57 van de 67
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
bruzski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017

- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Gepost: 30 maart 2023 01:08 AM
  [ # 841 ]

Ik heb de laatste firmware en kaarten geinstalleerd, weet iemand wat de verschillen zijn? muv de kaarten natuurlijk.

2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)

Profiel  
 
bruzski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017

- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Gepost: 10 april 2023 10:11 PM
  [ # 842 ]

Goedenavond allemaal,

Ik heb de laatste tijd het probleem dat zodra ik via de My Citroen app een “bereid mijn reis voor” en vervolgens “Naar mijn auto sturen” selecteer, deze niet syncroniseert / toegevoegd wordt aan het GPS systeem, Connected Services (Tomtom Traffic) werkt echter gewoon prima, ook is mijn iPhone via bluetooth netjes verbonden aan mijn voertuig, weet iemand waar dit aan kan liggen?

2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2274
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 april 2023 11:50 PM
  [ # 843 ]

Die koppeling moet via BT lopen, TT-Traffic loopt via internet en de ingebouwde SIM.

En die koppeling via BT is heeeeel vaak niet goed, bij mij werkt het vaker niet dan wel.
Soms kan ik het oplossen door BT even uit- en weer in te schakelen, maar ook dat lukt niet altijd. Daarmee krijg ik ook de ritten niet gesynct, en dan ineens duiken er weer een hele serie op.
Waar het aan ligt is onduidelijk, ook op het Franse Planète komen er heel veel klachten over.

Koppeling voor andere zaken tussen mijn Android phone en het systeem kan ik alleen maken met een USB kabel.
Op zich geen probleem, daarmee hangt ‘ie gelijk aan de lader.
Jouw IPhone kan wel rechtstreeks via BT gekoppeld worden, doet ‘ie dat altijd even goed?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bruzski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017

- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Gepost: 11 april 2023 12:05 AM
  [ # 844 ]

Mwahh, niet altijd, vaak moet ik de BT uit en aan zetten danwel de app opnieuw starten, erg ontstabiel vind ik, ik had gehoopt met de laatste firmware dat alles beter zou werken, dat met het plotseling syncen van ritten heb ik ook, hele blokken komen dan plotseling binnen. erg irritant, Carplay werkt hier ook alleen met de usb kabel maar dat gebruik ik amper

2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)

Profiel  
 
bruzski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017

- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Gepost: 11 april 2023 12:43 AM
  [ # 845 ]

Edit:
Ik lees op planete-citroen een oplossing om een aangepaste backup file naar jezelf te mailen en te importeren in de My citroen app zodat al je ritten correct worden weergegeven? zou dat het probleem kunnen veroorzaken? 

https://www-planete—citroen-com.translate.goog/forum/showthread.php?206048-Application-My-Citroen&p=2017897847&viewfull=1&_x_tr_sl=fr&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp#post2017897847

Rolling Eyes

2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2274
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 11 april 2023 09:53 AM
  [ # 846 ]

Ik had gelezen dat Apple-Carplay zonder USB verbinding werkt, maar niet bij jou?

Dat draadje op Planète volg ik ook, maar enig soelaas heeft dat tot nu toe niet geboden begrijp ik uit latere reacties. Zelf heb ik het niet geïmplementeerd.

Gelukkig heb ik die rit-info niet nodig voor m’n administratie.
Het is meer uit nieuwsgierigheid dat ik er op kijk, om te zien hoeveel benzine ik verstook als ik een lange rit maak.
En dat valt me dan niet tegen, zo rond de 7l/100 km is niet verkeerd voor zo’n auto cheese

Waar ik met enige regelmaat gebruik van maak is de auto voorverwarmen. Dat doe ik dan een half uurtje vóór het weggaan, met de auto thuis nog aan de stekker.
Heerlijk voorverwarmd, zonodig ontdooid, en het vermindert het verbruik van de tractiebatterij Laughing

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1785
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 11 april 2023 10:03 AM
  [ # 847 ]

Literprijs wordt bij mij sinds een paar updates geleden niet meer onthouden in de rit info .... moet ik per rit opnieuw invullen ( mocht ik dat willen weten )
Sowieso is verbinden via BT er niet beter op geworden, ik lig er verder niet wakker van, maar vreemd is het wel dat zoiets niet fatsoenlijk werkt.

Mijn aftermarket BT setje ( incl. streamen e.d. ) in de pluriel werkt altijd , dus beetje brak is dat af fabriek BT wel Sad


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Intruder
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-2008

Gepost: 23 mei 2023 01:36 PM
  [ # 848 ]

Ik wil via de App “Citroen update” de software en kaarten updaten, maar als ik een USB aanklik waar ik het e.e.a op wil installeren krijg ik de melding “Er kan geen externe harde schijf als doelschijf voor de download worden geselecteerd” heb al diverse USB sticks en verschillende computers geprobeerd, maar bij allemaal dezelfde melding. Hoe los ik dit op ?

b.v.d. voor de info

DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]

Profiel  
 
2mman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 13-03-2023

- C3 1.2 PureTech Automaat Shine
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 PureTech Business
Gepost: 09 juni 2023 01:17 PM
  [ # 849 ]

Op de website van citroen staat nu onder MyCitroen een link naar de software benodigd voor de updates en een bijbehorende handleiding. Voor mijn C3 is een nieuwe kaartupdate beschikbaar (25.0.0-r0).

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2274
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 juni 2023 01:43 PM
  [ # 850 ]

Dat is de kaartupdate van 18/5/2023, die sinds 6 juni beschikbaar is voor het NAC Wave 2 systeem.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Emiliofan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-11-2020

Gepost: 20 juni 2023 12:35 PM
  [ # 851 ]

Heb via de Citroenapp de nwe kaart gedownloaded en ook op E USB stick erop gekopieerd.
Bij de installatie in de auto volgt na het zwrtae scherm de melding ‘Lijst is leeg’.

Heb altijd al vanaf 2020 alle updates succesvol verricht, maar nu kom ik niet vérder, citroen.nl kan mij niet vercer helpen en vereijst naar de garage, maar ook daar vanh ik bot.

Kan iemand mij verder helpen, aub?

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 20 juni 2023 06:40 PM
  [ # 852 ]

Kaarten zelf downloaden via: https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654
USB stick zelf formatteren en de download uitpakken en op deze stick zetten.
Lukt het niet dan een nieuwe usb stick proberen.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Emiliofan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-11-2020

Gepost: 21 juni 2023 09:09 PM
  [ # 853 ]

Wat ik niet begrijp is, dat bij dit forum wordt vermeld dat de kaartupdate bij het NAC Wave2 syteem hoort.
Ik begrijp dit niet goed. Mijn systeemversie is 21.08.87.32_NAC-r1 met de kaartgegevens 24-0.0.-r0.

Via de Citroenapp wordt alleen vermeld, dat er een nieuwe kaart beschikbaar is: 25.0.0-r0

Kan ik iemand mij verder helpen, wat ik moet doen?

Profiel  
 
Emiliofan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-11-2020

Gepost: 21 juni 2023 09:20 PM
  [ # 854 ]

Heb de link gevolgd en daar zie ik dat systeemversie 21.08.87.32_NAC-r1 bij WAve2 hoort. Klopt mijn veronderstelling.?
Als ik de kaart via deze site gedownloaded heb, hoe krijg ik de licentie erbij.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2274
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 juni 2023 11:29 PM
  [ # 855 ]

Klopt, die firmware is de laatste van WAVE 2, zie DIT overzicht.

Als je op een andere manier dan via de Citroën site kaartupdates download, zit je met het probleem dat de licentie ontbreekt.
Ergens is beschreven hoe je die toch kunt krijgen, maar ik weet helaas niet meer waar dat te vinden is.

Mijn suggestie is om de kaart opnieuw op te halen langs de officiële weg, en ‘m op een andere 32 GB USB stick te zetten die goed geformatteerd is.
En voor de goede orde: dat moet op een Windows PC, met een MAC levert dat problemen op.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
57 van de 67
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook