54 van de 62
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 31 oktober 2022 01:28 PM
  [ # 796 ]

WAV3 is inmiddels geüpdate naar WAV4, en gebruikt ook diens kaarten.

Maar waar heb jij gelezen dat je WAV2 ook kunt updaten naar WAV4?

Groet,
JW

Profiel  
 
Frituurman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-2021

Gepost: 31 oktober 2022 01:44 PM
  [ # 797 ]
JW schreef:

WAV3 is inmiddels geüpdate naar WAV4, en gebruikt ook diens kaarten.

Maar waar heb jij gelezen dat je WAV2 ook kunt updaten naar WAV4?

Groet,
JW

Ik vroeg het me vooral af. Ik heb dezelfde vraag hier voorbij zien komen (kan ook WAVE 3 naar 4 zijn geweest), maar kon er geen antwoord op vinden. Hoe weet je welke ‘WAVE’ je hebt, waar kun je dit vinden? Smile En stel ik heb WAVE3, hoe update je dan naar WAVE4?

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 31 oktober 2022 02:04 PM
  [ # 798 ]

Als je nu kaartversie 23 geladen hebt, heb je een Wave 1 of 2, zie dit overzicht https://sites.google.com/view/nac-rcc/system/nac . Even doorklikken, dan zie je de details.

Wave 3 en 4 gebruiken nu dezelfde kaartversie 13, en upgraden van 3 naar 4 doe je met de besturingsversie van de Wave 4.

In je systeem kun je zien welke besturingsversie je nu hebt, en die vergelijken met die uit het overzicht.

Groet,
JW

Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 01 november 2022 11:37 AM
  [ # 799 ]

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en voor het eerste een Citroen. We hebben een Berlingo Shine automaat 130pk nieuw gekocht.
Een van de laatste zo niet de laatste die nog nieuw te koop was. Hij wordt aangepast voor een rolstoel lift, vandaar de berlingo.

We hebben hem nu bijna een week alles werkt prima maar de connect nav doet raar als het gaat om tomtom traffic. Die doet het namelijk soms wel maar vaak niet. 3jarig connect nav pakket is geactiveerd in het onboard systeem zie ik dan

Status aangesloten service aan
Beschikbaarheid internetdiensten : Niet beschikbaar
Als ik 6 sec op telefoon knop druk en systeem reboot doet die internet beschikbaarheid dienst het soms weer wel

Dit is de systeemversie en kaart die er nu op staat. Lijkt erop dat dit niet geupdate eis bij aflevering bij de dealer.
Aparte is dat als ik op de franse site inlog met mijn chasis nummer ik wel een ipdate krijg voor de kaart maar niet de systeem software. Maar er is toch een versie 44? En zou het aan de versie 43 kunnen liggen dat er soms geen internetdiensten beschikbaar zijn? Iemand hier enig idee?

De systemversie is 43.04.27.52_NAC-R0 en de kaart versie is CT-TT-PSA.P6CNS.U-map.eur.nds-10.0.0

Als ik zelf die 44 versie erop wil zetten is dat toch gewoon via die google site die ik al gevonden heb?

Afbeelding Bijlagen
IMG-2354.jpgIMG-2359.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 01 november 2022 12:18 PM
  [ # 800 ]

Dat er soms problemen zijn met TT-Traffic, is een bekend probleem.
Ook bij mijn C5AC-Hy heb ik daar last van, meestal duurt het even voordat de verbinding gemaakt is en TTT doorkomt.
Waar het probleem zit is vooralsnog niet duidelijk. De telematic-unit in de auto, en de SIM die daarin zit, moet via het 3G/4G telefoonnet verbinding maken met de Citroën server. En of het nou in het maken van die telefoonverbinding zit, dan wel bij de Citroën server, daar ben ik nog niet achter.

Waar ik me zeer over verbaas is die 43 firmware versie.
Tot begin dit jaar was NAC Wave 4 uitgerust met een 42 versie, in april kwam er de 44. Die 43. heb ik nooit ergens gezien, zie ook dit overzicht.
Mogelijkerwijs is die 43. versie mede verantwoordelijk voor je verbindings problemen.

Mijn advies is dan ook de update door de dealer te laten doen. Laat hem er maar die nieuwe 44.02.16.52 op zetten, en er gelijk de kaartversie 13 aan toevoegen.

Groet,
JW

Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 03 november 2022 09:39 PM
  [ # 801 ]
JW schreef:

Dat er soms problemen zijn met TT-Traffic, is een bekend probleem.
Ook bij mijn C5AC-Hy heb ik daar last van, meestal duurt het even voordat de verbinding gemaakt is en TTT doorkomt.
Waar het probleem zit is vooralsnog niet duidelijk. De telematic-unit in de auto, en de SIM die daarin zit, moet via het 3G/4G telefoonnet verbinding maken met de Citroën server. En of het nou in het maken van die telefoonverbinding zit, dan wel bij de Citroën server, daar ben ik nog niet achter.

Waar ik me zeer over verbaas is die 43 firmware versie.
Tot begin dit jaar was NAC Wave 4 uitgerust met een 42 versie, in april kwam er de 44. Die 43. heb ik nooit ergens gezien, zie ook dit overzicht.
Mogelijkerwijs is die 43. versie mede verantwoordelijk voor je verbindings problemen.

Mijn advies is dan ook de update door de dealer te laten doen. Laat hem er maar die nieuwe 44.02.16.52 op zetten, en er gelijk de kaartversie 13 aan toevoegen.

Groet,
JW

Vandaag zelf de kaart update gedaan, geen probleem. Dealer ziet geen nieuwe systeem software voor de auto. Dat had ik ze al verteld want op de Franse site geeft die idd aan dat er geen nieuwe software is.  Die 44 versie is die echt bruikbaar op deze auto dat iemand weet? Lijkt mij wel omdat het een wave4 systeem is. Maar raar dat citroen op de site aangeeft dat die 43 versie de actuele is.

 

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 november 2022 11:40 PM
  [ # 802 ]

Heb je zelf gekeken bij Citroen Update die je op je computer geïnstalleerd moet hebben om ‘m te kunnen gebruiken? En daar vervolgens jouw VIN ingegeven?

Als ik dat doe, met mijn VIN, komt daar de 44. versie tevoorschijn.
Die kan ik downloaden en installeren.

Groet,
JW

Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 04 november 2022 09:20 AM
  [ # 803 ]
JW schreef:

Heb je zelf gekeken bij Citroen Update die je op je computer geïnstalleerd moet hebben om ‘m te kunnen gebruiken? En daar vervolgens jouw VIN ingegeven?

Als ik dat doe, met mijn VIN, komt daar de 44. versie tevoorschijn.
Die kan ik downloaden en installeren.

Groet,
JW

En dat is dus het maffe, volgend citroen is er geen update nodig. Daarom zegt de dealer ook er is geen versie 44 voor jou auto.

Afbeelding Bijlagen
auto.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 november 2022 10:42 AM
  [ # 804 ]

Kun je me je VIN geven via een PB?

Dan zal ik op een andere manier kijken of er andere/nieuwere Firmware beschikbaar is voor jouw auto.

Groet,
JW

Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 04 november 2022 10:47 AM
  [ # 805 ]
JW schreef:

Kun je me je VIN geven via een PB?

Dan zal ik op een andere manier kijken of er andere/nieuwere Firmware beschikbaar is voor jouw auto.

Groet,
JW

Pm gestuurd

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 november 2022 11:54 AM
  [ # 806 ]

Bedankt, ik heb ‘m inmiddels ingegeven.

En ook daar komt die melding tevoorschijn.

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
Berlingo_Update_(600_x_446).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 04 november 2022 01:02 PM
  [ # 807 ]

Yup wat de dealer ook ziet. Tja ga je dan 44 installeren… apart is het in ieder geval want wave 4 is wave 4 zou je zeggen

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 november 2022 02:12 PM
  [ # 808 ]

Als je ‘m buiten het netwerk van PSA om installeert, moet je zelf de juiste sleutel ingeven.

Mede om die reden doe ik het via de PSA site, dan gaat dat automatisch: alleen maar downloaden en inspelen. Lekker makkelijk Wink

Jij moet hem dus zelf inspelen en coderen.
Als dan blijkt dat ‘ie niet compatibel is, krijg je bij mijn weten een pop-up op je NAV-scherm en kun je ‘m niet inspelen.

Groet,
JW

Profiel  
 
Marcel68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 31-10-2022

Gepost: 04 november 2022 10:16 PM
  [ # 809 ]
Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 november 2022 11:56 PM
  [ # 810 ]

Inderdaad, nog een paar met die 43 versie.

Zo te lezen is dat een fabrieksversie, en daarmee begrijpelijk dat hij niet in deze lijst staat en dus ook niet te downloaden is.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
54 van de 62
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook