2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Michelin-banden:  China versus Europa
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 februari 2016 02:14 PM
  [ # 16 ]

In een XWX mag sowieso nooit een binnenband…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 14 februari 2016 02:26 PM
  [ # 17 ]
paso schreef:

Ben wel benieuwd naar de fabricagedatum van die Michelin’s, niet omdat ze drie jaar geleden verkocht zijn dat ze ook maar net zo oud zijn.

Dat weet ik, dat was 18/12. En nieuw gemonteerd aug. ‘12.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2016 02:26 PM
  [ # 18 ]

ik had de xvs p ik heb ze weggegooid met 6mm profiel helemaal uitgedroogd ik had ze 3 jaar geleden nw gekocht ze bleken echter al 7 jaar oud xwx is voor de sm?????

doei

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 14 februari 2016 08:34 PM
  [ # 19 ]

Vandaag ook een paar flinke stoppers gemaakt en een paar bochten gehoekt op zeer nat wegdek.
Niets spannends aan de hand gewoon goed.

Ik heb ook de profieldiepte vandaag opgemeten.
Voorzijde 7,5mm.  Achterzijde 8mm.
Over een half jaar weer eens kijken.

Dat moet andersom zijn voorzijde 8mm en achterzijde 7,5mm.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Chrispy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 17-03-2016

Gepost: 18 maart 2016 12:26 PM
  [ # 20 ]

NanKang en Linglong niet over een kam scheren.
nanKang bestaal al sinds 1959 en is zelfs huisleverancier voor Ford USA. Sinds ze in Europa geleverd worden (waarvoor ze van de RDW een attest hebben gekregen) zijn er nauwelijks klachten over binnengekomen. Dat laatste gaat helaas niet op voor LingLong. Dit Budget merk laat dan ook echt zien dat het een goedkoop product betreft. In de regen presteert het vooral stukken minder. Maar het “alle waar naar zijn geld” gaat de ankere kant ook niet op. Michelin Pilot series staan bekend om hun snelle slijten. Die krijgen niet eens de kans om uit te drogen. En toch betaal je de hoofdprijs.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 maart 2016 12:48 PM
  [ # 21 ]

Die Michelin ES bandjes zijn idd heel fijne banden, maar ook bij ons zaten er in no time meer droogtescheuren in dan de vreselijke lawaai Continentals die er af waren gekomen en waarvan er nog altijd twee dienst doen op mijn aanhangertje.

Slijten doen ze bij ons nauwelijks omdat we weinig rijden, maar de volgende banden worden geen Michelin meer.

Onder mijn Jaguar heb ik in 1996 vier nieuwe banden laten monteren, Pirelli en die zijn nog zonder scheurtjes. Het kan nog erger, onder mijn 59 jaar oude motorfiets zitten de banden nog die er in 1966 al om zaten, voor Dunlop en achter Continental. Geen droogtescheurtje te bekennen en het rubber is nog lekker zacht.

Ik rijd er soms een klein stukje mee in de buurt en nooit snel en binnenkort komen er nieuwe retro banden om, maar dat rubber lijkt nog prima in orde.

Jammer dat die Michelins zo snel verdrogen want verder vind ik het een lekker bandje.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 18 maart 2016 09:01 PM
  [ # 22 ]

Nou heb ik toevallig ook een 59 jaar oude motor. Vorig jaar uit een schuur getrokken na 39 jaar.

Een Bitri 200 uit 1957.

Daar zitten de eerste banden van’57 nog om de velgen en het zijn nog Michelins ook.

19500km op de teller, profieldiepte is nog 8!mm, niet verdroogd, vorig jaar opgepompt en nu nog hard.

Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 18 maart 2016 09:26 PM
  [ # 23 ]

Vroegâh was alles betâh!!  Wink
Nee serieus, ik denk dat de ouderwetse natuurrubber-compounds beter tegen de tijd, zon en zuurstof bestand waren dan de huidige synthetische brouwsels dat zijn. Ik heb overigens ooit ergens gelezen dat ook ozon (wordt geproduceerd door o.a. elektromotoren en laserprinters) geen positief effect heeft op banden, al was dit in de context van je fiets bij een wasmachine stallen, maar toch…..

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 22 maart 2016 09:35 AM
  [ # 24 ]

Mits voorzien van de juiste antioxidanten in de juiste hoeveelheden hebben alle rubbersoorten een lange levensduur.
Maar die kosten geld, dus..
Of is het -built in obsolescence-?

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 maart 2016 10:02 AM
  [ # 25 ]

Mijn ervaringen met( oude ) DS banden XAS en XVS is dat deze heel gevoelig zijn aan uitdrogen en scheurtjes .

Heb ooit een achterband gehad waar het loopvlak in een keer los kwam , bumper ,  vleugel ,

handvat van de achterdeur , zelfs de trompet van de richtingaanwijzer moest er aan geloven 😳

Van de kopie XVS banden hoor ik dan weer goede komentaren over rijgedrag !

SM banden (XWX ) hebben daar dan weer geen last van .

Drie jaar vind ik nu toch wel HEEEEEl snel !

Nankang is ook wel één van de betere merken van het verre oosten .

Anderzijds gisteren een nieuwe Berlingo met een kapotte band van een ongekend merk , kost meer dan een Michelin 😎

Ga vanavond maar eens rond al mijn Citroenen lopen ......

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 24 maart 2016 08:22 AM
  [ # 26 ]

Ik keek nog even naar de laatste ADAC bandentest:  KLIK!
Het blijkt dat de Chinezen beter worden.
Natuurlijk staat Conti altijd bovenaan, ‘t is Duits tenslotte.
Maar de Nexen is net zo goed als mijn bejubelde Michelin band.
Tijden veranderen.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 maart 2016 11:50 AM
  [ # 27 ]

Een goede vriend van mij heeft onder zijn saxo diesel Michelin banden en zien er nog uit als nieuw maar zitten er al wel 120 000 km onder. Mijn pa had op zijn nieuwe XM begin jaren 90 tot 3x toe een ei op zijn Michelin band, deze banden waren echt niet oud. Vroeger of nu, volgens mij zijn er altijd maandag ochtend modellen met banden. Mijn ervaring met Michelins is in het algemeen altijd goed geweest.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2016 01:50 PM
  [ # 28 ]
jakkerma schreef:

Ik keek nog even naar de laatste ADAC bandentest:  KLIK!
Het blijkt dat de Chinezen beter worden.
Natuurlijk staat Conti altijd bovenaan, ‘t is Duits tenslotte.
Maar de Nexen is net zo goed als mijn bejubelde Michelin band.
Tijden veranderen.

Inderdaad de Nexen scoort iets minder bij verslijten de rest van de punten is gelijk met de Michelin.

Als je kijkt op de ANWB site naar de bandentests van 2014 tot en met 2016 zie je dat Michelin met zijn Energysaver droevige resultaten haalt.
Persoonlijk heb ik met de “Energy banden” van Michelin zeer slechte ervaringen, en ben ik verbaasd dat Michelin vrede neemt met deze prestatie’s.
Zij hebben toch de kennis en mogelijkheid om beter presterende banden te maken/leveren, uiteindelijk betaald de klant daar toch ook voor.

Zelf rij ik al 2 zomers met Nokian Line onder de Xantia, deze band presteert volgens de tests beter dan de Michelin Energysaver en laat dit in de praktijk ook duidelijk zien.
En dan zwijgen we nog over het prijsverschil, maar dit komt voor mij op de 2de plaats grip op droog en vooral op nat wegdek komt voor mij op de 1ste plaats.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 maart 2016 03:59 PM
  [ # 29 ]

Van vergelijkingstests krijg ik tegenwoordig vaak een kindje, jaja! haha.

Ooit, vroeger zat ik in de audio/tv/video.

Toen had je de consu-dingesgids(is dat niet iets onafhankelijks van de overheid??)

En je had ook Panasonic en blaupunkt recorders en vele andere merken, nu deden hun een vergelijktest met 10 recorders.

Blaupunkt en pana kwamen uit de zelfde fabriek, waren 99% gelijk op het merk embleempje en de naam op de afst.bed. na.

De uitslag: de ene op de 2e en de andere op de 10e plek, rara.

Jaren later zoiets het zelfde met electrische sfeerhaarden, had je de faber narvik.
Faber was later samen met atag en pelgrim geen idee hoe om.
Opeens had je die zelfde haardjes ook met pelgrim embleem. Waarom niet.

Weer zo’n test, in zo’n gids, de ene op de 1e plek de ander op de 9e plek, haha lekker hoor.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook