XM expansievaatje nog leverbaar
niekcx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007

- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Gepost: 25 februari 2016 09:25 AM

Nadat het expansievaatje van de koelvloeistof van mijn XM V6.24 uit 1999 kapot ging, probeerde ik er eentje nieuw of gebruikt op de kop te tikken. Ik had het snel nodig, mijn XM stond in de garage te wachten op dit ene onderdeel. Nergens in Nederland was het te vinden, ik zocht via internet en belde met bekende en onbekende (gebruikte)onderdelenbedrijven, iedereen liet me weten dat ze er niet meer zijn en dat de oplossing is zelf iets in elkaar te knutselen.

Gelukkig vond ik na googlen via het forum toch nog een gebruikt exemplaar, blijkbaar het enige dat nog te vinden was, en dat de eigenaar wilde verkopen en snel verzenden (bedankt furriegurrie).

Ik vond het intrigerend dat zo’n regelmatig gewild onderdeel gewoon niet meer nieuw bestaat en zocht uit nieuwsgierigheid nog wat verder. Het artikelnummer is 1307HJ. En wat blijkt, over de grens bij CX-Basis zijn ze gewoon nog nieuw te koop.

Afbeelding Bijlagen
XM-expansievaatje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook