Aansluitdiameter flens einddemper Xsara 1.6i 16v
Gepost: 21 december 2015 09:29 PM

Hallo allen,

Sinds een klein half jaar staat er weer een Xsara voor de deur. Zal hier eens een nieuw topic over openen.
Om de Xsara wat interessanter te laten ogen en klinken heb ik een sportuitlaat gekocht. De sportuitlaat zou pasklaar moeten zijn voor de 1.6i 16v, maar de aansluitflens van de middendemper heeft een kleinere diameter dan de flens van de einddemper. Met mijn Xsara Coupé heb ik in het verleden hetzelfde aan de hand gehad. Toen had ik een demper voor een 2.0i 16v te pakken, welke ik via MP had. Nu heb ik de demper via een onderdelenleverancier, zodoende hoopte ik dit niet nog eens aan de hand te hebben…

Is er hier iemand die weet wat de pijp/aansluitdiameter voor een 1.6i 16v moet zijn? Ik meende dat de middenpijp zo’n 5mm is.

Alvast bedankt


Met vriendelijke groet,
Marco

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 januari 2016 09:58 PM
  [ # 1 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Very Happy Very Happy

Zo de probleem met het niet passen van de einddemper is opgelost:

Omdeze uitlaat te monteren:

 

Moet je deze uitlaatverloop hebben:

 

 

Zonder deze hulp middel past de einddemper niet op de huidige tussendemper (wat toch orginaal Citroën is).

 

 

Met de hulpstuk past de einddemper op de middendemper.

 

 

Nadat ik de einddemper met hulp eronder had gezet (voor de 2de x Evil or Very Mad ).

Ben ik naar een garage geweest, die de einddemper netjes voor mij heeft afgehangen. Dit gebeurde met een koevoet Shocked , door de ophangpunten van de uitlaatrubbers uit te reken. Daarna heeft hij de hulpstuk op de eindemper gelast!

De totale fotobeschrijving van het verwisselen van een einddemper vindt je op mijn site. Deze kun je vrijblijvend bezoeken!
Site adress onder deze bericht.

Je moet dan kijken naar de fotoalbum: klusjes aan de Xsara coupe: Vervangen eindemper.

De foto’s staan aan het eind van de album (der zit 73 foto’s in deze album Shocked ).

Nog wat foto’s van de sportdemper Cool  Cool :

Voor de make over:

Na de make over:




Nu weet ik, dat als je een speciale demper koopt. Toch de een en ander aan moet aanpassen. Ook al zegt men dat deze speciaal voor deze auto gemaakt is! Eigenlijk moet je er van uit gaan, dat hij niet past

Ik moet wel toegeven dat hij nu niet erg veel geluid maakt. Slecht een heel klein beetje! Maar men zegt dat zoiets eerst moet inbranden?
Naja als hij maar niet te wordt, wel wat meer geluid zal wel leuk zijn!

Wordt vervolgt!

 

 

Wink

Profiel  
 
Gepost: 03 januari 2016 10:01 PM
  [ # 2 ]

Jouw verhaal was mij wel bekend. Waar heb jij toen dat pijpje vandaan gehaald, weet je dat nog? (Heb je die vraag al eens eerder gesteld via de PB als ik me niet vergis?)
De leverancier van de einddemper heeft de fabrikant aangeschreven. De fabrikant gaat mij een pasring leveren. Ik ben benieuwd, wordt in ieder geval vervolgd. Bedankt voor je reactie!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 januari 2016 10:08 PM
  [ # 3 ]

Bij Bart Ebben toen gehaald, maar misschien een goeie autohandel heeft dat ook?

Profiel  
 
Gepost: 03 januari 2016 10:11 PM
  [ # 4 ]

Goede reden om eens richting Malden te rijden. Wilde daar sowieso al eens naartoe, dus kan een goede reden zijn.

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook