2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën SpaceTourer
Shalom74
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1982
Geregistreerd: 18-11-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 16 v VTI 120PK
- CX 22TRS 115PK
Gepost: 08 februari 2016 09:05 AM
  [ # 16 ]

als er VW op het busje stond had ik het ook geloofd

take it easy

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1697
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 08 februari 2016 02:43 PM
  [ # 17 ]

Camperuitvoering zoals de VW zie ik wel zitten, voor mijn rallycross weekends.
Of een multivan uitvoering.

C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2016 07:04 PM
  [ # 18 ]

lijkt me wel een beetje te luxe voor mij maar ik vind het een hele mooie bus

doei

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 februari 2016 07:43 PM
  [ # 19 ]

Mooie verschijning, ik zie in de achterkant vooral de kont van de Berlingo en het front mag er toch ook zijn vind ik. Je kan zo’n busje nu ook geen stroomlijn van een C6 ed geven hé. Kom maar op met die SpaceTourer! Very Happy

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17280
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 februari 2016 08:15 PM
  [ # 20 ]

Op de persfoto’s oogt de SpaceTourer forser dan de Jumpy II, maar ze blijken nagenoeg even groot te zijn!
- SpaceTourer, L 4,95m of 5,30m, B 1,92m, H 1,90m
- Jumpy II, L 4,81m of 5,32m, B 1,90m, H 1,94m

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
giel
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 10 februari 2016 07:53 AM
  [ # 21 ]

vind het een prachtige aanvulling voor citroen. Ik zal (waarschijnlijk) nooit iets anders bestellen/ kopen dan een citroen. Dan is dit een mooie tegenhanger voor de vw.
Het enige jammere vind ik dat er geen v6 in komt te hangen.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, citroen cx gti 1983
In bezit: DS23 ie 1974, C6 2.7 HDI 2006, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive en ducati diavel, citroen gs 1220 1973, citroen ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7201
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 februari 2016 07:04 PM
  [ # 22 ]

Ik vind het eigenlijk ook wel een erg frisse verschijning. Dat hij wat meer ‘T5’ oogt is niet gek. Ten opzichte van de VW oogt de SpaceTourer een stuk frivoler zonder dat het meteen gezocht is. Vergeet overigens niet dat de huidige Transporter ook alweer aan de derde generatie (twee facelifts gehad) bezig is! Ze hebben geprobeerd de lijnen van de Transporter wat scherper aan te zetten, maar aan de vorm is niets gewijzigd.

Verder vind ik de ‘oude’ Jumpy er - in tegenstelling tot deze SpaceTourer - een stuk minder dynamisch en robuust uit zien. Ik denk dat dat komt door de lange lijnboog (zie linksboven op de illustratie van Rens) van de voorbumper/lichtunits naar de achterklep. Ook is de neus te lang en daardoor het hele front te spits.

Wat ik wel een beetje jammer vind is het dashboard, dat hebben ze wel heel erg traditioneel gelijnd. Voor mij had daar wat spannenders mee gedaan mogen worden.

In algemene zin krijg ik wel zin om met een man/vrouw of zes een lekkere roadtrip met dit bussie te gaan maken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17280
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 februari 2016 04:33 PM
  [ # 23 ]

van de voorpagina

SpaceTourer landt nog dit jaar!

Van de nieuwe Citroën SpaceTourer hebben we onlangs foto’s geplaatst en specificaties besproken. Daar zijn veel likes op gekomen, maar ook veel vragen, dus verdient hij een nadere kennismaking. We hebben nagevraagd bij Anne Lobbes, Directeur PR & Corporate Communication van Citroën Nederland.

Redactie Citroën-Forum.nl: Bij bedrijfswagens en personenbusjes lijken alle autofabrikanten het met elkaar te doen. Waarom eigenlijk?
Anne Lobbes: Bij de ontwikkeling van bedrijfsvoertuigen is efficiency nog belangrijker dan bij personenwagens. Kosten moeten gedeeld worden en know-how uitgewisseld. De ontwikkeling van een nieuw voertuig is nu eenmaal erg duur. Voor Citroën is het naast die efficiencyslag ook belangrijk om een eigen gezicht te hebben op haar voitures. Daar zijn we met de SpaceTourer zeker in geslaagd, vind ik.

Veel reacties op het forum en op Facebook refereren aan Volkswagen. Zoekt de SpaceTourer bewust aansluiting bij de marktleider?
Met de SpaceTourer zetten we inderdaad hoger in. Ons doel is van deze bedrijfswagen een voiture te maken die het comfort en de uitrusting kent van onze personenwagens. Er wordt niet specifiek ingezet op Volkswagen, al vind ik het wel leuk dat de opmerking wordt gemaakt. We richten ons op het hart van het segment, dus je mag Citroën en Peugeot zien tussen de merken Renault, Opel en Ford.

De bekendgemaakte motoriseringen zijn alle BlueHDi. Komen er ook nog benzinemotoren?
Nee, benzinemotoren zijn niet voorzien. Met het BlueHDi-palet hebben we namelijk een interessant aanbod van zuinige motoren.

Gaat de vrachtversie ook SpaceTourer heten?
De bedrijfswagenvariant blijft Jumpy heten.

Komt er van die vrachtversie ook een cabine op chassis beschikbaar voor opbouw door carrosseriebedrijven?
Jazeker!

Zijn de maximale beladings- en trekgewichten al bekend?
Nee, die worden bekendgemaakt wanneer de prijzen voor Nederland vaststaan.

Onze volgende vraag was inderdaad wanneer de prijzen bekendgemaakt worden…
De verwachting is eind mei 2016.

We hebben nog een vraag over de planning. Wanneer kan de SpaceTourer besteld worden en wanneer begint de uitlevering?
De productie start in september 2016, dus met een beetje geluk zijn de eerste uitleveringen er dan nog voor het einde van het jaar.

Heeft Citroën met C3 en C4 Picasso, Berlingo, SpaceTourer en Jumper niet erg veel “people movers” op het menu staan? Is er nog ruimte voor een opvolger wanneer de huidige Berlingo met pensioen gaat?
Gezinsauto’s zijn nu eenmaal een sterk punt bij ons, haha! Er is bij Citroën voor elk wat wils en ieder model heeft zijn eigen trouwe klantenkring. De Spacetourer richt zich in Nederland op personenvervoer in de breedste zin van het woord.

Is er nog aanvullende informatie over de SpaceTourer die je aan de gebruikers van Citroën-Forum.nl wil doorgeven?
Ja, hoewel ik misschien een beetje bevooroordeeld ben, is mij opgevallen dat de SpaceTourer zich kenmerkt door luxe en technologische snufjes die je bij duurdere personenwagens ziet.

Hartelijk dank voor dit verhelderende gesprek!

interview: Redactie Citroën-Forum.nl, foto’s: Citroën Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9512
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 februari 2016 09:43 PM
  [ # 24 ]

Voor mij lijkt hij ook veel op een VW, had ik al geschreven ook maar het kan misschien een opvolger zijn voor mijn C8, hoe een grote Citroën op de baan ligt, kom je bij een duitser niet rap tegen.
Hoop dat ze hem ook met zetels als een C8 uitbrengen, uitneembaar, verstelbaar, goed en ruim zittend.
Wel spijtig dat er geen benzine versie komt, als je kijkt naar de Transit waar ze een 1000cc met 100pk in stoppen lijkt het een gemiste kans om er niet de pure tech 130 in te lepelen of een THP.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17280
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 februari 2016 06:29 PM
  [ # 25 ]

Wie hier geen Citroën in ziet, kijkt niet goed Wink.

Head-up display met aanduiding van de maximumsnelheid:

Iets voor sterrenkijkers?

foto’s: Citroën Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
aura
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 27-06-2013

- ZX 1.8i Aura Break
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 maart 2016 03:13 PM
  [ # 26 ]

is inderdaad een XXL Berlingo, zowel vooraan, zijaanzicht als achteraan en incl. de openklapbare achterruit en modutop. Geen benzinemotor ? ik denk niet dat de vraag ernaar groot zal zijn en ...een driecilinder 1.2 in zo’n koets !!  Een uitdaging ?

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1697
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 21 maart 2016 04:55 PM
  [ # 27 ]

Waarom geen V6 Benzine lekker cruisen. Of komen er nog andere cilinderinhouden, in de pure tech Mechaniek zoals bij Ford ???
THP motor met +/- 200pk mag ook.

C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17280
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 juli 2016 01:08 AM
  [ # 28 ]
RensKorevaar schreef:

SpaceTourer, de specificaties

De 22 liter grote AdBlue-tank hoeft maar eens per 15.000km te worden bijgevuld en is gemakkelijk bereikbaar.

Penny Lane heeft dat vandaag geverifieerd bij een Jumpy III, de bestelversie van de SpaceTourer:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17280
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 oktober 2016 08:46 AM
  [ # 29 ]

Om in de stemming te komen voor het concert Citroën goes live van vanavond, kun je nu samen met de Naive New Beaters een roadtrip in de SpaceTourer maken.

 

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 08 oktober 2016 10:32 AM
  [ # 30 ]

Het wordt dus eens tijd dat ik er eens mee ga rijden om de

veranderingen te bespeuren.

Ik had ooit het eerste model en tot op heden het 2e model

en daarin zat al een giga verschil.

En als ik het goed begrepen heb staat deze op een

gewijzigd/langer C4 platform en zal deze nog beter moeten sturen.

Wie weet..!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook