4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Nieuwe DS 3 (2016)
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6077
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2016 06:17 PM
  [ # 46 ]

Op de Performance is zoals je jn de test kon lezen wel wat aan te merken. Zo zouden de brom en vooral de slechte rembalans voor mij onoverkomelijk zijn. Het onderstel is weliswaar stevig, maar zeker niet vervelend hard, dat is gewoon dik in orde. Op de 110PK Puretech die we ongeveer een jaar geleden in italie reden is eigenlijk helemaal niets aan te merken. Die DS 3 klopt helemaal en zeker met die 20PK meer moet de 130PK versie een feest zijn. Daar zou ik dan ook zonder twijfel voor kiezen.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1849
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 11 oktober 2016 06:59 PM
  [ # 47 ]

Is die verkrijgbaar 1.2 130 pk motor in de DS3,op de Belgische site zie ik ze niet op de configuratie.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6077
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2016 07:10 PM
  [ # 48 ]

Bij ons in NL staat hij wel in de configurator, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1849
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 11 oktober 2016 09:58 PM
  [ # 49 ]

Klopt, in Belgie ook verkrijgbaar.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 11 oktober 2016 10:23 PM
  [ # 50 ]

Lucas ik geloof je graag i.v.m. de rembalans maar kan je hier eens wat meer vertellen wat je er aan stoorde. Als ik van onze Ds3 dan toch één minder punt moet aanhalen dan heeft het ook wat met de remmen te maken, niet dat hij slecht remt want hij staat behoorlijk snel stil. Maar hij wordt dan naargelang de staat van de weg ietwat instabiel en je kan dat ogenblik maar beter beide handen aan het stuur hebben, ik vermoed dat iedere Ds3 daar wel wat last van heeft. Is dit ook het fenomeen dat zich voordoet bij de Performance of bedoel je met die slechte rembalans iets anders? Graag woordje uitleg, gek genoeg las ik in geen enkele andere test (en ik heb er verdorie veel doorgenomen in het Nederlands, Frans, Engels en zelfs Duits) daar ook maar één enkele opmerking over. Misschien een exemplarische fout of had jullie testwagen en dan vooral zijn remmen, banden e.d. al zoveel afgezien dat het fenomeen daardoor de kop opstak? (Was aan de nr.plaat te zien o.a. al in de handen van autoweek geweest en wie weet van wie nog allemaal).
Graag zou ik het allemaal zelf eens kunnen ervaren maar zoals ik al zei is van deze Performance vrijwel onmogelijk als particulier een testwagen te verkrijgen, mijn dealer ging toch eens trachten om de perswagen van Ds.België tot bij hem te krijgen en dan zou ik er een tijdje kunnen over beschikken. Hopen maar dat het hem lukt!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 11 oktober 2016 10:39 PM
  [ # 51 ]
vtske schreef:

Is die verkrijgbaar 1.2 130 pk motor in de DS3,op de Belgische site zie ik ze niet op de configuratie.

De configurator van de Belgische importeur doet nogal gek de laatste tijd, zo waren inderdaad die 130 pk en de Performance enkele dagen niet meer terug te vinden. Nu staan ze er terug op, ook van hun stockwagens waren er plots uit de lijst verdwenen o.a. een Performance. Ook die is plots terug huh.
Trouwens geven ze toch geen onaardige kortingen op die stockwagens, zo is er b.v. een Sportchic 1.2 PureTech 130 S&S Man.6 Rood Rubi / Onyx Zwart met pack navigatie city en sound aan 20789€, mooie prijs toch?

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6077
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2016 10:50 PM
  [ # 52 ]

Het gaat specifiek om de Performance en zijn voorganger de Racing. Deze hebben beide aan de voorzijde zeer krachtige Brembo remmen die wat bijterig zijn en een zeer groot remvermogen hebben. Daar is op zich niets mis mee, maar waar wel iets mis mee is dat is met de achterremmen. Op de achteras zitten de zelfde schijven, klauwen en blokken als op de zwakker gemotoriseerde versies. Het verschil in remkracht tussen de voor- en achteras is zo groot dat dit bij hard remmen stevig corrigeren met het stuur nodig maakt. Bij normaal rijden is dat geen probleem, maar dat is het wel als je op de autobahn een noodstop moet maken of als je voor het nemen van een bocht hard aan wil remmen. De hele auto is dan zeer instabiel. Ik weet zeker dat het hierbij gaat om een producteigenschap en niet om een exemplarisch defect.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 oktober 2016 03:22 PM
  [ # 53 ]

Sinds kort heb ik een DS3 Racing en kan het commentaar van Lucas over de rembalans vóór en achter beamen. De 249mm achterremmen zijn qua remkracht verhoudingsgewijs te klein, ook optisch. Zelf zou ik de 290mm achterremmen voor in de plaats willen.

Ik ben benieuwd naar het karakterverschil van de THP Racing-Performance. De THP 208pk heeft valvetronic, is het gaspedaal repons anders?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6077
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 oktober 2016 07:33 PM
  [ # 54 ]

Ik heb daar geen noemenswaardig verschil in gemerkt, de hele motorkarakteristiek is eigenlijk onveranderd. Het duurt als je het gas intrapt even tot hij op gang is, maar dan blijft hij heel gelijkmatig sleuren.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 januari 2017 10:40 AM
  [ # 55 ]

De Performance waarmee het Citroen Forum proefgereden heeft (evenals AutoWeek en AutoVisie) staat nu te koop. Bij een Peugeotdealer in het Overijsselse Hengelo (Broekhuis). Beetje vreemd eigenlijk. ohh

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 januari 2017 10:59 AM
  [ # 56 ]

Wat is daar vreemd aan?

Wat wel vreemd is dat als je op rdw het kenteken controleert je het oordeel onlogisch krijgt.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17335
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 maart 2017 12:40 AM
  [ # 57 ]

In 2015 liep al een speciale serie Citroën DS3 Inès de la Fressange en nu laat DS Automobiles op de Salon van Genève een DS 3 Inès de la Fressange als wereldpremière zien. Deze uitvoering omvat onder meer:
- koetswerk in bleu encre;
- dak in blanc opale;
- spiegelkappen, naafdoppen en dashboard in Inès-rood;
- lederen bekleding in Granit-blauw;
- airmailmotief in achterruitomlijsting en omslagen van hoofdsteunen en vloermatten.

De DS 3 Inès de la Fressange kan vanaf nu zowel in berline- als in cabrioletvorm besteld worden en is voorzien van de reistas Voyageur van het naamgevende modehuis.

bron: persbericht DS Automobiles Belux

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17335
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 maart 2017 09:17 PM
  [ # 58 ]

De speciale serie DS 3 Inès de la Fressange biedt keuze uit de twee koetswerken hatchback en cabrio, en uit de drie motorisaties 1.2 PureTech 82 BVM, 1.2 PureTech 110 S&S BVM en 1.6 BlueHDi100 S&S BVM. Er zijn 10 exemplaren gereserveerd voor België en Luxemburg. In België is de DS 3 Inès de la Fressange beschikbaar vanaf €23.300, - incl. BTW voor de DS 3 1.2 PureTech 82 BVM.

bron: persbericht DS Automobiles Belux

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook