Reparatie Stoel Xsara Picasso en voorstellen
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 08 februari 2016 02:35 PM

Hallo allemaal,

mijn naam is Martin en zowel nieuw hier op het forum als met Citroën….
In het dagelijks leven ben ik ICTer. In mijn vrije tijd kan ik mij redelijk amuseren met diverse hobby’s.
Een van mijn hobby’s is motorrijden en hieraan doe ik alle onderhoud zelf. Ik ben echter geen automonteur en laat het echte sleutelwerk over aan mensen met verstand van zaken.
Ik heb een achtergrond in de elektronica en ben niet vies van vuile handen.

Ik (wij… mijn vrouw en ik) zijn sinds kort in het bezit van een Xsara Picasso 1.8 16V van 2003 met zo’n 165d op de klok.
Het rijdt heerlijk, maar zo’n auto van 13 jaartjes heeft natuurlijk wat liefde nodig.

Een van de mankementen was de armleuning van de bestuurdersstoel die was afgebroken en de lendensteun die niets deed.
Ik lees online heel veel over een afgebroken plastic plaat die makkelijk vervangen kan worden, maar helaas was het bij mij wat ernstiger.
In de stoel was de metalen bevestiging waarop die plaat geklikt wordt dus volledig afgebroken….
(ik weet het,, dat was ook mijn gedachte… hoe krijg je het voor elkaar???)

De lendensteun kon ik gewoon aan draaien, maar het veranderde niets aan de steun in de rug. Daar zat dus ook iets niet goed.

Profiel  
 
Lieuwke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 08 februari 2016 02:35 PM
  [ # 1 ]

Vandaag had ik vrij en ben aan de slag gegaan om te kijken of we e.e.a. konden repareren:

De stoel naar voren geklapt middels de ontgrendeling achteraan de stoel en de minpool van de accu afgekoppeld.
Na een koffiepauze van een half uurtje ging ik er van uit dat het wel safe zou zijn de airbag connector los te koppelen onder stoel.