1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C4 Cactus Rip Curl
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 februari 2016 01:26 PM

van de voorpagina

Zomerse Cactus

De Citroën C4 Cactus heeft zich inmiddels bewezen als een echte Citroën. Eigenwijs als de Cactus is, heeft hij fluitend een schare liefhebbers aan zich weten te binden. Wat is er beter dan een C4 Cactus? Meer Cacti, en dus brengt Citroën een speciale uitgave onder de noemer Rip Curl. Citroën zorgt voor golfslag in Genève!

Dat Citroën in Genève de nadruk wil leggen op vrijheid en avontuur was, na de aankondigingen van de e-Méhari en de SpaceTourer Hyphen al duidelijk geworden. Maar welke auto in het huidige programma verdient het meer om zich in die richting te profileren dan de C4 Cactus? Speciaal om dat mogelijk te maken werd contact gelegd met het surfmerk Rip Curl om de Cactus strandmanieren bij te brengen.

De Cactus Rip Curl introduceert een nieuw stuk techniek voor de Cactus serie: Grip Control. Vooralsnog is die speciaal voorbehouden aan de Rip Curl versie. Grip Control is een intelligent systeem dat zorgt voor meer aandrijfkracht wanneer wordt overgeschakeld naar een van de speciale aandrijfmodi. Daarvoor zijn er vijf keuzes:

Standaard, voor rijden op normale wegen, waarbij het Grip Control systeem zich aanpast aan de conditie van het wegdek. Zand, waarbij de aandrijving op beide voorwielen gelijk wordt gehouden om zo veel mogelijk trekkracht op rulle ondergrond te geven. Zo wordt het effect van een sperdifferentieel bereikt. Deze modus werkt tot 120 km/h en schakelt daarboven automatisch om naar standaard. Off-road, een modus die werkt als een limited-slip differentieel. Hiermee wordt maximaal koppel gezet op het wiel met de meeste grip, zodat rijden op gladde, modderige wegen wordt vergemakkelijkt. Sneeuw is een modus die automatisch de aandrijving op de voorwielen aanpast aan de bemerkte slip, waardoor in besneeuwde, winterse omstandigheden veilig kan worden doorgereden. Deze modus schakelt boven 50 km/h automatisch naar standaard. En natuurlijk is er de modus ESP Off om het systeem buiten werking te stellen.

De Grip Control techniek wordt aangeboden in combinatie met de PureTech 110 S&S machine met zesversnellings handbak. Om te zorgen dat de verschillende aandrijfmodi hun werk zo goed moghelijk doen, wordt de Cactus Rip Curl geschoeid met GoodYear Vector 4Season banden, maatje 205/50 R17. Uiterlijk is de Rip Curl versie van andere Cacti te onderscheiden door de witte spiegelkappen, de witte dakdragers en de speciale Rip Curl striping. Verder is de Cactus Rip Curl voorzien van zilvergrijze skids aan voor- en achterzijde. In het interieur zijn diverse onderdelen in de accentkleur Pulp Orange uitgevoerd. De Cactus Rip Curl is gebaseerd op de Cactus Shine, waarvan de belangrijkste uitrusting is overgenomen.

De Cactus Rip Curl is voor het eerst te zien op de Motor Show in Genève van 1 tot en met 13 maart en wordt dit voorjaar in Nederland verwacht. In Genève wordt bovendien een tweede nieuwe versie van de Cactus verwacht: de grotendeels witte Cactus ‘W’, die in hoge mate te personaliseren is en die zich kenmerkt door nieuwe monochrome details.

Tekst: Penny Lane, foto’s: Citroën Communication, bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 februari 2016 05:19 PM
  [ # 1 ]

Nice…. Ik had ook al wel andere airbump patronen verwacht eigenlijk…

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 22 februari 2016 07:34 PM
  [ # 2 ]

Zo kennen we citroen, vond dat altijd leuk die speciale serie modellen, in beperkt aantal stuks.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2016 07:52 PM
  [ # 3 ]

Rip Curl ken ik voornamelijk als merk dat kleding maakt voor de surfers/boarders etc.
Eerlijk gezegd zie ik nog niet echt iets wat deze auto ‘Rip Curl’ maakt, behalve de kleuren en patronen.
Zit er wellicht nog iets van merchandising aan vast in de vorm van Rip Curl kleding met daar dan een Cactus op oid?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 februari 2016 07:58 PM
  [ # 4 ]

Artikel wel gelezen? Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2016 08:02 PM
  [ # 5 ]

Ja. Je doelt op Grip Control? Ik moet eerlijk toegeven dat ik die link dan weer niet zo sterk vind. Zo’n systeem kan je prima los ontwikkelen, en da’s vast niet gedaan in samenwerken met het genoemde merk. Verder zijn er nog maar weinig stranden waar je met de auto op mag Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 februari 2016 08:20 PM
  [ # 6 ]

Het is maar een dun laagje saus idd, maar dat is in het verleden vaker op die manier gedaan. Even de naam eraan verbinden van een ‘hip’ merk…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2016 08:23 PM
  [ # 7 ]

Wat overigens niet wil zeggen dat ik de uitvoering niet geslaagd vind hoor!
Ben benieuwd wanneer we hem hier gaan spotten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 februari 2016 08:26 PM
  [ # 8 ]

Voor de Rip Curl zie ik weinig reden tot koop. Naar mijn idee is dit meer een auto voor bergachtige gebieden. Maar de witte Cactus lijkt mij wel leuk. Jammer dat er maar een plaatje te zien is.
Zeker de actiemodellen doen mij weer denken aan vroeger. Zo had ik een van de eerste Citroen AX-en in Nederland.
Dat was de AX hit met leuke striping en een fraaie kleur.
Inclusief een hoop ellende maar daar heette hij ook hit voor. Een klap in je gezicht, maar het was qua model een leuk wagentje. Ik heb er nog veel herinneringen aan. Wink
Maar laat de bijzondere Cactussen maar komen. In de Cactus heb ik wel vertrouwen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 februari 2016 09:39 PM
  [ # 9 ]

Vooruit, nog een witte:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 februari 2016 09:44 PM
  [ # 10 ]

Wat het ‘Rip Curl’-gehalte van de C4 Cactus Rip Curl betreft, dit is de sfeer die Citroën ermee wil opwekken:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 februari 2016 09:56 PM
  [ # 11 ]

He, een derde dakrail, alleen een beetje breed! Nu begin ik in te zien dat ik met twee hele smalle surfplankjes op mijn dak rij…...
Grappige foto die Cactus bij het strand. Lijkt wel of ze hem voor een schilderij hebben geparkeerd.
Rens, bedankt voor de foto.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 februari 2016 10:37 PM
  [ # 12 ]

Als er zoveel belangstelling voor de C4 Cactus Rip Curl is, doen we nog enkele persfoto’s.

De ‘Rip Curl’-lifestyle:

De modieuze details in het interieur:

De keuzeknop voor de Grip Control:

foto’s: Citroën Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2016 10:54 PM
  [ # 13 ]

Ik vind hem er best okay uit zien! En niet onbelangrijk: de betere wederhelft is ook te spreken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 22 februari 2016 11:47 PM
  [ # 14 ]

If only they released it a year earlier… Sad

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2016 11:50 PM
  [ # 15 ]

Nou, da’s wel een punt wat je daar hebt: Ik denk dat ‘ie Cactus rijders wel aanspreekt, maar hoeveel potentiële kopers die eerst géén interesse in de Cactus hadden, hebben dat nu wel? M.a.w., wordt met dit model de markt vergroot?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook