3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C5 break 2.0 HDi (109pk) Automaat
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 januari 2016 03:03 PM
  [ # 31 ]

5 C5-en in de familie zonder trillen bij 110 km. Wel alle vijf bij een serieuze bandenspecialist gebalanceerd die er echt geen 50 gram op plakt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 08:26 PM
  [ # 32 ]

Nog even laten balanceren en specifiek mijn achterbanden.

In 1 achterband zit een (hoogte)slag (niet in de velg). Dacht 50gr of meer iig is er niets aan te doen, of ik moet een achterband vernieuwen. Ik rij gewoon niet harder dan 110km/h.Met de tijd op zoek naar een zomersetje!

Auto ook uit laten lijnen, stond ook schots en scheef achter. Bij elkaar toch weer 126 euro. Wel hebben ze mijn stabilisatiestangetjes gelijk vervangen. Gingen gelukkig goed los.

Ga denk ik mijn reserveband uit de kofferbak vissen en even proberen of het wat uitmaakt.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 15 januari 2016 08:36 PM
  [ # 33 ]

C5 uitlijning achter schots en scheef? huh Adals overleden?

Groet, Jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2016 09:28 PM
  [ # 34 ]

Achter is ook helemaal niets afstelbaar bij een C5 1 en 2..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 09:29 PM
  [ # 35 ]

Waar merk je dat aan?

De remklauw/zuiger is vervangen LA en die zat zooo vast dat er op gebeukt, gebrand en geslepen is. Misschien komt het daardoor.Daarna trok ie iig naar rechts, voorheen keurig rechtdoor.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 15 januari 2016 09:35 PM
  [ # 36 ]

Stuur scheef bij rechtuit rijden? Zo ja, adal probleem.

Groet, Jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2016 09:38 PM
  [ # 37 ]

Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 15 januari 2016 10:42 PM
  [ # 38 ]

De reparatie heb ik nauwlettend in de gaten gehouden, wilde er echt niet af, maaar remmen moet je… Smile

Gelukkig is er hoogteslag geconstateerd in het LA wiel. Stond erbij, wiel liet hij vrij ronddraaien op het apparaat… Lees ook dat je een C5 achter niet kunt uitlijnen, toch maar ff het rapport erbij pakken.
Tis dat het nog wintert anders had ik er zomerbanden op gedaan.

Hij vertelde wel dat het achter nog maar op de nipper binnen de tolerantie’s ligt.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 januari 2016 10:55 AM
  [ # 39 ]
waterman schreef:

Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..

Achterdraagarmen van een C5 zijn van gietijzer. Dat is bros, buigt dus niet maar breekt. Maar die dingen zijn zo lomp dat dat niet zal voorkomen.
Reken maar op ADALS, een volkomen verkeerde constructie, waar je op kan wachten.
Als aan de binnenzijde van de draagarmen bij de lagers vetsporen zichtbaar zijn kan je aan de slag. Dat vet komt daar omdat de afdichtingen te ver uit het midden raken door versleten lagers.
Laten doen is ca € 250 per kant.
Zelf doen minder dan de helft voor twee kanten, maar een rotklus.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 16 januari 2016 08:57 PM
  [ # 40 ]
frankgoud schreef:

Stuur scheef bij rechtuit rijden? Zo ja, adal probleem.

Groet, Jan

Dat niet gelukkig…

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 januari 2016 09:38 PM
  [ # 41 ]
JanSr schreef:
waterman schreef:

Of een achterdraagarm krom gemept tijdens het beunen aan de remklauw….. zal niet de eerste keer zijn..

Achterdraagarmen van een C5 zijn van gietijzer. Dat is bros, buigt dus niet maar breekt…

haha haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 16 januari 2016 09:39 PM
  [ # 42 ]

Mooi Jan!  Bedankt very good


Met deze kennis durf ik nu niet meer hard over de drempels.


Gietijzer?  Echt?

 

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 januari 2016 11:51 AM
  [ # 43 ]

Ja, echt! Gietijzer.
Als je ze er af haalt schrik je van het gewicht.
Ik heb ze balancerend op een krik weer op zijn plek gekregen.
Volkomen raadsel waarom ze na tal van aluminium en stalen draagarmen plotseling met dat lompe gietijzer begonnen. Zal wel goedkoop zijn geweest, made in India of zo.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 17 januari 2016 05:29 PM
  [ # 44 ]

En dan toch maar 1439 kg wegen haha, mijn accord tourer ctdi woog 1545kg!

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 25 januari 2016 12:33 PM
  [ # 45 ]

Voor de 2e keer gebalanceerd, specifiek verteld dat “auto” gaat trillen, niet zozeer in het stuur.

Wat blijkt, hoogteslag in de winterband rechtsachter grrr, dacht nog wel dat het een mooi setje was voor 130 euro (continental) incl de velg.

Volgens mij moest er meer dan 100gr op.

Net even gekeken, opgekrikt en idd is de band niet mooi rond. Ga tzt opzoek naar een zomerset, zal ook niet meevallen zie ik al voor een leuk prijsje.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook