2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Hulp bij cilinderkop vervangen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2016 09:16 AM
  [ # 16 ]

Kijk hier maar eens, haal ik ook veel vandaan.

Lijkt een NL-site, maar is een Duitser.

http://www.auto-onderdelen24.nl/citroen/bx-xb/2196/10474-10325/cilinderkoppakking

http://www.auto-onderdelen24.nl/citroen/bx-xb/2196/10478/cilinderkopbouten

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 05 februari 2016 10:01 AM
  [ # 17 ]

Is er een motorrevisiebedrijf in de buurt? Daar kun je in de regel ook terecht voor pakkingsets. Mister-Auto is vooral erg traag. Reserveer je tijd en ruimte, heb je de onderdelen te laat (of het verkeerder materiaal). Verder wat René zegt.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 05 februari 2016 02:28 PM
  [ # 18 ]

Auto-onderdelen24.nl heeft een uitgebreid assortiment en scherpe prijzen, maar reken op een week of twee voordat je het in huis hebt.

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 05 februari 2016 02:43 PM
  [ # 19 ]

Carpartsdirect.nl

Goed gesorteerd, goed geprijsd, geen verzendkosten bij een bestelling groter dan 20.00 euro, snelle levering, vandaag besteld, morgen in huis. Werkt perfect. Vooral de snelle levering is voor mij een groot pluspunt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2016 02:56 PM
  [ # 20 ]
Zweefgraag schreef:

Reken op een week of twee voordat je het in huis hebt.

Mijn ervaring is ca. 5 werkdagen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 07 februari 2016 06:54 PM
  [ # 21 ]

Heb gemerkt dat mijn radiator slangen knetterhard worden als ik een stuk heb gereden, en het koelvloeistof niveau in de radiator zakt niet. Heeft dat met de kop te maken(kop kapot) of is dat de thermostaat?
En waarom worden de slangen zo hard als de kop kapot is? Ik moet nog 2 weken naar het werk rijden en dan kan ik de auto een week missen. Maar is het verstandig dat ik er mee ga rijden?(55 KM per dag)

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 07 februari 2016 07:52 PM
  [ # 22 ]

Mijn ervaringen:
Auto-onderdelen24 ,de Duitser, 1,5 tot 2 weken.
Carpartsdirect, de Schiedammer, 1 dag.

Groet, Jan

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2016 12:15 AM
  [ # 23 ]

Knetterhard? Die slangen staan toch gewoon onder druk als alles warm is en de motor draait? Jouw blok lekt olie aan de buitenkant? Dus geen olie in de koelvloeistof? Geen witte walm uit de uitlaat? KVS-meur in de auto? In dat geval olie checken en dan kun je nog even doorkachelen met dat ding. Doch jij hebt het laatste woord. Slaat de koppakking wel door naar binnen (olie en kvs bij elkaar, eventueel ook in de cilinders), dan moet je de kop wel laten vlakken (na het wegslepen en demonteren van de kop). Maar ja, hoe lang rij je zo al rond? Extra voorraadje olie en kvs aan boord? Het kan soms heel lang aan, zeker als je niet het uiterste vergt van het blok.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 08 februari 2016 11:08 AM
  [ # 24 ]

Normaal kun je de slang nog gewoon inknijpen, maar bij mij gaat dat echt niet, de slangen zijn te hard om in te knijpen.
Er staat veel druk op de slangen, en als je de radiatordop los draait dan is de druk meteen van de slang af.
En ik rij nog maar een paar dagen zo rond, sinds donderdag.Ga zo eerst even de thermostaat checken, en de koelvloeistof er af halen kijken of daar prut in zit. En dan ga ik verder mijn plan van aanpak maken.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2016 12:49 PM
  [ # 25 ]

Dat zou betekenen dat de thermostaat dicht blijft. Meestal blijft het ding juist (deels) open. Vervange is niet moeilijk en kost de wereld niet. Je kunt ‘m trouwens testen in een pannetje op het vuur. Het ding moeten open gaan als de temperatuur oploopt. Succes

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 08 februari 2016 01:39 PM
  [ # 26 ]

Tot de reparatie zou je kunnen overwegen om met de dop los rijden, kan ie geen druk opbouwen.
Ik rij al 9 jaar met de dop los in de berlingo vanwege de beruchte kachelradiateurtjes.
Die druk vind ik trouwens onzin. Geen idee waarom dat is. Fans slaan aan bij 87gr. ofzo.
Kv kan dus nooit koken.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 08 februari 2016 01:58 PM
  [ # 27 ]

Druk bouwt ie op als de waterpomp aan het werk gaat en het koelwater warm wordt en dus uitzet. Daarom is er een expansievat. Normaal gesproken zou de dop een teveel aan druk moeten aflaten. Als er dan nog teveel druk wordt opgebouwd is er iets niet helemaal in de haak.

Met de dop eraf rijden lijkt me niet helemaal de bedoeling. De KVS kan er dan uitklotsen.

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 08 februari 2016 02:00 PM
  [ # 28 ]

Als ik nu ga rijden dan koelt de motor puur op rij wind. Als de thermostaat niet open gaat dan zal de fan ook niet zo gauw aan slaan. Dan zou die aan gaan als de temp-meter door de warmte van de motor rond de 80 graden zit. Maar dan is de temperatuur van de motor een stuk hoger.
Heb de thermostaat getest, en hij gaat heel langzaam een heel klein stukje open mm of 2/3. Dus morgen maar even een ander kopen, kijken of die het beter doet. Heb geen olie in het water en geen water in mijn olie, dus vermoed dat de kop niet lek is.
En het is een gesloten circuit, dus ik heb geen expantievat.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2016 04:01 PM
  [ # 29 ]

(Een deel van) de radiateur is het expansievat. Met de dop los, wil zeggen een halve slag los. Koelvloeistof klotst er niet uit, je raakt de dop niet kwijt en bij een overdruk werkt de dop eerder als ventiel dan normaal. Je fan wordt aangestuurd door een temperatuurmeter aan je radiateur, als het goed is. Die kan ook zijn gesneuveld. Er zit een stekkertje op. Je kunt de beide polen op de schakelaar/temp.meter overbruggen op de radiateur, zodat de fan permanent draait. Weet je meteen of a. de schakelaar het doet en b. of je fan naar behoren werkt. Werkt de fan niet, dan koel je alleen met rijwind. Bij veel stationair draaien, wordt de vloeistof te heet. En koken kan dat spul wel degelijk, weet ik uit ervaring.

NB die thermostaat zou volgens mij wel iets meer moeten geven dan die paar millimeter.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 08 februari 2016 08:00 PM
  [ # 30 ]

Dus de waterpomp zou ook defect kunnen zijn? Omdat het nivo onder de dop gelijk blijft, en hij dus geen kv naar de radiator pompt.
En de fan heb ik al doorverbonden en die doet het super. En ik kan de dop wel los laten maar dan heb ik toch nog geen koeling? Want dan gaat toch alleen de druk op de bovenste slang weg?

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook