Waar zit de sensor van de watertemperatuur en de claxon ?
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 maart 2016 10:59 PM

Even terug aan een CX aan het knutselen   cheese  betreft een GTI turbo 1 van 1984

natuurlijk heb ik jaren geleden al mijn CX documentatie weg gegeven ........

Nu ben ik op zoek naar waar de gewone claxon zit , als die er al is , werkt niet dus niet makkelijk op te sporen .

Ook is de temperatuurmeter in het dashboard veel te pessimistisch , welke sensor op het blok is dit ???

Dank bij voorbaat ,

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 maart 2016 11:07 PM
  [ # 1 ]

Claxon zit rechts voor meen ik. Sensor zit bij mij in het tuitje op de kop waar slang op zit die naar oliekoeler gaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 05 maart 2016 09:01 AM
  [ # 2 ]

Walter,

Een ‘84 er GTi Turbo heeft geen gewone claxon enkel een dubbele luchthoorn.
De sensor van de koelwatertemperatuur die de wijzer op het dashboard aan stuurt zit in het waterpomphuis, eigenlijk onder de bobine’s.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 maart 2016 08:18 PM
  [ # 3 ]

Goed dan moet ik die niet meer zoeken , enkel de compressor terug aan de praat krijgen ,

en dan hopen dat met contacten te reinigen de meter wat juister gaat zijn .

Dank , Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2016 03:25 PM
  [ # 4 ]

Hoi Walter!

Ik moet erbij toevoegen dat bij de GTi Turbo van ‘84/‘85 de fout ook vaak in het tellerblok zelf zit. Dit is helaas uniek voor dat bouwjaar, maar ik heb al vaak gezien dat die metertjes een eigen leven leiden. Het is alleen lastig te testen, want geen enkel ander tellerblok komt overeen. Sad
Dus wanneer jouw sensor goed is, kan het best nog daaraan liggen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook