50 van de 62
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 28 maart 2022 10:11 PM
  [ # 736 ]

Oude en nieuwe kaarten samen op een systeem, dat is vragen om moeilijkheden.
Simpel voorbeeld: een weg over de grens is nieuw aangelegd. Die staat dan wel op de ene kaart, maar niet op de andere….

Zo zijn er meer zaken waarbij dat mis gaat, om die reden wordt die mix niet (meer) gemaakt.
Vroeger deed men dat wel, maar ik heb destijds zelf ervaren dat daarmee problemen ontstaan.

En er is ook geen reden meer dat te blijven doen, nu de kaarten “gratis” en als een compleet pakket ter beschikking komen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Intruder
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-2008

Gepost: 20 april 2022 10:37 AM
  [ # 737 ]

Kan ik de WAVE4 versie ook op mijn C3 Aircross zetten, staat nu WAVE2 op maar die wordt volgens mij niet meer geüpdatet.


b.v.d. voor de info

DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 april 2022 11:19 AM
  [ # 738 ]

De laatste kaartupdate versie 22 van de NAC Wave 2 is maar 2 maanden ouder dan de versie 12 van de recent uitgekomen NAC Wave 4.
Met die updates valt het dus nogal mee.

En bij mijn weten kun je de NAC Wave 2 niet naar de 4 upgraden.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 april 2022 11:48 AM
  [ # 739 ]

In het weekend kwam er een Firmware update beschikbaar voor de NAV Wave 4, versie 44.02.13.12.
Op Planète kwamen al gauw berichten dat daarmee wat mis was, sommige dingen werkten niet meer.
Die nieuwe versie is inmiddels off-line gehaald bij Citroën Update.

Hij staat er HIER nog wel bij, maar het wordt ontraden ‘m te installeren.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 april 2022 07:54 AM
  [ # 740 ]

Op Planète heeft iemand inmiddels een reactie van de klantservice van Citroën:

Je viens vers vous suite à votre demande de mise à jour de votre C5 AIRCROSS.

Je suis navré de vous annoncer que l’installation sur véhicule est actuellement impossible, et ce pour une durée encore indéterminée (version 44.02.13.12). Nous avons mis en place cette restriction suite à des problèmes de compatibilité entre le logiciel intégré au véhicule et le GPS.

Nous faisons tout notre possible afin de sortir une nouvelle version prochainement. Vous serez notifié directement sur votre espace personnel Citroën lorsque celle-ci sera disponible.

Kort samengevat: op dit moment is het niet mogelijk de update te installeren vanwege compatibiliteits problemen tussen de voertuig software en de navigatie.
Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe versie die ze binnenkort ter beschikking willen stellen.
Zodra beschikbaar komt daarover een bericht in de “persoonlijke Citroën berichtenbox”.

Wordt vervolgd dus Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 april 2022 12:37 PM
  [ # 741 ]

Die nieuwe versie is er al: 44.02.16.52 NAC-r0

Op Planète hebben een aantal gebruikers ‘m inmiddels geïnstalleerd, tot nu toe geen problemen ermee gemeld.
Ik kijk de kat nog even uit de boom, geen haast om ‘m te installeren. De eerder geïnstalleerde 42.03.33.42 doet het zonder problemen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Erik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 16-03-2021

Gepost: 29 april 2022 01:02 PM
  [ # 742 ]

Ik heb de nieuwe versie sinds gisteren geinstalleerd, nog geen negatieve effecten gezien.
Ik heb overigens geen idee wat de wijzigingen in de nieuwe firmware zijn. Dus als iemand weet wat de wijzigingen zijn dan zou ik dat graag horen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 april 2022 05:20 PM
  [ # 743 ]

Die “Change-Log” is nergens te vinden.
Ook op Planète is men daarnaar op zoek…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Yves
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-04-2022

Gepost: 02 mei 2022 09:40 AM
  [ # 744 ]

Goedemorgen allemaal.

Ik ben nieuw op het Citroën forum. (En ik ben hier i.v.m. het feit dat mijn ouders een nieuwe Ë-C4 elektrisch hebben aangeschaft). Nu ben ik bezig om te zorgen dat die mensen met de meest recente navigatie software kunnen rijden. (Zelf rijd ik een Ioniq waarbij eea nogal anders is geregeld). Maar dat ter zijde. Ik heb via een Belgische website een stukje software gevonden (via het VIN nummer) mocht/kon ik dat downloaden. Vervolgens kan ik navigatie software downloaden (ca. 17 gig) én software voor het touchscreen (ca. 6 Gig). De eerste komt in een paar minuten binnen. De andere heeft er 3 dagen over staan druppelen. Uiteindelijk staan er nu 3 files in een map (want hij maakt ook nog een licence key oid aan).

Ik dacht nadat het allemaal eindelijk binnen was, ik maak later wel een USB-C stick klaar. Maar wat schetst mijn verbazing, de software is niet zo geprogrammeerd dat hij ziet dat de files al binnen zijn. En ik ga niet weer 3 dagen wachten.

Mijn vraag is dan ook: Wanneer ik de USB-C stick FAT32 formateer, is het daarna een kwestie van die 3 files in de root zetten en dan aan de slag in de auto? Of moet ik bestanden toch uitpakken?

Ik hoop (namens mijn ouders) dat jullie me kunnen/willen helpen.

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 02 mei 2022 09:54 AM
  [ # 745 ]

Dat is wel erg grote bestanden. Weet je zeker dat het om de updates gaat.?
En welk programmaatje heb je om de updates te downloaden gebruikt.?
Er is een app voor windows. Middels vin nummer krijg je de updates te zien ed. 

https://www.citroen-forum.nl/?URL=https://citroen-update.cppv2.awsmpsa.com/Citroen_Update_Setup_0.1.24.

Ter info:

https://media.citroen.be/file/86/7/parcours_generique_pour_maj_sw_nac_230518_nl.288867.pdf

 

Profiel  
 
Yves
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 29-04-2022

Gepost: 02 mei 2022 10:11 AM
  [ # 746 ]
rama schreef:

Dat is wel erg grote bestanden. Weet je zeker dat het om de updates gaat.?
En welk programmaatje heb je om de updates te downloaden gebruikt.?
Er is een app voor windows. Middels vin nummer krijg je de updates te zien ed. 

https://www.citroen-forum.nl/?URL=https://citroen-update.cppv2.awsmpsa.com/Citroen_Update_Setup_0.1.24.exe

Het programma (welke ik ook onder Windows draai) is genaamd: Citroën Update
Deze heb ik via een Belgische website van Citroën kunnen downloaden (nadat ik het VIN nummer had opgegeven). Via de NL website lukte dit niet. (Het VIN nummer werd niet herkent. Moest beginnen met VF7 terwijl die van mijn ouders echt begint met VR7) Maar via de Belgische website van Citroën werd deze keurig herkent en kon ik het programma downloaden.

De bestanden zijn echt zo groot idd. De bestanden zijn:
PSA_map-eur_12.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE4—> ca. 18,8 Gig
PSA_ovip-int-firmware-version_44-02-16-52_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE4—> Ca. 6,1 Gig

Beide .TAR bestanden.
En nogmaals, ik heb dan ook nog een license_…......key bestand.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2032
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 mei 2022 10:48 AM
  [ # 747 ]

Als je ze via de officiële website opgehaald hebt, moet je ze meteen op de USB stick zetten.
Daarvoor is die vervolgstap, waarbij de stick ook geformatteerd wordt. Daarna worden de files door het systeem uitgepakt en op de stick gezet.

Op dit moment is de server zwaar belast, daarom gaat het downloaden zo traag.
Wacht gewoon een paar dagen, dan gaat het wel weer sneller.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 02 mei 2022 05:05 PM
  [ # 748 ]

Er zijn nieuwe kaarten voor Wave2

Downloaden via de Citroen app of

http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_23.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Aquaman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 09-02-2018

Gepost: 03 mei 2022 04:21 AM
  [ # 749 ]

De nieuwste versie van de kaarten van Wave2 gedownload en in de auto geupload, allemaal netjes in orde.
Ik vraag mij enkel nog af waar men de aanpassingen kan bekijken.

mvg,
Aquaman

Profiel  
 
MiBo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 16-03-2021

Gepost: 03 mei 2022 09:44 AM
  [ # 750 ]
Yves schreef:

Goedemorgen allemaal.

Ik ben nieuw op het Citroën forum. (En ik ben hier i.v.m. het feit dat mijn ouders een nieuwe Ë-C4 elektrisch hebben aangeschaft). Nu ben ik bezig om te zorgen dat die mensen met de meest recente navigatie software kunnen rijden. (Zelf rijd ik een Ioniq waarbij eea nogal anders is geregeld). Maar dat ter zijde. Ik heb via een Belgische website een stukje software gevonden (via het VIN nummer) mocht/kon ik dat downloaden. Vervolgens kan ik navigatie software downloaden (ca. 17 gig) én software voor het touchscreen (ca. 6 Gig). De eerste komt in een paar minuten binnen. De andere heeft er 3 dagen over staan druppelen. Uiteindelijk staan er nu 3 files in een map (want hij maakt ook nog een licence key oid aan).

Ik dacht nadat het allemaal eindelijk binnen was, ik maak later wel een USB-C stick klaar. Maar wat schetst mijn verbazing, de software is niet zo geprogrammeerd dat hij ziet dat de files al binnen zijn. En ik ga niet weer 3 dagen wachten.

Mijn vraag is dan ook: Wanneer ik de USB-C stick FAT32 formateer, is het daarna een kwestie van die 3 files in de root zetten en dan aan de slag in de auto? Of moet ik bestanden toch uitpakken?

Ik hoop (namens mijn ouders) dat jullie me kunnen/willen helpen.

Bij een nieuwe auto verwacht ik dat de garage hem toch up to date af zou leveren. Het downloaden gaat op dit moment idd erg traag.

Citroen C5 AirCross

Profiel  
 
 
50 van de 62
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook