41 van de 62
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 08 december 2020 07:49 PM
  [ # 601 ]

Mooi. Dank voor deze bevestiging! In mijn beleving heb ik twee jaar geleden nog niet op hoeven letten op ‘Waves’, dus vandaar dat ik even extra alert ben.

Tsja, die dealer… Ik ben echt in dubio, want uitspraken van de receptionist zijn niet per se representatief voor de rest van het bedrijf, maar ik had het laatst ook al met dezelfde man met een motorstoringsymbool dat verscheen en twee dagen later spontaan weg was. Waarschijnlijk had ik tegelijk het gaspedaal en de rem gebruikt en was daar die storing ontstaan, aldus die beste man. Los van het feit dat ik denk ‘hoe in de vrede zou je dat voor elkaar krijgen’, geven zijn reacties me niet heel veel vertrouwen in zijn kundigheid.

Ik ga het proberen met de bestanden. Eerst de systeemsoftware dus maar.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 08 december 2020 08:03 PM
  [ # 602 ]

Gebruik wel een schone lege usb stick.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Hoane
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-11-2017

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Gepost: 08 december 2020 08:22 PM
  [ # 603 ]

@hulswj
Mogelijk ten overvloede, maar de procedure vind je hier:
https://media.citroen.fr/manual/2/benl/noticeNAC.pdf

Profiel  
 
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 08 december 2020 08:35 PM
  [ # 604 ]

De firmware is net al gelukt. Hij had er wel even voor nodig, maar verder geen gekke dingen.Morgen de kaarten maar eens proberen.

Profiel  
 
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 09 december 2020 08:13 PM
  [ # 605 ]

Helaas lukt het nog niet om de kaarten te updaten. Ik blijf de melding ‘De update map-eur is mislukt’ vrij snel na het begin krijgen, nadat de stappen ervoor goed lijken te gaan.

Ik gebruik een nagelnieuwe 32Gb stick, FAT32 geformatteerd. Ik heb hem zowel op mijn Mac als op een windows laptop opnieuw geformatteerd en aangemaakt. Beide geven hetzelfde probleem. Ik heb hier in diverse posts gelezen dat het ook een kwestie van volhouden is en dat het vanzelf een keer lukt, maar ik denk dat in totaal met 3 sticks een keer of 10 heb geprobeerd en iedere keer breekt hij op hetzelfde punt af.

Ik heb de Citroën Update app ook nog eens afgestoft, maar ook die zegt inmiddels geen updates meer te hebben. Een tijdje terug zei die app nog wel dat er zowel firmware als kaartupdates waren. (Op mycitroen-fr wordt ook gemeld dat er geen updates voor mij beschikbaar zijn)

Ik zou in principe wel in één keer van versie 14 naar 18 moeten kunnen gaan, toch?

Iemand (uit ervaring?) nog een gouden tip?

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 09 december 2020 09:06 PM
  [ # 606 ]

Hmm, misschien kaart 17 eerst proberen, ik had van kaart 14 in één keer naar kaart 18, ook met een afbreuk op 50%, maar als ie bij jou steeds op hetzelfde punt afbreekt begin je aan het bestand te twijfelen.
Opnieuw downloaden en uitpakken naar een schoongeveegde stick lijkt ook een optie, als er in het gedownloade bestand iets mis is, zou ik dit soort problemen verwachten, vooral gezien de herhaalde afbreuk positie.
Meer kan ik er ook niet van maken, behalve misschien de stick met kaart 18 die wij gebruikt hebben maar je opsturen.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 09 december 2020 10:23 PM
  [ # 607 ]

windows zet een map sytem volume information op de usb stick, deze map is verborgen.
Verwijder deze map en probeer de update nog eens.

Profiel  
 
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 12 december 2020 05:01 PM
  [ # 608 ]

Ik heb alle tips nog eens doorgenomen en vooral de handleiding van de Peugeotvrienden stap voor stap gevolgd. Om uit te sluiten dat het aan de kaart lag, heb ik versie 17 er nu op gezet. En dat is gelukt. Dus ben nu in ieder geval al van versie 14 naar 17 gegaan. Smile

Ik las al op een paar plekken dat versie 19 waarschijnlijk niet lang op zich laat wachten, dus als dat niet te lang duurt, denk ik dat ik dan gewoon 18 oversla.


Zelf heb ik het vermoeden dat het niet aan de kaarten lag, maar toch aan de onzichtbare bestanden op de stick. Net als hierboven al genoemd werd voor Windows, zette ook mijn Mac twee verborgen mappen op de stick bij het formatteren/kopiëren. Die had ik eerder ook al wel verwijderd, maar zonder succes voor de update. Ik heb nu de app ‘Cleanmydrive’ (die in de Peugeothandleiding werd genoemd) gebruikt en die haalde slechts 1 van de 2 verborgen mappen weg als rommel. Ik trek na al mijn pogingen zelf de conclusie dat dat waarschijnlijk het essentiële verschil is geweest.

Profiel  
 
RicLee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-12-2020

- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso II 1.6 BlueHDi 120
Gepost: 12 december 2020 07:05 PM
  [ # 609 ]

Goedenavond allemaal, sinds begin dit jaar hebben we het genoegen een c4gp te rijden!
Nu lees ik van alles omtrend get navigatie systeem van deze auto…
De huidige systeem software is smeg5.4.b.r8, kan ik deze eventueel ook updaten?!

Profiel  
 
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 12 december 2020 07:43 PM
  [ # 610 ]

Ik ben niet echt op de hoogte van alle verschillende types navigatie, maar ook vermoed dat je in een ander topic moet zijn die over de SMEG-versie van de navigatie gaat. SMEG-topic

Profiel  
 
denger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-12-2020

Gepost: 19 december 2020 11:44 AM
  [ # 611 ]

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en sinds kort eigenaar van een occasion C3 New uit 2017. Mooie auto maar ik heb wel een aantal vragen over de elektronica/Connect Nav

De verkoper zei dat mijn auto met Connect Nav (TomTom) net te oud was voor Android Auto (3 maanden), ik heb de firmware geupgrade naar de laatste (21.08.84.12_NAC-r0) versie via de Belgische Citroen Update tool maar ik krijg de optie niet ... is het mogelijk om dat alsnog te activeren? Geen must maar natuurlijk wel mooi… 

Verder heb ik kaartversie 2 en zie ik dat versie 18 al uit is, maar de tool zegt dat de kaart up te date is.. hoe kan ik forceren dat ik versie 18 krijg?

 

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 19 december 2020 11:57 AM
  [ # 612 ]

Je kunt kaart 18 na de firmware update installeren, als dat niet gaat, lukt kaart 17 vaak wel (en ik vermoed daarna ook kaart 18 en hoger).

:smt223 Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
denger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-12-2020

Gepost: 19 december 2020 02:35 PM
  [ # 613 ]

Bedankt Wilco dat ga ik proberen. Nu nog uitzoeken hoe dat met Android Auto werkt….. zou toch mogelijk moeten zijn lijkt mij!!

Profiel  
 
hulswj
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-12-2020

- (Grand) C4 Picasso PureTech 130 Business
Gepost: 19 december 2020 03:54 PM
  [ # 614 ]

Dat programma van Citroën zelf is erg vaag. Heeft bij mij één keer voor een goede update van de systeemsoftware gezorgd, maar verder alleen maar frustratie. Hij heeft bij mij weleens aangegeven dat er kaartupdates waren, maar vervolgens functioneerde de usb-stick niet. Dus dacht ik de stick eerst nog maar eens opnieuw te maken, maar het vreemde was dat op dat moment er volgens dat programma ineens geen updates meer waren.
Overigens valt me dat ook op bij de Franse MyCitroen-site. Twee jaar geleden gaf die vrij goede informatie over versies in je auto en eventuele updates, maar die zegt nu ook altijd dat er geen updates zijn. Om van de Nederlandse MyCitroen-site nog maar te zwijgen… Welke site?


Tip aan Alfred: volg de stappen van het document van de Peugeotclub uit mijn post van 12 dec. Dat scheelde een hoop verloren tijd met niet werkende updates in mijn geval.

Profiel  
 
denger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-12-2020

Gepost: 19 december 2020 04:22 PM
  [ # 615 ]

Bedankt allemaal. De update naar de kaart v18 is goed gegaan. Dat is dus mooi. Als je dus eerst de nieuwe firmware installeert kun je dus zo van v2 naar v18 ... mooi weer bij de tijd dus! Ik las op het peugeot forum dat er geen melding van updates wordt gegeven als de kaartversie 15 of lager is. Misschien ligt het daar aan…
Nu nog het android auto mysterie uitzoeken…. als iemand iets weet hoor ik het graag en als ik iets te weten kom zal ik dat hier posten….

Profiel  
 
 
41 van de 62
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook