Achteraf navigatie Cactus mogelijk?
Turtle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-11-2015

Gepost: 15 november 2015 11:01 PM

Ik ben sinds 1,5 week eigenaar van een ingevoerde citroen cactus HDI, en heb daar mijn c4 grand picasso LPG op ingeruild.
Geen moment spijt, kinderen zijn groter en rijden toch bijna niet meer mee, deze c4 is dus groot genoeg. Elke dag zit ik er 90 km alleen in, en alles scheelt tov van zijn grote picasso broer, wegenbelasting, verzekering en verbruik (stuk goedkoper). Hij rijdt geweldig en is pittig, en vooral leuk apart in alles. Echt een super leuke eigenwijze auto. Alleen de lage instap vindt ik wennen.

Deze cactus is ingevoerd uit frankrijk en is eigenlijk van mei 2015, maar hier in nov. voor het eerst op mijn naam gezet. Hij heeft veel opties, zoals de achteruitrijcamera, park assist, maar geen navigatie. Raar maar waar, ik zou eerder iets anders weg laten. Heb nu dus een grote tom tom xxl op het dashboard staan, wat ook goed kan. Toch vraag ik mij af, of er achteraf alsnog navigatie kan worden toegevoegd? Is dat een module? De schermen zijn toch allemaal hetzelfde, en als het kan, is het dan een dure grap?

Heeft iemand dat nagevraagd of gedaan?

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 16 november 2015 01:33 PM
  [ # 1 ]

Mag ik je een advies geven? De navigatie van Citroen blinkt niet uit op veel punten. Er zijn veel betere systemen. Je kan het beste je eigen navigatiesysteem gebruiken. Heb je altijd navigatie nodig? Of zo nu en dan? Dan is een los systeem vaak veel beter.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 16 november 2015 09:12 PM
  [ # 2 ]
Turtle schreef:

Toch vraag ik mij af, of er achteraf alsnog navigatie kan worden toegevoegd? Is dat een module? De schermen zijn toch allemaal hetzelfde, en als het kan, is het dan een dure grap?

Het is geen module die achteraf kan worden geïnstalleerd of ontgrendeld. Een systeem met navigatie wijkt ook af van een systeem zonder navigatie, het systeem met navigatie heeft namelijk aan de linkerzijde van het scherm een vierde verlichte knop waarmee je de navigatie opstart.

Profiel  
 
Turtle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-11-2015

Gepost: 12 april 2016 12:16 AM
  [ # 3 ]

Ik heb dus een losse navigatie gekocht, werkte prima tot dit weekend.

Ga toch maar eens bij citroen informeren of het echt niet mogelijk is om een navigatie op het scherm toe te voegen

Profiel  
 
Turtle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-11-2015

Gepost: 12 april 2016 12:57 AM
  [ # 4 ]

Het lukt mij niet om een foto te plaatsen, maar sinds dit weekend is de losse navigatie dus weg. Het bijrijdersraam ligt eruit, gedaan met een schroevendraaier in de portierstijl, tot 2x toe is er een schroevendraaier ingezet. Flinke schade dus

Afbeelding Bijlagen
20160408_072532_resized.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
herman_citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 19-03-2016

Gepost: 15 juni 2016 08:23 PM
  [ # 5 ]

In mijn Cactus 110 Shine zit ook zo’n emyway navigatiesysteem, je kunt er weinig mee. Alleen al een kaartupdate voor zo’n emyway is bijna net zo duur als een hele Garmin Nüvi met lifetime kaartupdate. Al jaren werk ik met dit zo probleemloze systeem dat ik ook icm het gratis programma BaseCamp op de pc gebruik om ritten voor te bereiden en achteraf te kunnen bekijken waar we gereden hebben. Doordat je BaseCamp zelfs kunt laten werken GoogleEarth hebben we vorig jaar onze bijna onvindbare locatie gewoon weer gevonden. Ook geen gezemel zoals met Tomtom die je jaarlijks blijven achtervolgen met dure updates.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 juli 2016 12:32 AM
  [ # 6 ]
herman_citroen schreef:

Ook geen gezemel zoals met Tomtom die je jaarlijks blijven achtervolgen met dure updates.

ohh Begrijp je opmerking niet m.b.t. updates? De nieuwste modellen hebben het allemaal.

Start 42 / 52 / 62:  Lifetime Maps (Europe)
VIA 52 / 62
VIA 52 / 62 Sat nav:  Lifetime Maps (Europe)
TomTom GO 510/610:    Lifetime Maps (World)
TomTom GO 5100/6100:  Lifetime Maps (World)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook