automatische versnellingsbak vs contactslot
Ronald070
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-04-2016

Gepost: 04 april 2016 12:20 AM

Mijn vrouw heeft een C3, 1.6 16v automaat (geen sensodrive) uit 2009. Ik ben niet anders gewend (met andere auto’s) dat wanneer je de sleutel uit het contactslot wilt halen, de automaatbak in de “P” stand moet staan. Staat de automaat niet in de “P” stand dan kun je de sleutel niet ver genoeg terugdraaien om deze uit het contact te halen. Dit in tegenstelling tot de C3 van mijn vrouw. Bij deze auto kunt je de motor afzetten en de sleutel verwijderen ongeacht in welke positie de versnellingshandel staat (P-D-R-1-2, het maakt niet uit). Dit heeft als gevolg dat zij de auto al een paar keer neergezet heeft terwijl hij niet geblokkeerd (P) stond en dus zo weg kon rollen. Op 1 keer na is dit altijd goed gegaan alleen die ene keer kwam ze erachter dat de auto wegrolde toen ze uit wilde stappen. Ik heb al contact gehad met Citroen en zij zeiden mij dat dit normaal is bij deze auto. Nu mijn vraag, ik wil toch iets maken om haar in ieder geval te attenderen op het feit dat de auto niet in de “P” stand staat als het contact wordt uitgeschakeld. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een microswitch die in de “P” stand geactiveerd wordt en dan wel of geen signaal geeft. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand al eens zoiets gefabriceerd? Ik hoor het graag!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook