Achterbank Xantia omwisselen voor stoelen?
Bernard Berghuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 31 maart 2016 10:03 PM

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om de achterbank van een Xantia om te wisselen voor 3 losse stoelen, bijvoorbeeld uit een Xsara Picasso?

Wij hebben 3 kinderen die allemaal nog in een kinderzitje c.q zitverhoger moeten, maar dat is allemaal heel erg krap, omdat de achterbank eigenlijk voor 2 personen gemaakt is.

Een andere optie zou zijn deze auto 1 op 1, dus zonder (al teveel) bijbetalen omruilen voor een Xsara Picasso automaat. 3 losse stoelen kosten natuurlijk ook een paar euro.

Ik verneem graag jullie reactie.


Met vriendelijke groet,

Bernard Berghuis

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 31 maart 2016 10:12 PM
  [ # 1 ]

Nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat de bevestiging van die 3 stoelen totaal anders is. Bovendien is de vloer onder die stoelen vlakker..

Ik vrees dat dit niet mogelijk gaat zijn. In ieder geval niet zonder intensief kluswerk!!
Als ik het zo in mag schatten denk ik dat de aanschaf van een Xsara Picasso een verstandigere keuze zou zijn…

Ik weet dat er ook kinderzitjes zijn waar 3 en soms zelfs 4 kinderen op de achterbank van een redelijk formaat station passen. Op het autoweek forum heeft iemand zo’n 4-zitter in een Skoda Octavia gestopt…

Profiel  
 
Bernard Berghuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 31 maart 2016 10:17 PM
  [ # 2 ]

Heb een keer een stukje gelezen over zo’n 3/4 zits kinderzitje uit één stuk. Voor de prijs ervan koop je gewoon een andere auto.  huh

Profiel  
 
vanD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-10-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.6THP Ligne Business
- C3 Pluriel 1.4 Caractere
Gepost: 31 maart 2016 10:39 PM
  [ # 3 ]

Voor zo’n 3/4 kinderzitje even zoeken op Multimac. Geen idee wat ze kosten, ik heb ze zelf niet nodig (gehad). Op het autoweek forum heeft iemand een Octavia waarin-ie zo’n 4-sits variant heeft.

Profiel  
 
Bernard Berghuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-03-2016

Gepost: 31 maart 2016 10:44 PM
  [ # 4 ]

Op site van Multimac staan de prijzen. 3 zits variant vanaf 900 GBP. Dikke 1100 euro. Met inruil van mijn Xant koop ik daar bijvoorbeeld een Picasso voor met 3 “normale” stoelen. De kinderzitjes zelf heb ik al wel.  tongue wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 05 april 2016 01:27 AM
  [ # 5 ]

IK heb nog nooit een 3 punts gordel in het midden gezien bij een xantia.
En zonder 3 punts gordel heeft een stoel of verhoger ook geen zin. Sterker nog, met een stoel is de rugleuning alleen maar meer massa om naar voren gedrukt te worden daar de leuning niet meer op zijn plek wordt gehouden.

Het kan wel, deurgrepen achterdeuren eraf halen en vervangen door lusjes oid. Stoelen op de wangen van de bank zetten en aan middengedeelte kant aan de onderkant opvullen omdat anders de stoelen naar binnen gaan hangen.

Ander optie is om een sjorband door de lussen van de gordels te trekken, daar waar ze onder de bank vast zitten op het chassis. Met deze sjorband kun je wel een peuterzit met eigen gordels te fixeren in het midden van de bank, de buitenste stoelen leunen dan tegen de peuterzit aan. Maar ook hier weer, de deur wil niet fatsoenlijk dicht met de handgrepen aan de binnenkant van de deur…

Overigens, ik zou eens een proefrit maken in een xsara picaso…. allicht dat je dat op andere gedachten brengt als je xantia gewend bent Grin

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 april 2016 03:26 PM
  [ # 6 ]
GoodOldDiesel schreef:

IK heb nog nooit een 3 punts gordel in het midden gezien bij een xantia.

Hier staat er eentje voor de deur.

Adri

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook