Interne lekkage centrifugaalregelaar, koppelingsvergrendeling of -regelaar?
laurens_58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 13 februari 2016 06:35 PM

Bij stationair draaien slaat de HD-regelaar zowat iedere 4-5 seconden weer aan.
Er zijn geen externe lekkages aangetroffen. Ik heb dus last van intern drukverlies.
Als ik het stuurhuis + de centrigugaalregelaar afkoppel dan houdt de druk netjes stand tot meer dan een minuut. Ik concludeer dat de rest dus in goede staat verkeert.
Als ik het stuurhuis weer aansluit en dus alleen de toevoer naar de centrifugaalregelaar afblok, dan is de rusttijd van de HD-pomp ca 40 seconden. Het stuurhuis lijkt mij dan dus niet problematisch.

Kortom ik richt me op de centrifugaalregelaar. Deze is een jaar geleden gereviseerd, nieuw lager en rubbers. Als ik de rubberleidingafvoer aan het einde controleer, dan komt daar, ook bij remmen, nagenoeg niets uit. Dat rubber is dus goed. Controleer ik de retourstroom naar het voorraadvat vanaf de plunjer, dan komt daar stationair een minimaal stroompje uit en als ik schakel komt daar een kleine guts uit die binnen enkele seconden weer tot het kleine stroompje terug gaat. Dat lijkt me ook niet slecht.

wat veroorzaakt nu het drukverlies?
Komen de koppelingsregelaar en de koppelingsvergrendeling nog in aanmerking?

Bijkomend verschijnsel: Alleen bij warme motor (na 15 minuten rijden), klink een kraak als ik terugschakel naar de 2e versnelling.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook