2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Onderste beplating stuurkolom V6 s. 1 + elektr. voorstoel
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 26 februari 2016 02:38 PM
  [ # 16 ]

Zoals eerder gezegd: de voorstoel wil niet meer voor- of achteruit (de rugleuning werkt wel). Als de stekkers aangesloten zijn en ik druk op de bedieningsknop, dan hoor ik het relais klikken en ik zie dat het apparaatje waar de rode pijl bij staat -sorry dat ik niet preciezer kan zijn- een beetje beweegt. Betekent dit dat het elektromotortje dat daar rechts boven zit óók werkt? Als dat zo is, zou het dan een mechanisch probleem zijn?

Afbeelding Bijlagen
P2260047.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 26 februari 2016 04:26 PM
  [ # 17 ]

Eureka! Ik heb zelf hierboven al het antwoord gegeven: het gebroken aandrijfkabeltje is de boosdoener. Nu eens gaan zoeken of zo’n ding nog los en nieuw te krijgen is, of anders zelf iets fabriceren.

Afbeelding Bijlagen
P2260048.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 februari 2016 12:00 PM
  [ # 18 ]

Aanvulling: dat aandrijfkabeltje is trouwens een gevlochten elastiek, dat je er niet zomaar uittrekt. Als iemand nog zoiets (in goede staat) heeft liggen houd ik mij aanbevolen. (Een complete stoel kopen gaat mij te ver.)

Aanvulling 2: het blijkt dat de passagiersstoel precies dezelfde symptomen heeft: niet voor- of achteruit willen (terwijl je wel de klik van het relais hoort), maar wel met een werkende rugleuning. Of ook daar een kapot elastiek de oorzaak is kan ik even niet zien. Ik houd u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 februari 2016 05:07 PM
  [ # 19 ]

Ik weet niet of wat ik hierboven allemaal schrijf wel klopt. Ik heb het elastiek er nu uit -het metalen deel haakt zich ergens achteraan de rails vast- maar betwijfel of zo’n elastiek sterk genoeg is om een stoel mét de bestuurder erop voor- of achteruit te doen gaan. Vóóraan de rails zit een katrolletje waar het elastiek omheen gaat, maar waar het andere einde dan vastzit kan ik niet zien.

Aanvulling: als de kant met het haakje achteraan de rails vastzit en het elastiek na de katrol weer naar binnengaat, zou het dus alleen bedoeld kunnen zijn om de stoel naar achteren te trekken. Gaat de stoel vooruit, dan wordt het elastiek uitgerekt, lijkt me, en bij een gebroken elastiek zou je dan verwachten dat de stoel nog wel naar voren gaat, maar niet meer naar achteren.

Ik hoop dat iemand opheldering kan verschaffen.

R.

Afbeelding Bijlagen
P2270050.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 februari 2016 05:40 PM
  [ # 20 ]

Staat me iets bij dat ze elkaar ondersteunen: als de (elektro)motor kapot is werkt de geleiding niet.
Deze geleiding werkt ook niet als het elastiek kapot is. Het werkt alleen als beide heel zijn.
Ze ondersteunen/helpen elkaar. Dus….....elastiek repareren of een andere stoelrail/geleider scoren.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 februari 2016 06:15 PM
  [ # 21 ]

Dank voor je reactie, citroen23! Alleen zal het misschien moeilijk worden een los elastiek of losse stoelrail te scoren.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 februari 2016 10:55 PM
  [ # 22 ]

Ffff contact opnemen met het magazijn van de xm club.
Hebben vast wel een rail op de plank liggen. Wink
of Bart ebben of snuverink enz ,enz.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 februari 2016 11:04 PM
  [ # 23 ]

Dankjewel voor de tip, citroen23, maar ik ben al lid van de BX- en de CX-club, en omdat er binnen de clubs in principe niet aan buitenstaanders wordt verkocht, zou ik eerst lid moeten worden. Bart E. ken ik, maar die heeft zulke kleine onderdeeltjes niet of niet meer.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 februari 2016 11:14 PM
  [ # 24 ]

Invullen op de onderdelenlijn een optie ?
Ze bellen jou op als ze het hebben,noemen een prijs
en jij zegt ja of nee. Heb ik goeie ervaringen mee.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 27 februari 2016 11:18 PM
  [ # 25 ]

Heb je het nu over de XM-club of over Bart E.?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 februari 2016 11:26 PM
  [ # 26 ]

http://Www.onderdelenlijn.nl  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 28 februari 2016 12:25 AM
  [ # 27 ]

Dank je. “Onderdelenlijn” net geprobeerd, maar daar vind ik mijn onderdeel niet. Ik zoek verder.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 februari 2016 01:02 AM
  [ # 28 ]

Toch niet onder: “elastiekje”  Laughing want dan zul je niks vinden.

Ik heb “Stoel Rails links” ingevuld en dat pakt hij wel.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 28 februari 2016 02:53 AM
  [ # 29 ]

Ik lees dat je een 3.0 24 klepper hebt uit `92?
Die hadden nog geen zijairbags volgens mij.
Werden die 24 kleppers toen al gemaakt in `92?

Ik denk dat die “elastieken” 2 afgesneden airbagkabelbomen zijn .
Volgens Citroën Service:
6514 ZW
NFP
01
AIRBAG OPZIJ KABELBOOM
Waarschijnlijk zijn die stoelen er later ingebeund en zit je nu in de verkeerde richting te zoeken.
Dat ene motortje( goudkleurig) drijft een vierkante staaf aan met tussenverbindingsstukken.Op de foto van #16 te zien.
Die staaf drijft een tandwieltje aan dat je stoel via het frame doet bewegen.
Dat vereist wel wat onderhoud( vet) en daar schort het meestal aan .
Op een gegeven moment loopt de boel vast of breekt op de tussenverbindingsstukjes die van hard plastic zijn .
Bij jou is dat laatste niet het geval , want dan hoor je het motortje wel draaien , alleen beweegt er dan niets.
Advies is dan ook ,stoel er uit halen, motortje er uit beunen , staaf er uit trekken en schoonmaken die handel , ook de geleiderails waar alles op op en neer glijdt.
Die andere motor is voor je rugleuning , die werkt nog goed blijkbaar.
Succes!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 februari 2016 10:03 AM
  [ # 30 ]

Met een beetje geluk is het nog eenvoudiger. Op de foto zie ik een moer die los op de schroefdraad zit. Waarschijnlijk dat de motor daardoor speling heeft.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook