekozen i.p.v. bruine. Die combinatie vond ik te standaard.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Elisabeth
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-11-2015

Gepost: 18 november 2015 11:00 PM
  [ # 12 ]

Leuk dat je het vraagt P4Tricky! Het is habana leer geworden. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken en ik verheug me erg op de komst van mijn Cactus.

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 18 november 2015 11:02 PM
  [ # 13 ]

Juiste keuze!! Ik heb ook leer (mistral) en bevalt super!
Ik weet zeker dat je veel plezier van je Cactus zal beleven. Enjoy!

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook