1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
knallende dame
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 07 december 2015 08:28 PM

Hallo forum leden,mijn naam is Peter. Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds 2007 de blije bezitter
van een D super 5.Een zo goed als dagelijkse auto.Ze rijdt al die zonder tijd grote problemen,is hard en nagenoeg roestvrij.De laatste week ploft ze echter om de ongeveer 30 km. het lijkt als of ze even geen
benzine krijgt en na wat spelen met het gas ploft ze en rijdt weer normaal.Denk zelf aan water in de tank
wat niet ondenkbaar is na het tanken in een Spaans gehucht bij een benzine pomp uit een zwart\wit film.Zou graag van jullie mening horen over dit euvel,en eventuele oplossingen. Alvast bedankt

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 december 2015 10:57 PM
  [ # 1 ]

Welkom op dit forum.

Ploffen, knallen slecht lopen is vaker een ontstekings probleem dan een brandstof probleem.

Wil je toch eerst je water in de tank hypothese toetsen: Vul even een jerrycan met benzine, hang daar een slang in naar de benzinepomp en leg die jerrycan op de plek van je reserve wiel ( wel vastzetten etc.)

Als je nog niet erg ervaren bent, dan is het handig om de film van DS-TT over het afstellen van de ontsteking te bekijken: https://youtu.be/uXwbeGWHPTA

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 08 december 2015 08:38 AM
  [ # 2 ]

Water in je tank is makkelijk te checken; carb deksel heb je zo los bij een DS (weber) Je kijkt dan recht in je vlotterkamer. Daar kun je makkelijk kijken of er water in je vlotterkamer zit, (bruine druppel onderin; water is zwaarder dan benzine, dus zinkt)
Indien water; dop onder je tank slagje loshalen zodat water eruit kan lopen, bakje eronder en je kunt zien of er water in de benzine zit (bruine druppels onderin je bakje) dan weer vast. Maar inderdaad; grotere kans dat het je ontsteking is.

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 08 december 2015 08:53 AM
  [ # 3 ]

Dank jullie wel voor jullie reacties. ga e.a. ondezoeken en zal jullie laten weten of het water is
of dat ik verder moet zoeken.

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 08 december 2015 07:40 PM
  [ # 4 ]

Vanmiddag aftap plug van de tank slag open gedraaid ,schone doorzichtige plastic bak eronder en voila
een paar grote water bellen onderop.Procedure aantal malen herhaald tot er geen water meer verscheen en meteen een proefrit van 150 km gemaakt. Ze zoeft weer als vanouds.Nogmaals dank voor het meedenken.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 december 2015 11:16 AM
  [ # 5 ]

Dan wordt het dus tijd om na te denken hoe dat water daar kwam…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 09 december 2015 11:36 AM
  [ # 6 ]

Hij denkt zelf…

Denk zelf aan water in de tank wat niet ondenkbaar is na het tanken in een Spaans gehucht bij een benzine pomp uit een zwart\wit film.

Wink

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 december 2015 11:54 AM
  [ # 7 ]

Ik denk eerder aan een lek(je) in de vulpijp. Een uurtje met regen en door diepe plassen rijden en je weet het.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 09 december 2015 11:59 AM
  [ # 8 ]

Het vermoeden bestaat dat het benzine station [met overigs mooie pompen met analoge tellers]de boosdoener is,maar ik kan ook niet uitsluiten dat een gammele benzine dop in combinatie met hoge druk reinigen dit heeft veroorzaakt.Voor de zekerheid maar een nieuwe dop geplaatst.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 09 december 2015 12:10 PM
  [ # 9 ]

Mooi dat het is opgelost. Geloof niet dat een gammele benzinedop water doorlaat bij het hogedruk reiningen. Er zit immers nog een klepje dat de dop afschermt.

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 09 december 2015 12:15 PM
  [ # 10 ]

Zal ook de vul slang controleren. Bedankt voor de tip.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 december 2015 12:27 PM
  [ # 11 ]

Bij mijn GS is het er in gecondenseerd na een jaar alleen op LPG rijden… Halve tank vol…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 09 december 2015 01:17 PM
  [ # 12 ]

Met temperatuurschommelingen krijg je condens, na 40-50 jaar bouwt dat op. Bij vliegtuigen met benzinemotoren moet je zeer regelmatig checken voor water in de tank; ze hebben er zelfs speciale sample gaten voor. Daar gebeurt het sneller omdat temperatuurverschillen en luchtdrukverschillen groter zijn dan in een auto, bovendien zijn de gevolgen wan water in de benzine ook wat groter dan bij een auto.

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 09 december 2015 08:52 PM
  [ # 13 ]

Vulpijp gecontroleerd maar niets gevonden. Vreemd dat “water knallen” verschillen van “onsteking knallen’
Mijn andere dame peugeot 504 coupe v6 stond zwaar van tijd af en gaf echt kanons slagen, terwijl de
“grande dame"beschaafd hoestte .Verschil moet er wezen.
.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 09 december 2015 10:09 PM
  [ # 14 ]

Heeft je wagen ook een LPG installatie ?
Als ie (af en toe) twee brandstoffen tegelijk krjgt krijg je ook gehoest en problemen.

Of inderdaad een onstekings probleem. Als de onstekingsdelen en afstellingen verder lijken te kloppen zou ik er eens een andere bobine in zetten en proberen.

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 09 december 2015 10:47 PM
  [ # 15 ]

Het ploffen is inmiddels verholpen. Was inderdaad water in de tank. Hoe het water daar kwam? Vooralsnog een raadsel,maar zoek vrolijk verder.Mede dankzij al jullie tips zal ik er ooit achter komen.Tot op heden
erg nuttig en leerzaam dit forum. Dank aan allen

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook