Versnellingsproblemen
pw1962
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 23 januari 2016 11:35 AM

Voor de 2e keer in 2 weken schoot mijn versnelling los bij het achteruit inparkeren.
Het was 1,5 jaar geleden ook al eens gebeurd.
Ik kan met de versnellingspook ‘roeren’ maar krijg het niet meer in een versnelling.

Twee weken geleden kwam de Citroen pechhulp die de ergens onder de motorkap de stang er weer goed in deed en het probleem was verholpen. In de week daarna moest de Saxo voor een onderhoudsbeurt naar de Citroen dealer en die heeft er uitgebreid naar gekeken maar kon niets ontdekken qua speling en/of beschadigingen.
Hij adviseerde mij om bij een eventuele volgende keer de betreffende losse stang te (laten) markeren zodat hij gerichter kan zoeken naar eventuele oorzaken.

Vanochtend was het dus weer raak en ik heb geen idee.
Ik ben van plan om de auto nu daar te laten staan en maandag de Citroen pechhulp te bellen en het euvel niet ter plekke te laten maken maar bij de dealer af te leveren en dan hopen dat zij echt iets ontdekken.

Ik heb te weinig verstand van auto’s om er zelf mee aan de gang te gaan.
Heeft iemand van jullie misschien een idee?

Groet,
Peter

PS met de wegenwacht bedoel ik de Citroen pechhulp

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 januari 2016 01:15 PM
  [ # 1 ]

Als je onder de kap kijkt dan zal je zien dat er ergens een schakelstang los ligt, zoals je zelf al zegt doet de pook nu helemaal niks meer, je kan hem loos in de rondte bewegen?  Het erop nieuw indrukken is vaak een tijdelijke oplossing , vervangen van de stang, is het beste, en je zal merken dat ie dan weer als nieuw schakeld,  je ziet monteurs doen tegenwoordig alleen maar kijken, als ie aan de stangen had getrokken, dan was ie waarschijnlijk gewoon eraf gesprongen,  ik heb een tip voor je als ie niet wil schakelen als de auto stil staat, of trap de kopeling opnieuw in, of schakel even in een andere versnelling, bv de 2 of de 3e, en schakel dan, in je een, of de achteruit, afhankelijk welke kant je op wil,  de meeste mensen duwen de pook gewoon nog even harder door, waardoor de stang onder de auto doorbuigt, en zo eraf springt, de andere gevolgen zijn dat je synchromen in je bak stuk gaan,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook