16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie ID20F 1972 Break
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 20 november 2019 03:40 PM
  [ # 226 ]

Ik kan uit ervaring vertellen dat het isoleren van het dak echt een grote bijdrage levert aan het reduceren van geluid in de auto.
Deels isoleert het de buitengeluiden, maar het zal ook de akoestiek in de auto verbeteren. Dus als je nog twijfelt; zeker doen!

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 november 2019 07:02 PM
  [ # 227 ]

Sluit ik me bij aan, die plaat werkt echt als een trommelvlies: dun en groot oppervlak. Als je er tege tikt, galmt hij echt. dus reken maar dat hij op allerlei frequenties vrolijk meedeint. Dat kun je het beste goed dempen. Bij moderne auto’s is dakisolatie een belangrijk onderdeel vd decibellenreductie.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 20 november 2019 09:18 PM
  [ # 228 ]

Dank voor de tip, ik zal het zeker overwegen.
Het stralen en in de epoxy spuiten doe ik zelf maar het spuiten van de aflak heb ik wel in een spuitcabine laten doen. Wel met 2K lak trouwens, veel spuiters gebruiken “standaard” watergedragen lak, wat overigens ook prima is.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 november 2019 09:56 PM
  [ # 229 ]

Ah, mooi. Ja, ik heb de kleppen ook in de 2K lak laten zetten. Kan er met gerust hart een keer een zwerm spreeuwen overvliegen. Had dat gisteren met mijn dagelijkse auto: van voor tot achter van links tot rechts van boven tot onder. Honderden grote spetters. Onvoorstelbaar…gelukkig een Volvo die af fabriek nog in een dikke 2K lak ging, toen dat nog net mocht….heb namelijk geen tijd om hem te wassen. Blijft gewoon zitten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 21 november 2019 08:58 AM
  [ # 230 ]

Gebruikt iemand hier ook wel eens Dynamat (of vergelijkbare producten) om plaatwerk stiller te krijgen?

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 november 2019 10:01 PM
  [ # 231 ]

Nog njet, maar ben het wel van plan, is volgens mij goed spul dat vooral in de car-audio scene wordt gebruikt. en daar weten ze van wanten als het gaat om geluiddemping. Ik was voor de zomer bij zo’n bedrijf om het alarmsysteem uit mijn Volvo te laten bouwen. Daar lag ook veel van dat spul. Voor portieren en schermen ga ik mijn geluk daar eens beproeven.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 24 november 2019 04:27 PM
  [ # 232 ]

Ja, ik heb deze gebruikt (Foto 1). Verkrijgbaar in 100x50 en 100x100.
Ik heb deze gebruikt voor de motorruimte, longerons en vloerbodem.
Wordt ook gebruikt om het plaatwerk te dempen: binnenzijde deuren en spatborden.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 november 2019 04:34 PM
  [ # 233 ]

Aan de binnenzijde van de carrosserie, met name op de vlakke delen zoals vloer, werkt het prima. In de motorruimte niet: tijdens een warme zomer komt het los.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 24 november 2019 04:42 PM
  [ # 234 ]

Wanneer je enkel de dreunfolie gebruikt zou dat inderdaad best eens kunnen.
Maar samen met het originele hitteschild en extra isolatie blijft het allemaal mooi op zijn plaats zitten, bij mijn althans. Ik weet nog dat ik serieus heb moeten wringen om het hitteschild op zijn plaats te krijgen.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 28 april 2020 08:51 PM
  [ # 235 ]

Na een winterpauze ben ik weer druk bezig om de break verder in elkaar te krijgen.

Het dak zit erop en heb deze netjes afgekit. De sierlijsten rondom de daklijst heb ik eerst gemonteerd, daarna met schilderstape proberen om een strakke lijn te maken. Dan een dikke laag polymeerkit erin en gladstrijken. Het is dan de kunst om de kit zo uit te smeren dat deze bij de rand van de tape zo dun mogelijk wordt. Dan zo snel mogelijk de tape eraf halen en eventuele randjes met seepsop gladstrijken. Dit is heel mooi gelukt.
De ramen zitten er ook in. De achter-zijruitjes waren gemakkelijk te monteren. Het (grijze) nieuwe raamrubber is geen voorgevormd rubber maar gewoon “van de rol” en daarbij afgeknipt en aan elkaar gelijmd. Het was al snel duidelijk dat het rubber te ruim was, dus bij de aanzetting weer doorgeknipt en iets ingekort. Met wat vaseline en een nylonkoortje trek je het raam er dan zo in.
Het voorruit was eigenlijk nog simpeler, ook vanwege het filmpje van DS-TT natuurlijk. Het is gewoon een kwestie van het rubber met raam in de sponning leggen en dan naar boven drukken. Maar dan komt het. Ik wilde het raam afkitten en dan zakt deze naar beneden, je kan het met een houtje oid ondersteunen maar dan kan je daar niet bij met kitten. Ik had trouwens een tuit van de kitspuit warm gemaakt en omgebogen, om zo onder het raam te kunnen komen. Als ondersteuning had ik een zuignap op het raam geplakt en met een spanbandje naar de imperiaal getrokken (sorry berline-sleutelaars). Nadat de kit er ingespoten was heb ik het onderste rubber met nieuw gespoten strip gemonteerd.

Het achterruit is een lastig verhaal, ook hier was het rubber te ruim, dus deze eerst maar ingekort. Ik had het ruit er onder ingezet om zo met een koordje deze in de sponning te trekken maar kwam in de bovenhoek niet uit. Toen het ruit er maar weer uit gehaald en eerst er boven in gezet om vervolgens met het koordje naar beneden te werken. We waren met drie man (2 man en 1 vrouw) bezig om het erin te krijgen maar het is prima gelukt.

De trekhaak moet nog even wat aangepast omdat deze net bij de achterbumper langs schuurde. Ook heb ik wat polijstspul besteld om de bumpers wat bij te werken.

Afbeelding Bijlagen
20200424_190345.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 april 2020 09:45 PM
  [ # 236 ]

Mooi werk Douwe! Waren je daklijsten nog mooi? De mijne is een break: de daklijsten waren vernaggeld, de imperial ook niet best, deuken in d debovenzijde vd achterklept van de lading op de imperial en de onderklep was aan de binnenzijde totaaldoorgezakt: daar heeft meer dan 100 kg op gelegen…
Zijn mooie rubbers qua kleur! De mijne waren kant en klaar maar iets blauwiger.
De voorruit heb ik er samen met Hermna Jansen c.s. ingezet. Daar spuiten ze de kit niet, maar gebruiken ze 3M kneedbare kit. Dat werkt fijn!

Wat worden je eerstvolgende processtappen? Succes!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 28 april 2020 10:12 PM
  [ # 237 ]

De daklijsten waren redelijk, de voorste zijn van rvs en zijn nog heel mooi, de rest naar achteren toe is aluminium. Er zat hier en daar wel een deukje of kras in. Dit heb ik zoveel mogelijk recht geklopt. met schuurpapier heb ik de laatste oneffenheden eruit gekregen. Dan met waterproof 600/100/1500 schuren en dan nog polijsten met Alupoets.
De imperiaal was heel netjes, heb wel alle rubbers vervangen omdat deze hard en gescheurd waren.

Binnenkort ga ik de deuren maar eens ontmantelen, heb deze destijds gedemonteerd maar verder niet onderzocht. het zal dus nog blijken of deze zo bruikbaar zijn of dat hier ook nieuwe onderbakken met eventueel nieuwe huiden op moeten. Wel is er 1 deur waarvan de knik niet op de juiste hoogte zit, het is even afhankelijk van de rest wat ik hiermee doe.

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 14 juli 2020 10:20 PM
  [ # 238 ]

De trekhaak heb ik gestraald en zwart gespoten, deze past echt precies onder de achterklep.
Een paar weken geleden lag er zomaar een plasje olie bij het achterwiel. Bleek een lekzak na 2,5 jaar al volledig gescheurd te zijn. Na een telefoontje naar CTA kreeg ik twee nieuwe toegestuurd. Deze zien er anders uit en de “vouw” is soepeler en ziet er minder geknepen uit. Kwestie van een goedkope serie ertussen geslopen zullen we maar zeggen.

Ik had nog een mooi passende radio Ara Concorde gekocht die het ook nog doet, deze heb ik gemonteerd, wel middengolf ontvangst natuurlijk maar dat past gewoon bij het rijden in een auto van 1972. En anders doe ik de oortjes wel even in.

De deuren heb ik helemaal gedemonteerd, gestraald en in de epoxy primer gezet.
Omdat eerder al een poging is gedaan om er een break pallas van te maken zaten er veel meer gaatjes in geboord dan origineel nodig is. Deze heb ik eerst dicht gelast.
Er zijn al eens nieuwe onder bakken in gezet en de rubberhouders zijn nog goed. Het is met stralen altijd een grote verassing wat er onder weg komt maar dit valt qua roest enorm mee. Blijkbaar is er na de vorige restauratie niet heel veel mee gereden.
De deurrubbers in de koets moet er nog in en dan ga ik eerst de deuren globaal afhangen, kan ik tenminste zien of de vormen van voor en achterdeur bij elkaar passen of dat er flink geplamuurd moet worden.

 

Afbeelding Bijlagen
20200711_111305.jpg20200711_130842.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 08 augustus 2020 09:51 PM
  [ # 239 ]

De deuren hangen er ondertussen in, het fine-tunen moet nog als de spatborden er ook in hangen.
De achterspatborden waren vrij goed, tijdens het stralen bleken er wel wat deukjes in te zitten maar weinig roestvorming. De voorspatborden was een ander verhaal.
Meestal straal ik eerst het plaatwerk om alle roestplekken en gaten tevoorschijn te toveren, nu was wel duidelijk dat er gelast moest worden. Dus eerst de rotte hoeken eruit geslepen, nieuwe er in gelast en toen gestraald.
Vandaag heb ik ook de onderplaat (keienvanger of hoe heet dat) vast geschroefd, eerder had ik al de voorbumper gemonteerd maar de volgorde moest even anders, eerst onderplaat monteren en dan de bumper ervoor.
De aluminium luchtkanalen voor het koelen van de remschijven heb ik ook gestraald, hier was geen poetsbeurt meer aan besteed door alle kraters en oxide. Deze heb ik na het stralen in de epoxy gezet gevolgd door een laag 2K zilverlak. Uiteindelijk zal aluminium toch weer gaan oxideren omdat het heel diep in het materiaal zit, maar voorlopig ziet het er wel prima uit.

De weg waar ik aan woon is opnieuw geasfalteerd waardoor deze afgesloten was voor alle verkeer, behalve aanwonenden. Mooie kans dus om de break even op de weg te proberen. Het rijdt en schakelt geweldig, alleen bij remmen heb ik het idee dat de wagen iets duikt. Misschien zit er toch nog lucht in de voorremmen waardoor vooral de achter remmen werken.

Afbeelding Bijlagen
20200807_094632.jpg20200808_201700.jpg20200808_202314.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2020 01:19 AM
  [ # 240 ]

Ik denk eerder andersom. Als de achterremmen werken wordt de kont naar beneden getrokken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook