Warmdraaien 1.6 THP
Tusk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-12-2015

- DS 3 DS3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 07 december 2015 01:36 PM

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de troste eigenaar van een DS3 1.6 THP Sport Chic (fotos volgen).
Tijdens de testrit (30mins) viel mij op de motor eigenlijk niet warm werd. De naald bleef niet helemaal op ‘0’ staan maar wel in het meest linkse (koude) vakje. Pas toen ik de auto stationair liet draaien werd hij warm.

Bij een testrit in een andere auto was de motor al warm bij aanvang van de testrit, wellicht om iets te verbergen ?

Is dit typisch voor dit motorblok of kan dit wijzen op een (beginnend) defect?

Na 3 Opel’s en een Toyota is het nu tijd voor Citroën Smile

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 08 december 2015 11:58 AM
  [ # 1 ]

Ik snap niet helemaal of eerlijk gezegd helemaal niet waarom men iets zou willen verbergen m.b.t. de auto die je koopt door een andere auto warm te laten draaien voor je er proef meerijdt?

Maar dat terzijde: je kunt de temperatuur laten meten/scannen en zo zien of de auto inderdaad niet warm wordt -> dan is de thermostaat defect ofwel de temperatuur is goed maar de sensor die de temperatuur meet is defect.

Gewoon onder garantie aankaarten en laten verhelpen, er van uitgaande dat je de auto met garantie gekocht hebt.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Tusk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-12-2015

- DS 3 DS3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 08 december 2015 01:59 PM
  [ # 2 ]

Ja met garantie en ook genoemd op aankoopovereenkomst.

Maar het is dus niet zo dat deze motor er standaard zo lang over doet om warm te draaien. Dat moet toch binnen een minuut of 5 a 10 gebeurd zijn?

Na 3 Opel’s en een Toyota is het nu tijd voor Citroën Smile

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 08 december 2015 02:29 PM
  [ # 3 ]

Of het nu 5 minuten moet duren of 15, daar wil ik van af zijn. Jij geeft aan dat na 30 minuten de naald van de temperatuurmeter nog nauwelijks boven de nul staat. Vandaar mijn suggestie dat het dan wel de thermostaat moet zijn of de sensor. Want na een half uur hoort de motor zeker op bedrijfstemperatuur te zijn.

Het kan iets heel onschuldigs zijn namelijk dat de thermostaat ooit vervangen is en voorzien is van een exemplaar met een lagere temperatuur waarbij ‘ie open gaat ofwel een instelbare thermostaat die verkeerd ingesteld staat.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook