Radio aan op contact
Rjpurk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 13-01-2016

Gepost: 13 januari 2016 04:47 PM

Hey,

Ik heb laatst mijn originele radio vervangen voor een aftermarket radio van kenwood. Nu heb ik het probleem dat mijn radio continu aan staat tenzij ik hem hamdmatig uitdoe. Ook gaat hij al aan als ik mijn deuren ontgrendel, maar wanneer ik de sleutel uit het contact haal blijft hij aan. Ook als ik de auto helemaal vergrendel blijft hij aan.

Nu zou ik graag willen dat hij aan gaat wanneer ik de auto op contact zet en uit gaat wanneer ik hem van contact haal.

De radio werd geleverd met een ISO -> Kenwood adapter. Was gewoon plug and play dus daar zou t niet aan kunnen liggen.

Ik heb al wel geprobeerd de rode met de gele draad om te wisselen, maar het enige verschil wat dit gaf was dat de radio niet meer aan gaat wanneer de auto ontgrendeld word. Verder moet ik nog wel de radio hamdmatig uitdoen als ik hem van contact haal.

Ikzelf denk dat het voor de adapter van de radio al fout gaat. Waarschijnlijk zit het electrische schema bij een citroën veel anders dan bij andere auto’s

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 januari 2016 07:28 PM
  [ # 1 ]

Inderdaad, citroen heeft een andere iso-din aansluiting voor de radio, het betreft alleen de draad van de bsi, dus even een iso adapter halen voor citroen,  wanneer je dit zo laat zitten, gaat vaak de boel van slag, bv je ruitenwissers gaan spontaan werken,  vaak komt dit doordat je de volume te hard zet, je hebt dan meer amp nodig, en daar regeerd de bsi op,

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 januari 2016 01:19 PM
  [ # 2 ]

De geschakelde plus kun je ook halen van de sigarettenaansteker.De continue spanning gaat om de bsi heen, deze kun je dus laten zitten. Idd niet zo laten zitten, gaat storingen geven!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook