3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Willems BX GTi 16V Mk2
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 maart 2016 10:26 PM
  [ # 31 ]

Ik ben benieuwd hoe je aan die schakelaars voor de stoelverwarming bent gekomen. Ik ben ze nog nooit te koop tegengekomen Smile

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 03 maart 2016 10:39 PM
  [ # 32 ]

Zaten die niet in LPM? Of was het een andere gesloopte bx met stoelverwarming ?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 04 maart 2016 09:47 PM
  [ # 33 ]

Ik dacht altijd dat de ‘B’ van bx stond voor briljant.
Maar vandaag was het toch echt bitch. Wink

Ik had vandaag een rit van 200 km voor de boeg.
Helaas veel files onderweg. En halverwege de file besloot de bx niet meer normaal stationair te willen lopen. Ze liep heel rommelig en sloeg heel vaak af. Het was een zeer onprettige ervaring zal ik maar zeggen.

Ik ben ook weer gewoon thuis gekomen, maar ik heb morgen zeker wel wat te doen.
Verder deel ik ook graag met jullie de ellende waar ik het meest me aan erger.

De sensor heb ik nog niet vervangen en dat staat volgende week op het programma.
Maar misschien kent 1 van jullie het probleem.

Hij heeft volgens mij aan dat er geen olie in het systeem zit.
Dit doet hij af en toe en het knippert, maar ik vind het vervelend en wil dat het goed is.
Kan het de sensor zijn of denken jullie toch aan wat anders?
Vloeistoffen zijn op pijl en tijdens de ruim 2000km durende rit naar de wintersport heeft ze geen enkele vloeistof verbruikt. (behalve benzine natuurlijk)

Volgende week staat op het programma een nieuwe dynamo en ik wil graag een nieuwe slotenset.
Want 2 verschillende sleutels vind ik vervelend.

Btw de stoelverwarming heb ik uit mijn gasbak gehaald. In de 16v zitten wel nieuwe matten in de zitting en leuning. Ook zitten er nieuwe kabels. Want ik wilde het verbeteren. Dus alleen de knopjes zijn oud zeg maar. Het zit wel onder de bekleding verwerkt dus je ziet er niks van. Ik heb de haakjes wel vervangen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 04 maart 2016 10:20 PM
  [ # 34 ]

Wat ik op je foto zie is dat ie olie en kvs wil. kvs niveau is waarschijnlijk een vuile sensor, ff schoonmaken en het probleem is gefixt.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 04 maart 2016 10:34 PM
  [ # 35 ]

Dat lampje geeft aan dat je geen oliedruk hebt, althans de sensor meet niks. Zit vaak in de sensor zelf. Ik dacht dat kv lampje met stop altijd gaat branden, maar weet het niet zeker meer. Peilen doet ie alleen eerste paar seconde daarna niet meer. Kun je nooit stop melding van krijgen.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 04 maart 2016 11:01 PM
  [ # 36 ]

Correctie, ik bedoelde inderdaad oliedruk. En je hebt LHM te kort/te weinig druk.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 05 maart 2016 02:35 PM
  [ # 37 ]

Het klopt niet wat je zegt. Te weinig lhm druk dan branden er geen lampjes bij. Dit is puur gebrek aan motorolie.

Magoed uiteraard vandaag nieuwe mankement. De kilometerteller kabel is gebroken. Die heb ik nog nooit vervangen. Hoe moet dat en wat is kapot?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 05 maart 2016 02:41 PM
  [ # 38 ]

Die kmteller kabel kan ook gewoon losgeschoten zijn, dat zou ik eerst even checken. Die gaat vanaf je bak naar achter je dashboard.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 05 maart 2016 07:35 PM
  [ # 39 ]

die bestaat uit 2 delen, van je bak naar het schutbord, die durft al eens kapot te gaan.
losmaken en kijken of die normaal draait. wat gepiel in een 16v maar vrij rap gebeurd.
doet die het dan zit het in het 2de deel, die loopt van net voor het schutbord naar de teller.
dashbord eruit en daar kan ie reeds losgeschoten zijn van het dashbord, zit ie nog wel vast dan is het hier ook weer: demonteren en zien of normaal draait.
in deze stappen zou je normaal het probleem moeten zijn tegengekomen Smile

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 maart 2016 09:54 PM
  [ # 40 ]

Ik heb het tweede gedeelte nagekeken.
Het dashboard ligt eruit en hij draait niet. Er gebeurd helemaal niets.
Dan moet ik kijken in het motorruim. Ik weet niet zo goed waar die zit, maar morgen ga ik toch naar de garage. Dit komt vast wel weer goed. En het liefst morgen al. Hoe loopt die kabel dan eigenlijk in een 16v? Ik weet niet zeker of ik de goede kabel voor me heb. Hij lijkt achter het blok vandaan te komen. Klopt dat?

Verder wil ik jullie bedanken voor alle tips. Ik doe het meeste nu toch zelf, maar sommige dingen heb ik gewoon nog nooit hoeven doen. Maar bij 361.000 km mag zo’n kabel wel eens stuk gaan natuurlijk. Achter het dash zag de kabel er in ieder geval goed uit.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 07 maart 2016 11:25 AM
  [ # 41 ]

Ik heb nog wel zo’n kabel (beide delen) liggen van een diesel. Weet niet of die hetzelfde is, maar mocht dat zo zijn en je hebt er eentje nodig, roep maar.

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 08 maart 2016 07:56 PM
  [ # 42 ]

bij de 8v zit die vanachter op de versnellingsbak aan de blok kant, vermoed dat ie bij een 16v op dezelfde plaats zit maar ben niet geheel zeker.
mijne staat momenteel nogal moeilijk geparkeerd om het na te kijken.

zit in de behuizing van de koppeling gestoken en er zit een rubberen conische “pin” door om hem te blokkeren.
tussen dit punt en het dashbord is ie nog ergens uit elkaar te halen net voor het schutbord, beide delen zitten op elkaar geschroefd.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 11 maart 2016 07:07 PM
  [ # 43 ]

Nou vanmiddag flink met de bx bezig geweest.
Ik heb een nieuwe dynamo geïnstalleerd en beide tellerkabel delen vervangen.

Na het netjes afbouwen ff snel de auto starten.
Maar helaas ze vonkt niet meer.
Wat kan er mis zijn? Ik heb na 3 uur puzzelen maar opgegeven.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 maart 2016 11:58 PM
  [ # 44 ]

Ik ben er kort geleden achter gekomen dat de accu goed vol moet zijn om de auto te laten aanslaan.
Bij mij draaide de motor aardig rond, maar geen plofje…
Even aan de lader en meteen aanslaan!
Anders zou je nog kunnen kijken of de bobine OK is. Is dat er zo één met ontstekingsmodule erin?

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 13 maart 2016 09:33 PM
  [ # 45 ]

Nee ik weet niet wat het is.
Er is geen vonk meer.
De bobine krijgt gewoon spanning en alle relais klikken en alles lijkt goed.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat er aan de hand is.
Iemand tips?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook