3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
project 11B
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 20 maart 2016 12:47 PM
  [ # 31 ]

Dat het veel werk is geeft niet, ik heb mezelf geen deadline opgelegd.
Het scheelt ook tijd dat hij niet moeders mooiste wordt, roest aanpakken, de techniek perfect in orde en rijden maar.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 augustus 2016 11:34 PM
  [ # 32 ]

 

 


Slopen is de manier om te begrijpen hoe e.e.a. in elkaar steekt, daarom maar begonnen om de bruikbare delen van eén van de donoren uit elkaar te halen.
Blok er uit was gemakkelijk, hoe de draagarmen (zonder flex) er af moeten is me nog niet duidelijk.
Gelukkig bleek een dorpsgenoot alle handboeken van de traction te hebben.
Hij heeft zelf een commerciale ! heb ik nog nooit in levende lijve gezien, binnenkort maar eens op de koffie bij de beste man.
Tot nog toe gingen tot mijn verassing alle bouten los alsof de auto gisteren in elkaar gezet was.
Mischien omdat ik de bouten een poos in kijn atf aceton mengsel heb laten soppen.
Koets en plaatwerk zijn erg slecht, daar zit niks bruikbaars aan, daar kan ik dus naar hartelust aan flexen.

 

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 968
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 28 augustus 2016 08:14 AM
  [ # 33 ]

Wees zuinig op originele onderdelen, vooral kleine dingetjes zoals ruitenwisserarmpjes, schakelaars etc. Imitatie is vreselijk slecht, dus beter oude restaureren.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9198
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 01 september 2016 05:02 PM
  [ # 34 ]

Om de onderste graagarmen er af te halen moet eerst de voorbrug er af. Wel eerst de boutjes van de torsiestaven er uit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 03 september 2016 03:07 PM
  [ # 35 ]

Hoi,

leuk dat je begonnen bent aan de klus!
Mooi dat je de motor uit die belg hebt gehaald, is de kans een stuk kleiner dat ie doormidden breekt op de brug Wink

Betekent dit dat de c35 af is?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 03 september 2016 03:54 PM
  [ # 36 ]

Nou, het blijft spannend hoor! de brugstempels zijn allemaal voor een groot gedeelte verdwenen in de koets.
Maar inderdaad het wordt nu alleen maar lichter.
Ik heb toch nog wat bolkop schroefjes kunnen redden en ook nog wat M8 met slw 14.
Of het logo daarop nog zichtbaar is weet ik niet, ik zal ze als ze er allemaal uit zijn eens glasparelen.

Zag nog wel wat vreemds aan het blok, de bougie aan de waterpompkant steekt zo’n 2 cm meer uit dan de rest

C35 is bijna klaar, het interieur heeft nog wat aandacht nodig maar we kunnen er nu mee op pad.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 september 2016 03:04 PM
  [ # 37 ]

Ben ik nog wat vergeten ?

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 september 2016 03:17 PM
  [ # 38 ]

ziet er treurig uit zo’n trax in stukken maar gelukkig heb je alles kaal gemaakt om een andere te redden Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 september 2016 03:28 PM
  [ # 39 ]

En hij was echt te ver heen, slopen was de enige optie.
Nog een motorloze schade koets te demonteren en dan heb
ik een leuke voorraad reserve delen.
Te veel voor eigen gebruik, wat ik over heb wil ik wel
ruilen met iets wat ik wel kan gebruiken

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 14 september 2016 08:47 PM
  [ # 40 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 november 2016 04:12 PM
  [ # 41 ]

Moeren van de distributiekettingwielen, rechtsdraad ?
En wanneer moet de ketting vervangen worden, er zit nu 28mm speling in het midden van de ketting.
Lijkt me nogal wat….
Heeft het zin om er een kettingspanner in te knutselen ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41816
Geregistreerd: 26-02-2005

Gepost: 28 november 2016 04:37 PM
  [ # 42 ]

Kettingspanner heeft zeker zin. Is een setje voor te koop dat prima werkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9198
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 28 november 2016 04:53 PM
  [ # 43 ]

Van achter gezien draait de motor linksom (anticlockwise). Het lijkt me dus logisch dat de moeren dan op rechtse draad zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 november 2016 04:58 PM
  [ # 44 ]

Mooi, ik ga op zoek naar een kettingspanner.
Bij gebrek aan merktekens, hoe krijg ik de timing goed ?
Achteraf merktekens aanbrengen is geen optie, het blok is ooit
provisorisch in elkaar gezet (geen enkele bout zat vast) en er
is een stoterstang krom.
Reden genoeg om aan de timing te twijfelen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 november 2016 05:03 PM
  [ # 45 ]

De moeren zitten muurvast en voordat ik de luchtsleutel er op zet
wil ik zekerheid over de draairichting.
Het handboek zegt daar niets over en dat zegt al wat.
Rechtsom dus, we gaan het zien…

Profiel  
 
 
3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook