Saxo VTR probleempjes
Predletter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-02-2016

Gepost: 08 februari 2016 02:40 PM

Beste,

Even mijzelf voorstellen. Predletter uit Apeldoorn.
Al enige tijd lees ik dit forum en heb hier al veel aan gehad. Hleaas kon ik onderstaand probleem niet terug vinden in de onderwerpen die reeds bestaan. Vandaar dit topic

2 maanden geleden heb ik een Saxo VTR aangeschaft ui ‘98. Donders wat een fijn autootje is dit.
Ik heb geen onderhouds historie en eigenlijk gewoon een gok genomen met de aanschaf.Voor als nog werkt het meeste tip top. (fingers crossed)

Nu is het al wel een oud beestje en heeft her en der wat kwaaltjes die makkelijk op te lossen zijn.(mede dankzij dit forum)
Het enige waar ik tegen aan loop is het volgende en mogelijk weten de kenners wat dit kan zijn.

De auto start niet altijd. Lampjes en de kermis brand allemaal. Het gezoem hoor je dat de benzine pomp aangaat maar start niet door. Nu zat ik zelf te denken aangezien ik 2 sleutels heb (Waarschijnlijk nieuw cillinderslot) dat transponder niet goed reageert. Af en toe rommelen aan de sleutel. Er in en er uit of omgedraaid en dan start de motor wel weer. Totdat het opviel dat mijn dagrij verlichting continue blijft branden. Dit hangt samen met de sigarettenaansteker deze zit los.

Situatie:

1: Omhulsel sigarettenaansteker omhulsel goed vast gedrukt.
-Dashboard verlichting gaat niet aan. Auto start slecht.

2:Omhulsel sigarettenaanstker iets uitgestoken
-Dashboard verlichting gaat aan.
-Met sleutel eruit blijft dagrij verlichting branden en niet uit te krijgen.

In situatie 2 start de auto vaker goed dan situatie 1.

Dashboard los gehaald omdat ik vermoed dat er ergens sluiting is of massa probleem. Maar alles zit netjes vast, geen draadjes los. Ik kan niks ontdekken.Dit is pas sindskort en er is niks in de sigareetenaansteker geweest van wat ik weet.

Vanmiddag zal ik er eens een filmpje van maken en posten ter verduidelijking.

Heeft iemand een suggestie of een idee met dit x-files achtige verhaal?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook