11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
project 11B
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 934
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juni 2019 05:48 PM
  [ # 151 ]

Er zijn voor de traction, en helemaal de modellen van na ‘52 prima hoezensets te krijgen.

oa bij CTA klik

en Renel in Frankrijk (heeft een groter assortiment) klik

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 21 juni 2019 04:29 PM
  [ # 152 ]

Kettingspanner geplaatst.
In het deksel zit een stift geklemd in een tapse bus.
Voor het spannen moet de wartel gelost worden waarna de stift de
spanner weer tegen de ketting duwt


Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 juni 2019 04:43 PM
  [ # 153 ]

Na het tornen:



bleek de deelbare keerring zo lek als een zeef te zijn.
Waarschijnlijk is het olieretour kanaal te klein om de olie die langs
het hoofdlager sijpelt, te groot voor het retourkanaal in de keerring houder.
Van een stuk aluminium een deelbare labyrinth keerring gemaakt, en met locktite
en ligarex vastgezet op de krukas.
Het is nu weer de originele situatie, morgen als de locktite uitgehard is maar
weer eens tornen.
Hopelijk houdt hij het dan wel droog.

Maar nu eerst opruimen…..

 

 

 

 

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 juli 2019 08:40 PM
  [ # 154 ]

De nieuwe afdichting lekt gelukkig niet meer tijdens het tornen.
Vandaag het kleppendeksel gezandstraald en gespoten, en het GUIOT benzine opvoerpompje gerepareerd.
Veertje van een van de klepjes was verdwenen, gelukkig pastte het veertje van een oude BX pomp.
Volgende klus is de waterpomp, zal ook wel weer de nodige uren kosten denk ik.
Voor het kleppendeksel zoek ik de grote dop.
Er lag (los) een dop van een perfo blok op, maar die is veel te groot voor het gat in het deksel.
Wie wil er een hele nette PERFO dop ruilen voor een 11D exemplaar ?

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 juli 2019 01:47 PM
  [ # 155 ]

Pomphuis en de as pasgemaakt voor een seal uit een PSA 1.4 HDI , het moet op zijn minst frans blijven toch ?



Passingen zijn goed gelukt, het moet haast wel dicht zijn, testen is me nu even te veel gedoe
ik gok het er op.

 

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14883
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 05 juli 2019 04:16 PM
  [ # 156 ]

Mooi werk, hier vordert het hele verhaal met de Volvo-pomp ook gestaag…

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 06 juli 2019 12:48 PM
  [ # 157 ]

Zo’n volvo pomp is natuurlijk de meest betrouwbare optie, en gaat hij een keer stuk dan kan je bij wijze van spreken op elke
hoek van de straat een nieuwe kopen.
Mijn traction zag er nog helemaal origineel uit onder de motorkap, zelfs de witte belettering was nog in takt.
Daarom wil ik liever geen, zichtbaar niet originele delen gebruiken.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14883
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 07 juli 2019 08:52 AM
  [ # 158 ]

Snap ik, het is ook een mooie oplossing.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 juli 2019 10:56 PM
  [ # 159 ]

Zou het zin hebben om de “hotspot” er voorzovermogelijk uit te halen?
Zoveel mogelijk materiaal tussen de bevestigingsbouten wegfrezen.
Die was toch nodig om de slechte kwaliteit benzine van vroeger neller
te laten verdampen ?

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39898
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 09 juli 2019 11:23 PM
  [ # 160 ]

De hotspot dient er volgens mij voor om er voor te zorgen dat het brandstof/lucht mengsel niet aanvriest in de carbu en het spruitstuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2019 09:46 AM
  [ # 161 ]

Hmm, dan kan ik hem beter origineel laten.
Het idee was om de inlaatluchttemperatuur lager te houden, en dat zou
uiteindelijk een wat lager brandstofverbruik op kunnen leveren.

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 10 juli 2019 09:59 AM
  [ # 162 ]

Hot-spot voorkomt bevriezing van de carburateur wanneer de buitenlucht onder de circa 5 graden is. De vetdamping van benzine onttrekt zoveel warmte aan de omgeving dat de (vochtige) buitenlucht als ijs neerslaat in de carburateur. Bij hogere temperaturen zal de hot-spot niet nodig zijn.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2019 12:21 PM
  [ # 163 ]

Zou het verwijderen van de hotspot merkbaar zijn in het brandstofverbruik?

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39898
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 juli 2019 08:01 PM
  [ # 164 ]

Nee. Sterker nog, ik heb eens een fiat gehad waarbij die hele hotspot dichtgekoekt zat met gruis, kalk en ketelsteen. Dat ding zoop behoorlijk. Na herstel was ‘t opgelost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 696
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2019 09:34 PM
  [ # 165 ]

Duidelijk geen goed idee dus, ik blijf er af.

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook