1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hernieuwd voorstellen verse Xsara-rijder… Dinges is er weer
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 januari 2016 01:45 PM

Hallo allemaal, ik zal me maar even opnieuw voorstellen daar ik niet al te actief geweest ben op dit forum de laatste tijd. Ik ben Dennis de Vries uit Anna Paulowna, gelukkig getrouwd, 43 inmiddels, vrachtwagenchauffeur en vader van 3 pubers. In het verleden 1 AX, 3 BX-en en een Xantia versleten en sinds enkele dagen eigenaar van een Xsara break diesel uit 2000

Waarom met 3 pubers kleiner gaan rijden? Nou eeh, de pubers gaan steeds minder vaak mee, maar mijn vrouw werkt tegenwoordig ook weer, 5 dagen per week, en 35 kilometer verderop… Dan word een kleinere diesel wel interessant, zeker als de Xantia langzaam maar zeker op zijn eind raakt.
En als je dan tegen een leuke aanbieding aanloopt, rij je plotseling Xsara dus!

Autootje bevalt prima tot op heden. Wel de bekende kleine dingetjes uiteraard, zoals het dashboardkastje dat met een grote parker dicht zit (mocht iemand er dus 1 hebben liggen…  Smile ), een kachelventilator die alleen standje storm of uit kent (inmiddels opgelost) en een ontbrekende achterwisser (nieuwe is besteld).

Alleen is het bij kouder weer (nu dus Sad ) een lastige starter…. Dus dacht ik, in al mijn naïviteit, gloeiertjes even nazien, maar waarschijnlijk het waselementje van de koudstart even vervangen want ik hoor hem koud ook niet nagelen. Appeltje - eitje voor iemand die vroeger 8 jaar aan Peugeotjes heeft gesleuteld… Kleine tegenvaller echter, waselement is er niet (hoe werkt de koudstartverrijking dan?) en gloeiers kan ik niet zo makkelijk bij… Ook blijkt dat ik een DW8 motor heb, en geen XUD…. Wederom een “doorontwikkeling van…” die niet per se een verbetering blijkt te zijn, want plotseling moeten de klepjes wél gesteld worden met enige regelmaat… Bij navraag bij de dealer wat dat zou kosten begrijp ik ook meteen waarom de vorige eigenaar de auto heeft ingeruild…
Geeft niks, klusje voor binnenkort als we samen vrij zijn, komt allemaal goed.

Even een fotootje van ons nieuwe tufje:

Grappige optie vind ik wel dat de autoradio nog even naspeelt terwijl je je spulletjes na de rit bij elkaar zoekt, en ook alvast aan gaat als de sleutel in de buurt is, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt!  Laughing

Wel nog een paar vraagjes, weet iemand de klepspeling voor een DW8 zo uit het hoofd?
En ik mis de afstandsbediening van de centrale vergrendeling. Die kan ik bij bestellen bij een dealer, samen met een sleutel natuurlijk (wel meteen een reservesleutel, niet onverstandig) maar zou ik ook een universeel setje in kunnen bouwen? Ik las ergens iets over een mogelijk deels canbus systeem in mijn auto, wat me dan weer een beetje zenuwachtig maakt want dat is me volkomen vreemd… In onze Xantia had ik bijvoorbeeld dit http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV002 setje ingebouwd na het overlijden van de klapsleutel wat me prima beviel… Kan ik dat in deze auto weer gebruiken? En moet ik dan ergens speciaal op letten?

Tot zover maar weer,

Gegroet, Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 januari 2016 01:47 PM
  [ # 1 ]

Ik zie net dat het Citroenforum en Foto-emmer geen vriendjes meer zijn?
Dan moet ik maar even op zoek naar een andere gratis online foto opslaglocatie dus…
Sorry!

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 januari 2016 02:06 PM
  [ # 2 ]

Welkom terug!

Volgens mij werkt photobucket wel, maar zit er een spatie in de gebruikte url waardoor de foto niet zichtbaar wordt.

Flickr.com werkt ook prima voor foto’s!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 januari 2016 03:21 PM
  [ # 3 ]

Bedankt 2d, de spatie waar je het over had heb ik niet kunnen vinden (zag er maar 1, maar dan had ik nog altijd geen foto…) dus maar een accountje bij MyAlbum aangemaakt… Dat is gelukkig helemaal niet een beetje veranderd of zo sinds de laatste keer, dus daar ook al een paar lelijke woorden aan versleten, maar…

Ons Saartje (nee, niet erg origineel om een Xsara zo te noemen Laughing ) dus…

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 02 januari 2016 09:28 PM
  [ # 4 ]

Leuke auto, ziet er prima uit! Misschien dat het dashboardkastje bij McDean vandaan kan komen als die nog niet verkocht is? http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227234/

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 03 januari 2016 11:26 AM
  [ # 5 ]

Hey goeie tip! Ga ik eens vragen! Autootje ziet er inderdaad opvallend goed uit voor de leeftijd en kilometers, maar niet te dichtbij komen hoor Laughing
Maar we (en vooral mijn vrouw dus) zijn er blij mee!

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 04 januari 2016 08:35 PM
  [ # 6 ]

Allemachtig zeg! Ik weet ook weer waarom ik ook al weer gestopt was als automonteur! Altijd bedenken die Fransozen het weer om ergens dat ene boutje te vrotten waar je onmogelijk bij kunt idiot
Maar, succes! Beestje start weer een stuk makkelijker na het kleppen stellen, er bleken 2 inlaatkleppen géén speling meer te hebben. Heel appart, de rest stond goed… Leg het mij maar uit maar okee
En klopt het dat er eigenlijk geen klepdekselpakking tussen zit? Vond ik ook al zo vreemd, vooral aangezien ik eigenlijk een pesthekel heb aan vloeibare pakking…

O en de nieuwe achterruitenwisser was er, dus die ook maar er op geprutst, kan het meisje ook weer door de achterruit kijken Smile

Kortom, de vrije dag is weer productief besteed!

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2016 07:53 PM
  [ # 7 ]

Dashbordkastje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230245/

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 13 januari 2016 06:26 PM
  [ # 8 ]

Thanks Paso, maar ik heb al contact gehad met die meneer. Helaas hebben hij en ik beiden airco in de auto, en dan past dat kastje niet…

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 februari 2016 10:23 AM
  [ # 9 ]

Goed… Volgende verrassing die onze nieuwe aanschaf voor ons in petto had, de koppeling. Bij aanschaf voelde deze al wat zwaar, maar ik heb 2 jaar met een zware koppeling in een BX gereden zonder problemen, dus die was op het lijstje “ooit als ik er zin in heb” gegaan. Vorige week een bezorgd telefoontje van vrouwlief, of dat piepen kwaad kon als ze de koppeling intrapte. Na even luisteren had ik al snel de conclusie getrokken dat het druklager was overleden, dus “ooit als ik er zin in had” kreeg nogal haast. Dit weekend heeft de koppeling het helemaal opgegeven, bah! Maar gelukkig heb ik vandaag vrij, dat maakt de klus niet leuker maar de paniek wel kleiner. Op naar de automaterialenzaak dan maar Crying or Very sad

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 februari 2016 04:44 PM
  [ # 10 ]

Okee…. Dat is toch een tijd geleden, dat ik moet toegeven dat het me niet lukt Sad
Een voorgaande monteur heeft alles zo ongelooflijk vast weten te zetten dat ik het met de mij ter hand staande middelen niet voor elkaar ga krijgen… Heeft even geduurd voor ik er zelf aan toe was dat toe te geven, maar nu mag hij toch echt bij de dokter gaan logeren… Ik geef het op, voordat ik dingen ga slopen…

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Greavous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015

- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Gepost: 01 februari 2016 06:16 PM
  [ # 11 ]

Oh das knap balen..

Succes ermee, hopelijk krijgt de garage hem wel zonder al teveel omhalen los. Anders wordt t straks nog een kostbaar grapje..

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 februari 2016 06:19 PM
  [ # 12 ]

Garage heeft een groter gereedschaps assortiment, en luchtgereedschap, dus ik heb goede hoop. En ik ken die jongens een beetje, heb er wel vertrouwen in… Very Happy
Maar wel een stevige deuk in mijn ego, dat wel…

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 07 februari 2016 06:04 PM
  [ # 13 ]

En vanmorgen een telefoontje… Wacht ff, vanmorgen? Het is toch zondag? Eeh ja, maar deze garage is een tweemans zaakje op het dorp, met ouderwets hart voor zijn klanten. En aangezien de auto wel nodig was, maar hij weinig ruimte had op de normale werkdagen, heeft de beste jongen er zijn zondagmorgen voor opgeofferd! Top, ik vind dat er meer zoals hij zouden moeten zijn, maar helaas worden dat er steeds minder…
Anyway, karretje rijd weer fijn!
Het was ook wel een beetje nodig geloof ik…

Druklager was best een pietsie stuk (plaatje schoot ook al lekker op ja…)

Ander dingetje, mijn achterklep gaat niet meer op slot via de centrale vergrendeling, wat vreemd is want dat deed hij wel….
Nou heb ik topics gezien over knopjes en toeterende auto’s waarna het probleem opgelost is, maar ik heb (nog) geen afstandsbediening bij deze auto… Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 februari 2016 06:22 PM
  [ # 14 ]

Ik vermoed een draadreuk, voor wat betreft de cv op de achterklep. Meten = weten.

En hulde voor je garagist. Zuinig op zijn!

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 07 februari 2016 07:23 PM
  [ # 15 ]

Zou natuurlijk kunnen, maar frappant is wel dat de achterklep gewoon met de cpv mee ging voordat de koppeling er uit ging… Nou is de accu er uit geweest om meer ruimte te krijgen…
Meten is weten inderdaad…

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook