Technische tekening/specificaties Citroën veercilinder
JaKemp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-2015

Gepost: 22 november 2015 03:02 PM

Beste Citroën forum,

Ik weet niet of deze vraag hier op zijn plaats staat maar wie niet waagt niet wint!

Ik zit in mijn masterjaar industrieel ingenieur en moet voor mijn thesis een hydropneumatische ophanging voor een milieuvriendelijk stadsvoertuig ontwikkelen. Deze dient om het voertuig op te tillen bij het in- en uitstappen en fungeert als gewone ophanging.
We kwamen al snel uit op het systeem dat Citroën gebruikt(e) in zijn wagens. Wij denken er ook over na om voor onze implementatie Citroën componenten te gebruiken. Nu ben ik al een tijdje tevergeefs op zoek naar technische tekeningen van de hydraulische veercilinders van Citroën.

U hoort mijn vraag al aankomen: Is er toevallig iemand op dit forum die in het bezit is van een technische tekening van deze veercilinders? Het voornaamste is dat de afmetingen er op staan, van welk model ze komen maakt niet veel uit.
Moest niemand dit hebben zouden de totale lengte van de hydraulische cilinder in de ingetrokken en volledig uitgetrokken stand ook al een grote hulp zijn!

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 22 november 2015 06:29 PM
  [ # 1 ]

jouw vraag is nog niet specifiek genoeg.

Een veercilinder van een Traction Avant, of een C6? Daartussen zitten heel veel modellen met veercilinders die alle een andere afmeting hebben.

Verdiep je in de constructie van Citroen s veercilinders en kom erachter dat het niet uitmaakt wat voor een cilinder je gebruikt.
Net als de lengte van de cilinder, die maakt ook niet veel uit, wel hoe je deze in de constructie gebruikt.

En ik denk inderdaad niet dat je een afbeelding gaat vinden met maten er bij, Citroen zou de concurrent het daar wel erg makkelijk mee maken. 

Dus verdiep je, zeg welke cilinder je zoekt van wel model, demonteer deze en meet alle maten op en digitaliseer het in een tekenprogramma klaar Wink

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 november 2015 10:30 PM
  [ # 2 ]

Enige dat ik weet is dat de DS veercilinders heeft met een diameter van 35 mm, de break heeft achter 40 mm.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook