Waterballet reservewielkuip C4 Coupé
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 20 maart 2016 09:13 PM

Gisteren de c4 gewassen en vervolgens de winterwielen weer gewisseld. Gelijk even de zomerbandjes op druk gebracht incl. reservewiel. Tijdens dit laatste viel op dat er een paar centimeter stond in de kuip. Iemand hied ervaring mee? Klopt het dat hier geen afwateringsgaatjes zitten, en dat er dus geen water hoort te komen? Zijn er bij een coupe (beruchte) afwateringsplekken die bijvoorbeeld verstopt kunnen raken waardoor de kuip volloopt? Eerder heb ik dit niet opgemerkt. Graag ervaringen!

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 20 maart 2016 09:35 PM
  [ # 1 ]

Ik kijk niet bepaald dagelijks naar mijn reservewiel maar er hoort zeker geen water te komen in elk geval.
Volgens mij zit er bij mijn auto zelfs wat elektronica in de kuip, alhoewel dat mogelijk uitvoeringsafhankelijk is.

Ik zou alle rubbers nakijken op beschadigingen of zo en bedradingsdoorvoer plekken. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht… Zelf heb ik geen coupé dus heel specifiek kan ik verder niet zijn.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 maart 2016 11:39 PM
  [ # 2 ]

Misschien de rubberstrip die aan de onderzijde van de achterruit zit (daar waar de ruit overgaat in het plaatwerk van de kofferklep) ? Die is bij mij namelijk ook aardig vergaan, als ik water vind bij het reservewiel zal dat mijn eerste verdachte zijn.

En daar ligt inderdaad ook elektronica in, bij mij wat kabels en een of ander kastje van de parkeersensoren

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 21 maart 2016 10:22 AM
  [ # 3 ]

Na wat overdenking is de rubber doorvoer van de bekabeling de eerste verdachte. Deze heb ik zelf al een keer vervangen (incl. kabelboom) vanwege de bekende gebroken kabels. In een eerder stadium hadden ze bij de garage al een keer flink zitten kitten bij de doorvoer, waardoor nu het rubber wellicht niet meer goed afsluit. Stel dat het hier lekt, kan dit dan aan de binnenzijde van de auto in de reservewielkuip terecht komen?

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 21 maart 2016 05:51 PM
  [ # 4 ]

Water kan raar lopen, het is mogelijk. Is de bekleding van de achterbak na een bui ook nat? zo zou je misschien een spoor naar boven kunnen vinden.

Bij mijn vorige auto lekt het bij heftige regen bij de rechter voordeur, heb hem tig keer uit elkaar gehaald en alles afgeplakt maar nooit helemaal waterdicht gekregen. Terwijl het zo simpel leek.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook