36 van de 62
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 30 augustus 2020 07:16 PM
  [ # 526 ]

Yep, ik heb het op onze C3 Aircross (uitgerust met hetzelfde borden herkenningssysteem) ook al een paar maal opgemerkt.
En her en der een stuk waar het op de kaart van TomTom wat betreft de max snelheid gewoon niet klopte, bijvoorbeeld een weg met een groene streep (=100Km) waar ie koppig vol hield dat je 80 mocht.
Het blijft mensenwerk Wink

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
RiMe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 05-08-2020

Gepost: 05 september 2020 06:36 PM
  [ # 527 ]

Onlangs heb ik de update 18.0.0-r0 uitgevoerd. Ik ontdek in de systeeminformatie dat er geen gevarenzones zijn geïnstalleerd. Mijn c3 Aircross is van 2018 (pas enkele weken in bezit) dus ik zou daar wel recht op hebben. Weet iemand hoe ik aan de gevarenzones kan komen en hoe te installeren?

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 05 september 2020 06:58 PM
  [ # 528 ]

Je kunt één en ander activeren via je ‘MyCitroen’ account (niet via de website, die doet helemaal niets) weet wel dat juist dat gevaren zones onderdeel een betaalde service is, je kunt wel kosteloos een aantal andere zaken activeren mocht dat voor jouw auto nog niet gedaan zijn.
Wij hebben een auto uit Nov. 2019 (Pas aangekocht) en daar was het dus niet actief (kwam geloof ik uit Duitsland aangezien het instructieboekje in het dashboardkastje in het Duits was), na activatie verscheen wat later dus het TomTom teken op het scherm (het teken dat het actief is).
Je kunt in ieder geval 2 zaken gratis aanzetten.
Één van de opties is up-to-date route blokkades en dus ook (als het sneller) is automatische omleidingen.
Wat die gevarenzones nu precies behelst is mij eerlijk gezegd niet geheel duidelijk.

Ging jouw update in 1x goed? En was je firmware up-to-date?

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 05 september 2020 07:12 PM
  [ # 529 ]

Helaas werkte de activatie bij mij niet via de instructie in mycitroen. Ik ga hiervoor volgende week de klantenservice effe bellen.

Even een update:  ik heb effe verder gekeken. En bij de services op de buton “verkrijgen” gedrukt. En kreeg de melding dat de service gratis is en ik geabonneerd ben. Dus morgen maar eens in de auto activeren. Zou mooi zijn als het werken gaat.
Wel via de belgische ‘mycitroen’.

Profiel  
 
RiMe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 05-08-2020

Gepost: 05 september 2020 07:18 PM
  [ # 530 ]
Wilco schreef:

Je kunt één en ander activeren via je ‘MyCitroen’ account (niet via de website, die doet helemaal niets) weet wel dat juist dat gevaren zones onderdeel een betaalde service is, je kunt wel kosteloos een aantal andere zaken activeren mocht dat voor jouw auto nog niet gedaan zijn.
Wij hebben een auto uit Nov. 2019 (Pas aangekocht) en daar was het dus niet actief (kwam geloof ik uit Duitsland aangezien het instructieboekje in het dashboardkastje in het Duits was), na activatie verscheen wat later dus het TomTom teken op het scherm (het teken dat het actief is).
Je kunt in ieder geval 2 zaken gratis aanzetten.
Één van de opties is up-to-date route blokkades en dus ook (als het sneller) is automatische omleidingen.
Wat die gevarenzones nu precies behelst is mij eerlijk gezegd niet geheel duidelijk.

Ging jouw update in 1x goed? En was je firmware up-to-date?

Zowel software als firmware ge-update. Ging prima maar duurde wel erg lang. De gevarenzones wil ik graag hebben voor de flitspalen en mobiele controles.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 05 september 2020 07:42 PM
  [ # 531 ]

Ah, flitspalen en mobiele controles, de naam deed denken aan Ontplofte kerncentrales en loslopend Rundvee op de snelweg Wink
Bij ons ging de Firmware direct goed, duurde alleen 30 minuten, de kaart update crashte na 45% tijdens een rit (oh Joy) snel opnieuw gestart (%((_&*( natuurlijk niet verder gaan waar ie was, zucht, maar net voor we de parkeerhaven in draaide aan het einde van de heenreis (1 uur 20 minuten) was de update compleet.
Ik ben benieuwd wanneer de volgende verschijnt Smile

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 05 september 2020 07:48 PM
  [ # 532 ]

Het is gelukt. De activatie voor connect nav. Krijg ook nog een net mailtje ter bevestiging van citroen.
Bedankt Wilco voor de tip.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 06 september 2020 09:38 PM
  [ # 533 ]

Even een vraag betreffende de Navigatie, hebben jullie als gebruikers van de Connected Nav ook een steeds verschuivende aankomst tijd?
Ik snap dat je er als bestuurder niet op kunt letten, maar vraag je bijrijder eens er naar te kijken.
Voorbeeld: Een rit van 1.15 uur, bij start, aankomsttijd 12.03, je ziet daar lopende de rit steeds tijd bijkomen, tot ie zelfs op 12:14 stond, en we uiteindelijk om 12:11 arriveerden.
Ja, we moesten van onze vaste route afwijken, maar we hebben overal de maximaal toegelaten snelheid gereden (100 dus) en wat toegelaten was op de slingerweggetjes die ons naar onze eindbestemming leide.
Hoe kan ie er dan zo naast zitten?
Ook bij de thuisrit (geen omleiding) weer hetzelfde fenomeen, enkel een kleiner aankomst verschil.

Is die iemand opgevallen?

En zo ja, hoe meld ik dit bij Citroen?

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 06 september 2020 09:52 PM
  [ # 534 ]

Volgens mij zit het zo….De eindtijd wordt bij aanvang berekend obv de afstand en toegestane snelheid. Als er dus afgeweken wordt van die snelheid, door bijv file, langzamer rijden etc. wordt de aankomsttijd aangepast.  Reken in het extreemste geval dat je 20 minuten voor een aanrijding op het traject moet wachten, dan kan de aankomsttijd niet gelijk blijven als bij aanvang van de rit.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 06 september 2020 09:57 PM
  [ # 535 ]

Geen file, niet van route afgeweken, nergens te langzaam gereden..
Waarom kan Google Maps het dan wel altijd accuraat aangeven? Het lijkt haast of ie niet weet dat je overal 100 moet maar denkt dat je 120 kan, dan komt het tijdsverschil behoorlijk in de buurt.
En bij vertragingen oplopende aankomsttijd bedoel ik niet, geen vertraging en desondanks steeds oplopende aankomsttijd, dat hoort niet.
Ik denk dat TomTom naar de onjuiste variabele kijkt als ie de route max snelheid berekend, nl wat er na 19:00 mag ipv overdag, dat is zo ongeveer de enige verklaring voor de steeds terugkerend discrepantie.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
erikie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 10 september 2020 07:11 PM
  [ # 536 ]

afgelopen zaterdag een C4 Grand Spacetourer business gekocht, model uit 2020 en als ik kijk dan staat daar behoorlijk oude firmware en kaarten op.
Firmware versie: 21.07.67.32_nac-r0 (2019-02-15)
kaarten: 11.0.0-r0 (2018-08-07)
mycitroen (franse versie) geeft aan dat er geen updates zijn
Ook de losse software via de computer en VIN geeft aan geen updates.
Daarom zal de dealer er waarschijnlijk ook geen nieuwe versie opgezet hebben maar vindt het wel raar dat een auto die in 2020 gemaakt is deze oude versies gebruikt ....
Kan ik zonder meer nieuwe versies zelf installeren? Ik heb geen licentie bestand

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 11 september 2020 08:42 AM
  [ # 537 ]

Ja, als het een wave2 conected navigate is kan dat prima de laatste´ firmware is: PSA_ovip-int-firmware-version_21-08-25-12_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2.tar, en de laatste kaart is nr 18.
Ik heb alleen geen idee of de C4 wave 2 of (eerst) wave 3 en nu wave 4 heeft. Staat vast wel ergens in je boekje denk ik?
Je hebt 2 USB3 sticks nodig één voor de firmware 2,8 Gb groot updaten met start-stop uit, motor stationair laten draaien, duurt tussen de 20 en 30 minuten.
De kaart is 10,8 Gb groot, die kun je rijdend doen, maar plan wel een flinke rit, 45 minuten duurt het minimaal, een uur als je pech hebt, langer als ie onderweg hikt en je moet weer helemaal opnieuw beginnen (No Panic, stick er uit, even wachten, stick erin en hij begint weer).
Succes!
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2085407/ staat een link naar de kaart
ik kan zo even snel niet de link naar de laatste firmware vinden, zal kijken of ik nog ruimte op mijn Google Drive vrij heb. Kom ik nog wel op terug.
Gevonden, https://majestic-web.mpsa.com/nas/eu/mjb00/NAC_EU/ovip-int-firmware-version/PSA_ovip-int-firmware-version_21-08-25-12_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2.tar zou je de firmware moeten geven.

Succes!

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
erikie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 11 september 2020 09:19 AM
  [ # 538 ]

dank voor de links, ik heb de bestanden al binnen gehaald. Ben nog aan het uitzoeken welke versie ik heb. De dealer zegt dat ze laatste versies hebben geïnstalleerd maar die zullen wel achter lopen qua bestanden.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 11 september 2020 09:29 AM
  [ # 539 ]

Waar wij onze C3 Aircross kochten melde dat ook, maar er zat echt sterk verouderde handel in, geen goede snelheids meldingen etc. Zelfs de aangepaste A6 zat er nog niet in, stuurde je vrolijk naar rechts naar Amersfoort, als je naar Almere wilde, en dat ligt er toch al een tijdje zo!
Als ik op de (belgische site) mijn vin nummer opgaf melde hij eveneens dat er geen updates beschikbaar waren (wel dus), maar ik ben blij dat we het gedaan hebben, dit is zoveel beter!
Je kunt ook (als het ingebouwd zit) 3 jaar Citroen connected gratis krijgen, bij ons zit er in de dakconsole dus een grote knop voor als er panne is oid. Daar zit dan meteen de mogelijkheid om up-to-date route informatie te krijgen (files etc) zodat ie er omheen kan plannen.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
erikie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 11 september 2020 10:23 AM
  [ # 540 ]

Ja die connect heb ik er ook in zitten. Ben een stick aan het maken met versie 18. Opeens had de dealer wel de laatste versie liggen maar ik ga m denk ik toch maar zelf doen. Tegen de tijd dat ik bij de dealer kom waar ik de auto vandaan heb had ik de update al zelf kunnen doen. Verder geven ze aan dat ze geen firmwares mogen updaten van auto’s. Dat vind ik ook een raar verhaal maar ben zelf ook een beetje huiverig om bepaalde functies te gaan verliezen na een update.

Profiel  
 
 
36 van de 62
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook