C4:  inhouden bij koude motor
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 07 april 2016 10:43 PM

hallo allemaal,

sinds kort ben ik eigenaar van een citroen c4 1.4i tentation uit 2006 met 42k km’s op de teller.

spijtig genoeg met 2 iet of wat ernstige mankementen:

1) benzine lucht in de auto, hoe voller de tank hoe sterker / sneller de geur optreedt. laten uitzoeken bij de garage: vlotter module in de tank was foutief gemonteerd, de afdichtingsrubber zat verkeerd waardoor deze dus niet helemaal afgedicht was en de benzine gewoon naar buiten liep. ik was er zelf bij toen de garage deze opendeed en zij denken zelfs dat het om een fabricage fout gaat… ik vraag me af of iemand echt 42k km’s heeft gereden met benzine lucht. door de foute montage was de benzine tank zelf een beetje vervormd geraakt waardoor deze niet meer af te sluiten was, gevolg nieuwe tank eronder (onder garantie weliswaar Smile )

2)het is bijna onmogelijk om te vertrekken als de motor koud is, starten is geen probleem maar het leek alsof de auto gewoon geen kracht had, enige oplossing was eerst gas geven dan langzaam koppeling loslaten en dan nog viel hij soms stil. eens de motor warmer was verdwenen de problemen grootendeels, garagist heeft vandaan een “sensor” vervangen. vermoedelijk zal dit wel de lambdasensor zijn dan? heb wel nooit een storingslampje gezien van de motor…weeral onder garantie vervangen wel Smile.

morgen heb ik mijn auto terug en ik hoop dat dan alle problemen van de baan zullen zijn. ik heb immers een perfect rijden c3 1.4 exclusive uit 2003 met 150k km’s weggedaan voor deze wagen. in 2 jaar tijd heb ik er zelf 30k km’s mee gedaan zonder het minste probleem, toen ik hem kocht bij dezelfde garagist waar i kde c4 kocht was de distributieriem eraf gevlogen zijdens de testrit, toch heeft de garage hem volledig hersteld zonder een euro meer te vragen dan het afgesproken bedrag, nooit spijt van gehad.

iemand anders hier die problemen heeft gehad met zijn 2006 c4 of eventueel weet waar ik mij in de toekomst aan kan verwachten? ik hoor het graag Smile (of mischien ook niet Wink )

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 08 april 2016 04:27 PM
  [ # 1 ]
skylar schreef:

mankementen:
1) benzine lucht in de auto

Daar is al heel wat over geschreven op dit forum. sleepy
Maar gelukkig, er is maar een oplossing voor: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210726/P15/#1444075
post #17
Even eenvoudig als doeltreffend.dance

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 08 april 2016 10:38 PM
  [ # 2 ]

ja die had ik al gezien Wink maar dat was toch het probleem neit, het was effectief een slechte afsluiting van de vlotter in de tank waardoor de benzine uit de tank kwam als de tank te vol was. nieuwe tank zit er onder en heb nu geen problemen meer Smile

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
skylar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 16 augustus 2016 11:52 AM
  [ # 3 ]

hallo,

ik heb hier al eens een topic op gemaakt maar vat hier samen wat er allemaal al gebeurd is en wat de problemen (nog steeds) zijn

-nieuwe benzine tank door lek aan de vlotter
-software update
-nieuwe thermostaat
-nieuwe temperatuur sensor
-nieuwe distributieriem

symptomen:

hoe kouder het buiten is hoe moeilijker de auto wilt vertekken, starten doet hij van de eerste keer, maar als je bij wijze van spreken niet eerst volgas geeft en dan pas de koppeling laat komen valt hij gewoon stil, probeer ik te vertrekken op een normale manier dan valt ie ofwel gewoon stil ofwel begint hij te bokken en te stoten, met volgas te geven komt hij er niet door. ik moet dan ff gewoon stoppen en opnieuw proberen. na een 150 meter zijn de problemen verdwenen en rijdt hij normaal. naar mijn gevoel maakt de motor ook een huilend geluid in het begin dat stelselmatig verdwijnt naarmate hij op temperatuur komt. de garagist weet het ook niet meer (geen erkende citroen dealer) en heeft voorgesteld om er weer maar eens mee naar naar een echte citroen garage te gaan (alles gebeurt wel op zijn kosten gelukkig). soms zijn er ook dagen dat hij geen problemen heeft wat de fout vinden des te moeilijker maakt Sad

de auto is een 1.4i 90pk berline van 2006 met toen ik hem aankocht 42k op de teller (nu al een 46k)

wie o wie heeft er nog een idee wat het zou kunnen zijn? begin zo ongeveer op het punt te komen om hem gewoon weer buiten te smijten en een andere auto te halen

Citroen c4 1.4i

Profiel  
 
Gold
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-11-2015

Gepost: 16 augustus 2016 01:52 PM
  [ # 4 ]

Hey man,

Jammer dat het koude start probleem nog niet opgelost is.
Ik moet zeggen dat ik je er niet mee kan helpen, maar wens je graag sterkte met het oplossen.

Han

Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne

Profiel  
 
richardvpop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-07-2016

Gepost: 23 augustus 2016 07:43 PM
  [ # 5 ]

Had over het weg rijden met koude motor ook al een bericht gepost.
Heb een update uit laten voeren en alles opgelost

c4 coupe 1.4 16v VTR 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook