Instellen spiegel bij achteruitrijden
repiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-09-2010

Gepost: 20 februari 2016 06:29 PM

Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe C4 GP Tendance. Op mijn vorige C4 (2010 ligne business) kon ik de rechterspiegel bij achteruit rijden handmatig naar eigen voorkeur instellen. Die stand werd vervolgens onthouden. Bij de nieuwe lukt mij dat niet. Er zit wel een optie op die er voor zorgt dat bij achteruit rijden de spiegel naar beneden draait. Alleen lukt het niet die vooraf ingestelde stand te wijzigen zodat mijn voorkeursstand wordt onthouden. Iemand een tip hoe dat wel aangepast kan worden?

Profiel  
 
Max BrainBox
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 29-09-2009

Gepost: 22 februari 2016 10:13 AM
  [ # 1 ]

Je hebt dit misschien al eerder geprobeerd,maar ik geef je het toch even mee:

Je kan de spiegel twee standen laten onthouden door hem in te stellen met de cursorknoppen terwijl de versnelling in ofwel vooruit, ofwel achteruit staat en de keuzeknop van de spiegel links of rechts, dus niet in de middenstand.

Succes!

2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig

Profiel  
 
repiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-09-2010

Gepost: 22 februari 2016 09:01 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de reactie.Ik heb het zojuist geprobeerd maar het lukt helaas niet zo. De spiegel onthoudt de door jou beschreven handmatige instelling niet. Hij valt steeds weer terug op de fabrieksinstelling. Daarbij gaat de spiegel rechts (en links) maar een klein stukje naar beneden. Onvoldoende voor mijn wens. Ik moet namelijk bij het parkeren voor mijn huisdeur langs een opstaand randje parkeren. Dat lukt niet lekker met de huidige fabrieksinstelling. Het lijkt wel of de spiegel geen instelbare persoonlijke geheugen functie heeft. Het enige wat kan helpen is het aanpassen van de fabrieksinstelling, maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan.

Profiel  
 
repiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-09-2010

Gepost: 22 februari 2016 09:01 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reactie.Ik heb het zojuist geprobeerd maar het lukt helaas niet zo. De spiegel onthoudt de door jou beschreven handmatige instelling niet. Hij valt steeds weer terug op de fabrieksinstelling. Daarbij gaat de spiegel rechts (en links) maar een klein stukje naar beneden. Onvoldoende voor mijn wens. Ik moet namelijk bij het parkeren voor mijn huisdeur langs een opstaand randje parkeren. Dat lukt niet lekker met de huidige fabrieksinstelling. Het lijkt wel of de spiegel geen instelbare persoonlijke geheugen functie heeft. Het enige wat kan helpen is het aanpassen van de fabrieksinstelling, maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan.

Profiel  
 
repiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-09-2010

Gepost: 22 februari 2016 09:08 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het net zo geprobeerd maar het lukt helaas niet. De spiegel onthoudt de aldus ingestelde voorkeursstand niet. Hij valt toch weer terug op de fabrieksinstelling. Die is helaas niet goed genoeg voor mijn wens. Ik moet namelijk bij het parkeren bij mijn huis langs een opstaand randje parkeren. Daarvoor moet de rechterspiegel verder naar beneden.

Het lijkt wel of de spiegel geen geheugenfunctie heeft, maar enkel een vooraf bepaalde fabrieksinstelling. Het enige wat dan helpt is het aanpassen van die fabrieksinstelling, maar daar kan ik niets over vinden in het instructieboekje.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 23 februari 2016 05:38 PM
  [ # 5 ]

Als je de spiegel met de versnelling in z’n achteruit hebt ingesteld, moet je de cursorknop wel op rechts laten staan hoor.( voor het geval dat je hem weer in het midden zet).
Ik hoop dat dit helpt.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
repiet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-09-2010

Gepost: 23 februari 2016 11:45 PM
  [ # 6 ]

Heb ik gedaan. Helaas geen verschil. Bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook