C4 Cactus, Roest bij de assen van de wielen!
florisjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015

- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Gepost: 21 december 2015 05:34 PM

Heb een half jaar geleden een C4 Cactus aangeschaft met 17’lichtmetalen velgen. Afgelopen maand zijn er winterbanden onder gegaan met stalen velgen, bij de Cactus staan stalen velgen best goed. Nu viel me al snel op dat bij de voorwielen bij de assen begon te roesten, bij de achterwielen is het wel netjes afgewerkt. Ben vandaag bij de dealer langs geweest en daar was het bekend en volgens de dealer kon het geen kwaad, ondanks het er niet uit ziet. Bij een andere cactus begon het bij de voorwielen ook te roesten. Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?

Afbeelding Bijlagen
Voor.jpgAchter.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 december 2015 05:39 PM
  [ # 1 ]

Wieldop? Lijkt me verder niets om je zorgen over te maken.Roest bij bijna elke auto.
Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen dure lichtmetalen velgen kopen voor in de zomer, en dat een simpele wieldop er in de winter niet af kan. Absoluut geen aanval hoor, ik begrijp het alleen niet.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
florisjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015

- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Gepost: 21 december 2015 06:04 PM
  [ # 2 ]

Zie wel meer Cactussen met stalen velgen rondrijden, vind het persoonlijk goed staan. Bij een DS5 ofzo zou ik ook mijn winterbanden op lichtmetaal laten monteren. Gelukkig kan het geen kwaad, zit er wel over te denken om het te behandelen tegen roest ivm de looks!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook