1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C8 start niet meer (Diefstalbeveiliging - Eco mode)
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 02:35 PM

Ik weet het niet even niet meer…

Soms, heel af en toe start mijn C8 niet; ik krijg dan wat foutmeldingen (storing diefstalbeveiliging, storing airbag). Als ik dan even een half uurtje wacht lukt het daarna meestal wel en zijn de storingen weg.

Gisteren startte de auto weer niet, maar ik moest weg dus ben wat langer ‘door’ gaan starten. Met als resultaat dat de auto te lang niet liep en dus in de ‘eco mode’ viel. Nu lees ik hier dat de combinatie ‘je auto niet wil starten door die storing in de anti-diefstal’ én je in de eco-mode zit, je een serieus probleem hebt.

Ik heb de accu al 24 uur losgehaald in de hoop dat de ‘eco mode’ eruit ging, maar toen ik hem vanmorgen aankoppelde was de eerste melding weer ‘eco mode’. En uiteraard startte de auto niet.

Gisteren heeft er tevens een ANWB-man naar gekeken; hij heeft een andere accu eraan gehangen, geprobeerd te starten met ether, alle zekeringen doorgemeten, maar niets gevonden. Ook de computer heeft hij uitgelezen, en afgezien van wat storingen die vaker voorkomen vond hij niet schokkends.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Ik heb nu de accu eruit gehaald en laad deze eerst helemaal op voordat ik hem weer terugzet.

Profiel  
 
sneuper2000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 12-10-2012

Gepost: 17 januari 2016 05:37 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Heb je het starten ook met de 2e sleutel geprobeerd?
batterij van de sleutels vervangen?
Onder het contact slot zit een transponder (soort zender)hiervan kan er ook een draadje of stekker los zitten?


gr Ronald

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 05:40 PM
  [ # 2 ]

Ja, ik heb het ook met de tweede sleutel geprobeerd.

De transponder onder het contactslot, kan ik daar zo bij?

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 07:44 PM
  [ # 3 ]

Zou de het resetten van de BSI het probleem kunnen oplossen? Dan bedoel ik deze:

1. alle electronica uitzetten
2. bestuurdersdeur opendoen (voor 807 passagiersdeuren wachten tot je ter hoogte van je dashboard een click hoort (ongeveer 3 minuten)
3. batterij afkoppelen (de +)
4. 5 minuten wachten
5. batterij terug aankoppelen zonder iets in werking te zetten (dus ook geen contact opzetten)
6. 2 minuten wachten
7. contact opzetten en de werking van de controlelampjes nakijken
—————————-
1. Wacht na het afzetten van het contact tot de BSI overgaat op de waakfase alvorens de accukabels los te maken:
- Als na het afzetten van het contact nog een onderdeel van het elektrisch systeem wordt bediend (bijv. ontgrendelen van de auto, openen van de portieren, lichtsignaal, ...), bedraagt de wachttijd 3 minuten.
- Als na deze 3 minuten de motorventilateurgroep nog actief is, moet worden gewacht tot deze is uitgeschakeld.

het niet opvolgen van de juiste procedure kan ervoor zorgen dat niet-bestaande storingen worden opgeslagen, of zelfs het defect raken van bepaalde onderdelen

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 januari 2016 08:06 PM
  [ # 4 ]

Klinkt als een broodje aap.
Wat is de bron?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 08:07 PM
  [ # 5 ]

http://www.autoforum.be/showthread.php?36308-peugeot-807

Voor het resetten van de BSI van een 807.

Ik heb ook nog een soortgelijke Engelstalige procedure gevonden:

http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/peugeot_bsi_reboot_procedure.htm

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 januari 2016 08:19 PM
  [ # 6 ]

Het wil me even niet te binnen schieten waar en wanneer, maar dit soort “procedures” heb ik op CiFo al eerder gezien.
Het kost je veel tijd en het helpt je niet verder.

Blijft de vraag: Hoe dan wel? Heb je je gebruiksaanwijzing al grondig doorgelezen met name bij de afstandsbediening?

Suggestie als laatste redmiddel:
Laat de Wegenwacht komen. Als het die niet lukt zou ik het ding naar een specialist of een dealer brengen en vragen hem weer op gang te brengen.
Geld gaat het vast wel kosten.
Dit wil ook nog wel eens helpen: http://www.problemcar.nl/nl/zoeken/forum.html?dummy=1&string=c8

Ik weet niet hoe oud die auto is. Een probaat middel kan zijn inruilen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 08:38 PM
  [ # 7 ]

Ja, de wegenwacht was er gisteren al bij. Kregen ‘m ook niet aan de praat.

Ik heb ‘m pas een paar maanden dus ik wil hem zeker nog niet inruilen Wink  Maar weg laten slepen, etcetera is zo’n gedoe, dus als ik het zelf kan oplossen…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 januari 2016 08:51 PM
  [ # 8 ]

Bouwjaar? KM stand?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 17 januari 2016 08:52 PM
  [ # 9 ]

Bouwjaar 2004
Kmstand 174000

type: HDI met Automaat

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 februari 2016 01:32 PM
  [ # 10 ]

Hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 14 februari 2016 01:59 PM
  [ # 11 ]

Het loopt nog steeds, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb de auto laten ophalen door een garage. De auto bleek niet uit te lezen, dat kwam ook door de eco-modus. De garagist kwam er niet uit en bracht de auto naar een elektronicaspecialist: ae-tech in Lunteren.

Dat bleek een goede zet: na onderzoek bleek een diepliggende kabelboom half gesmolten. Deze is samen met een zekeringen/electronicapunt (die links onder de motorkap) vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje! Ik mag haar deze week ophalen Smile

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 14 februari 2016 01:59 PM
  [ # 12 ]

Het loopt nog steeds, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb de auto laten ophalen door een garage. De auto bleek niet uit te lezen, dat kwam ook door de eco-modus. De garagist kwam er niet uit en bracht de auto naar een elektronicaspecialist: ae-tech in Lunteren.

Dat bleek een goede zet: na onderzoek bleek een diepliggende kabelboom half gesmolten. Deze is samen met een zekeringen/electronicapunt (die links onder de motorkap) vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje! Ik mag haar deze week ophalen Smile

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 14 februari 2016 01:59 PM
  [ # 13 ]

Het loopt nog steeds, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb de auto laten ophalen door een garage. De auto bleek niet uit te lezen, dat kwam ook door de eco-modus. De garagist kwam er niet uit en bracht de auto naar een elektronicaspecialist: ae-tech in Lunteren.

Dat bleek een goede zet: na onderzoek bleek een diepliggende kabelboom half gesmolten. Deze is samen met een zekeringen/electronicapunt (die links onder de motorkap) vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje! Ik mag haar deze week ophalen Smile

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 14 februari 2016 02:18 PM
  [ # 14 ]

Oeps, per ongeluk 3x op publiceren gedrukt. Kan iemand de 2 overbodige weghalen? Dankjewel!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 februari 2016 02:43 PM
  [ # 15 ]

Moet mijne ook laten ophalen, gisteren niet starten, veel geprobeerd, batterij leeg.
Vannacht opgeladen, aangesloten, eco mode, deuren dash alles werkt maar wilt niet starten (geen klik), batterij is 12.62V, vol dus
Straks nog met een andere batterij proberen, die hangt nu aan de lader.
grrr is pas binnen geweest voor startprobleem en toen hebben ze een nieuwe accu geplaatst, nu weer stil staan, betaal niet graag maar als het moet moet het wel opgelost zijn….

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook